star

Ervaringen van deelnemers

Ruim 73.000 onafhankelijke ervaringen.

Opleidingen tot Accountmanager

Bekijk ook: Netwerken, Binnendienst verkoop, Verkoopgesprek, Contractmanagement, NIMA Sales-B, Commercieel medewerker, Verkoopmethoden, Agenda- & relatiebeheer, NIMA Sales-A, Verkoopstrategie, Relatiemanagement en Buitendienst verkoop.

check_box_outline_blank

Training De vakman als accountmanager

Logo van IMK Opleidingen BV
Maandag 19 februari 2018 in R'DAM (CAPELLE AD IJSSEL) en 4 andere data

Inleiding De vakman als accountmanager Het gevecht om de gunst van de klant is fel. Opdrachtgevers zijn veeleisend en de concurrentie is moo…

check_box_outline_blank

Professioneel Accountmanagement

Logo van YEARTH Academy
Vrijdag 19 januari 2018 in Amersfoort en 223 andere data

Als accountmanager ben je verantwoordelijk voor een groep klanten binnen de organisatie. Met deze groep klanten onderhoud je een nauw contac…

check_box_outline_blank

De vakman als accountmanager (Dag)

Logo van ROVC
Maandag 19 februari 2018 in Rotterdam en 1 andere datum

Dan is de training De vakman als accountmanager voor jou bedoeld! Doel Na het volgen van de training De vakman als accountmanager heb je inz…

check_box_outline_blank

Account Management voor Professionals

Logo van HSAprogram
Dinsdag 6 februari 2018 in Regio Utrecht en 3 andere data

Professionals met alleen maar interesse in account management kunnen deelnemen aan dag 4 van het human sales programma. Vooraf wordt een ass…

check_box_outline_blank

Accountmanagement. Deel 1

Logo van Institute of MicroTraining

Accountmanagement. Deel 1 Deze training van Institute of MicroTraining leert de deelnemers vanuit de klantbehoefte het verkoopproces succesv…

check_box_outline_blank
Square generic

Secure Account Management Fundamentals

Logo van Pluralsight
Square generic

However, every day we see a barrage of attacks against poorly implemented account management facilities. These range from brute force attack…

check_box_outline_blank

Accountmanagement: deel 2

Logo van Institute of MicroTraining

Accountmanagement: deel 2 De training is een verdere verdieping van “Accountmanagement deel 1” maar kan ook separaat gevolgd worden. U leert…

check_box_outline_blank

Großkunden perfekt betreuen: Strategien, Aufgaben und Techniken im Key-Account-Management

Logo van Modul Training
Donderdag 11 januari 2018 in Hannover en 13 andere data

BESCHREIBUNGDie optimale Betreuung von Schlüsselkunden durch ein strategisches Key-Account-Management hat eine herausragende Bedeutung für I…

check_box_outline_blank

Strategisches Key Account Management

Logo van Modul Training
Dinsdag 24 april 2018 in Stuttgart en 5 andere data

Studien zeigen, dass professionelles Key Account Management (KAM) Kunden langfristig bindet und den Gewinn signifikant steigert. Erfolgreich…

check_box_outline_blank

Strategic Key Account Management

Logo van Modul Training
Donderdag 1 maart 2018 in Köln en 5 andere data

Studies show zhat professional Key Account Management (KAM) leads to strong long-term customer loyalty and a significant increase in profits…

Keuzehulp Opleiding Account Management

Als accountmanager bent u verantwoordelijk voor en het eerste aanspreekpunt van een aantal klanten van het bedrijf waar u voor werkt. U denkt strategisch mee met deze klanten zonder de belangen van het eigen bedrijf uit het oog te verliezen en bent relatie- marketing- en salesmanager in één.

Een opleiding of training accountmanagement kan u klaarstomen voor deze veelzijdige en veelomvattende functie. Een paar punten die u goed zou moeten overwegen alvorens een training te kiