Opleidingen tot Accountmanager
Bekijk ook: NIMA A Sales, NIMA B Sales, Relatiemanagement en Buitendienst verkoop.
Bekijk ook: NIMA A Sales, NIMA B Sales en Relatiemanagement.
Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

In het HSA programma worden salesleiders die actief betrokken zijn in het b2b sales proces binnen hun organisatie begeleid met plezier stru…
Accountmanagement (Winnaar 2020)

Je hebt de behoefte om alle facetten van het Accountmanagement vak te leren om hiermee het uiterste uit je klanten te halen, hen meer tevre…
Postacademische Opleiding Strategisch Account Management

Strategisch Account Management De opleiding Strategisch Account Management is gericht op ervaren sales professionals die hun kennis en inzic…
NIMA Sales B Verkoopleiding & Accountmanagement dagopleiding Incl. NIMA B1 & B2 examen (Tevens virtueel te volgen) (WINNAAR 2020)

Menig commercieel directeur, salesmanager of key accountmanager heeft met deze opleiding de basis gelegd voor een glansrijke carrier binnen …
Nima Sales B Accountmanagement & Verkoopleiding Avondopleiding Incl. Nima B1 & B2 examen (Tevens virtueel te volgen)

Menig commercieel directeur, salesmanager of key accountmanager heeft met deze opleiding de basis gelegd voor een glansrijke carrier binnen …
Open Verkoop Training / accountmanagement / consultative selling / commerciele vaardigheden / acquisitie / accountmanager / netwerken

Hoe ga je om met heftige prijsconcurrentie? Hoe zorg je voor een vernieuwende en creatieve business propositie? Hoe ga je om met de toeneme…
Open Training Onderhandelen / accountmanagement / acquisitie

Hoe leer ik succesvol onderhandelen? Hamert jouw sales manager op het bewaken van de marges? Vraagt de klant om korting en speelt hij jou e…
Professioneel Accountmanagement in 4 maanden

Als accountmanager ben je verantwoordelijk voor een groep klanten binnen de organisatie. Met deze groep klanten onderhoud je een nauw contac…
Accountmanagement / Relatiemanagement / Relatiebeheer / Bestaande klanten uitbouwen

Bestaande klanten uitbouwen Accountmanagement is een langdurige en succesvolle samenwerking met jouw klant tot stand brengen. Als accountma…
Sales training / accountmanagement / consultative selling / commerciele vaardigheden / acquisitie / accountmanager / netwerken

Verkoop als topsport Zoals topsporters iedere dag trainen om zich op het beslissende moment te onderscheiden van de concurrentie, zo moeten…
Professioneel Accountmanagement

Als accountmanager ben je verantwoordelijk voor een groep klanten binnen de organisatie. Met deze groep klanten onderhoud je een nauw contac…
Strategisch Accountmanagement in 4 maanden

De hedendaagse accountmanager dient daardoor vandaag de dag naast gedegen kennis te hebben van de markt, producten en diensten, vooral in st…
Human Sales Action program: new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement.

Functies van deelnemers zijn account managers, sales managers, business developers, regio/channel managers en directeuren, maar ook adviseur…
Key Account Management programma (open)

Key Account Managers worden vier maanden lang intensief begeleid door deelname in een programma dat uit vier modules bestaat. Iedere module …
- 1 van 10
- Volgende chevron_right
Keuzehulp Opleiding Account Management
Als accountmanager bent u verantwoordelijk voor en het eerste aanspreekpunt van een aantal klanten van het bedrijf waar u voor werkt. U denkt strategisch mee met deze klanten zonder de belangen van het eigen bedrijf uit het oog te verliezen en bent relatie- marketing- en salesmanager in één.
Een opleiding of training accountmanagement kan u klaarstomen voor deze veelzijdige en veelomvattende functie. Een paar punten die u goed zou moeten overwegen alvorens een training te kiezen.
Leerdoel bepalen
Omdat u als accountmanager van alle markten thuis moet zijn en in feite relatiemanager, salesmanager en marketingmanager in één bent, moet u veel verschillende kwaliteiten in huis hebben. Wat heeft u precies nodig, wat wilt u verbeteren? Oftewel; wat is uw leerdoel? Stem uw trainingkeuze hierop af.
In een training accountmanagement komen alle aspecten van de discipline aan bod. Er wordt bijvoorbeeld gewerkt aan het opstellen van een accountplan, het beïnvloeden van koopgedrag en het vergroten van de commerciële vaardigheden.
Misschien bent u beter af met een training die op een van deze kernwaarden in gaat zoals een training onderhandelen, leidinggeven, sales of effectief communiceren? Als accountmanager kunt u ook baat hebben bij (bijvoorbeeld) een verkooptraining om te voorkomen dat u in een routine vervalt en u weer helemaal op scherp te zetten om het maximale uit klanten te halen.
Naast een training accountmanagemant bestaan er ook trainingen Key-accountmanagement, die dieper ingaan op de specifieke organisatiestructuren en behoeften van langdurige klanten.
Bedenk voor het maken van een keuze goed wat voor training u precies nodig heeft en wat u verwacht te leren om een weloverwogen keuze te kunnen maken. Loop misschien samen met een collega uw werk- of taakbeschrijving door en probeer uw sterke en zwakke punten eruit te halen.
Trainingsduur
Aspireert u een baan als accountmanager, bent u net begonnen, heeft u al een aantal jaar ervaring of durft u uzelf inmiddels een professional te noemen?
Trainingen verschillen van duur. Zo bestaan er trainingen die inleidend van aard zijn en geschikt zijn voor starters, maar er zijn ook masterclasses voor accountmanagers met ervaring die de fijne kneepjes van het vak nog eens toegelicht willen zien. De tijdsduur varieert van enkele dagen of enkele weken tot een traject van een paar maanden of een programma van één of meerdere jaren. Kijk goed wat aansluit bij uw wensen en doelen.
Organisatie
Voor elke leerperiode geldt dat hoe meer u op uw gemak bent, hoe meer u uit uzelf kan halen. Zorg er dus voor dat u een opleidingsaanbieder kiest die bij u past en waar u aansluiting mee voelt.
Verdiep uzelf in de organisatie door de website te bekijken, een brochure te bestellen en te lezen, bel eventueel op met uw leerdoelen in uw achterhoofd. Een goede aanbieder zal met u meedenken om te bepalen welke van de onderdelen van het vak accountmanager bij u versterking nodig hebben. Kunt u uzelf vinden in de ideologie en/ of missie van het bedrijf? Staat de bedrijfsspirit u aan? Van een goede klik krijgt u nieuwe inspiratie en energie.
Welke training u ook gaat doen: win van te voren informatie in, bijvoorbeeld in de vorm van een brochure, zodat u een weloverwogen keuze kunt maken en het beste uit de training en uit uzelf kan halen.