Opleidingen tot Accountmanager

Bekijk ook: Agenda- & relatiebeheer, Binnendienst verkoop, Verkoopmethoden, NIMA Sales-A, NIMA Sales-B, Verkoopstrategie, Verkoopgesprek, Contractmanagement, Netwerken, Relatiemanagement, Commercieel medewerker en Buitendienst verkoop.

check_box_outline_blank

Logo van HAN - Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Dan is de opleiding Accountmanager NIMA/SMA Sales A zeker interessant! Ben je in het bezit van een mbo- of hbo-diploma en sta je aan het beg…

check_box_outline_blank

Logo van HAN - Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

De meest succesvolle accountmanagers weten zich positief te onderscheiden van hun concurrenten. Wil je jouw persoonlijk onderscheidend vermo…

check_box_outline_blank
Square image

Logo van Graham Hulsebos Verkooptrainingen
Maandag 23 januari 2017 in Zwolle en 89 andere data
Square image

Accountmanagement Accountmanagers bewegen zich op het snijvlak tussen management en verkoop. Het stellen van de juiste vragen voor het behou…

check_box_outline_blank

Logo van NEXOR Sales Programs
Amsterdam, Rotterdam en 44 andere regio's

ACCOUNTMANAGEMENT “Deelnemers leren eenzelfde instrumenten en vaardigheden om voor hun belangrijkste key-accounts te behouden en verder te o…

check_box_outline_blank

Logo van Graham Hulsebos Verkooptrainingen
Amsterdam, Rotterdam en 39 andere regio's

Training Accountmanagement Accountmanagers bewegen zich op het snijvlak tussen management en verkoop. Het stellen van de juiste vragen voor …

check_box_outline_blank
Square training graham 1

Logo van Graham Hulsebos Verkooptrainingen
Maandag 23 januari 2017 in Zwolle en 67 andere data
Square training graham 1

In deze training Buitendienst verkoop: Accountmanagement leert men het beheersen van 8 verschillende verkoop / salestechnieken, die stuk vo…

check_box_outline_blank

Logo van Graham Hulsebos Verkooptrainingen
Amsterdam, Rotterdam en 39 andere regio's

In deze training Buitendienst verkoop: Accountmanagement leert men het beheersen van 8 verschillende verkoop/ salestechnieken, die stuk voor…

check_box_outline_blank

Logo van Input Support BV
Dinsdag 24 januari 2017 in Delft en 5 andere data

Accountmanagement - Verkoop Goed account management is belangrijk!! Steeds vaker blijkt dat ondernemingen het aantal toeleveranciers willen …

check_box_outline_blank
Square training klantgericht telefoneren

Logo van IMK Opleidingen BV
Maandag 6 maart 2017 in Amsterdam en 4 andere data
Square training klantgericht telefoneren

Inleiding Accountmanagement A U heeft een aantal jaar sales ervaring en bent toe aan verdieping van uw vak. Hoe gaat u meer op strategisch n…

check_box_outline_blank

Logo van NEXOR Sales Programs

/WAT IS HET DEAL ATTACK PLAN - Een intuïtief sales instrument dat door accountmanagers, new business developers, sales management & directie…

check_box_outline_blank

Logo van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM)
Rotterdam

During our three-day Strategic Account Management programme, you will learn how to manage your customer relationships in this new context, w…

check_box_outline_blank

Logo van Institute of MicroTraining

Accountmanagement. Deel 1 Deze training van Institute of MicroTraining leert de deelnemers vanuit de klantbehoefte het verkoopproces succesv…

check_box_outline_blank

Logo van Sandvalley Training

Een afwisselende baan als accountmanager? De opleiding HBO Accountmanagement en Sales heeft de theorie en praktijk voor deze functies samen …

check_box_outline_blank

Logo van Institute of MicroTraining

Accountmanagement: deel 2 De training is een verdere verdieping van “Accountmanagement deel 1” maar kan ook separaat gevolgd worden. U leert…

check_box_outline_blank

Logo van Sandvalley Training

Een afwisselende baan als accountmanager? De opleiding HBO Accountmanagement en Sales heeft de theorie en praktijk voor deze functies samen …

Keuzehulp Opleiding Account Management

Als accountmanager bent u verantwoordelijk voor en het eerste aanspreekpunt van een aantal klanten van het bedrijf waar u voor werkt. U denkt strategisch mee met deze klanten zonder de belangen van het eigen bedrijf uit het oog te verliezen en bent relatie- marketing- en salesmanager in één.

Een opleiding of training accountmanagement kan u klaarstomen voor deze veelzijdige en veelomvattende functie. Een paar punten die u goed zou moeten overwegen alvorens een training te kiezen.

  1. Leerdoel bepalen
  2. Trainingsduur
  3. Organisatie

Leerdoel bepalen

Omdat u als accountmanager van alle markten thuis moet zijn en in feite relatiemanager, salesmanager en marketingmanager in één bent, moet u veel verschillende kwaliteiten in huis hebben. Wat heeft u precies nodig, wat wilt u verbeteren? Oftewel; wat is uw leerdoel? Stem uw trainingkeuze hierop af.

In een training accountmanagement komen alle aspecten van de discipline aan bod. Er wordt bijvoorbeeld gewerkt aan het opstellen van een accountplan, het beïnvloeden van koopgedrag en het vergroten van de commerciële vaardigheden.

Misschien bent u beter af met een training die op een van deze kernwaarden in gaat zoals een training onderhandelen, leidinggeven, sales of effectief communiceren? Als accountmanager kunt u ook baat hebben bij (bijvoorbeeld) een verkooptraining om te voorkomen dat u in een routine vervalt en u weer helemaal op scherp te zetten om het maximale uit klanten te halen.

Naast een training accountmanagemant bestaan er ook trainingen Key-accountmanagement, die dieper ingaan op de specifieke organisatiestructuren en behoeften van langdurige klanten.

Bedenk voor het maken van een keuze goed wat voor training u precies nodig heeft en wat u verwacht te leren om een weloverwogen keuze te kunnen maken. Loop misschien samen met een collega uw werk- of taakbeschrijving door en probeer uw sterke en zwakke punten eruit te halen.

Trainingsduur

Aspireert u een baan als accountmanager, bent u net begonnen, heeft u al een aantal jaar ervaring of durft u uzelf inmiddels een professional te noemen?

Trainingen verschillen van duur. Zo bestaan er trainingen die inleidend van aard zijn en geschikt zijn voor starters, maar er zijn ook masterclasses voor accountmanagers met ervaring die de fijne kneepjes van het vak nog eens toegelicht willen zien. De tijdsduur varieert van enkele dagen of enkele weken tot een traject van een paar maanden of een programma van één of meerdere jaren. Kijk goed wat aansluit bij uw wensen en doelen.

Organisatie

Voor elke leerperiode geldt dat hoe meer u op uw gemak bent, hoe meer u uit uzelf kan halen. Zorg er dus voor dat u een opleidingsaanbieder kiest die bij u past en waar u aansluiting mee voelt.

Verdiep uzelf in de organisatie door de website te bekijken, een brochure te bestellen en te lezen, bel eventueel op met uw leerdoelen in uw achterhoofd. Een goede aanbieder zal met u meedenken om te bepalen welke van de onderdelen van het vak accountmanager bij u versterking nodig hebben. Kunt u uzelf vinden in de ideologie en/ of missie van het bedrijf? Staat de bedrijfsspirit u aan? Van een goede klik krijgt u nieuwe inspiratie en energie.

Welke training u ook gaat doen: win van te voren informatie in, bijvoorbeeld in de vorm van een brochure, zodat u een weloverwogen keuze kunt maken en het beste uit de training en uit uzelf kan halen.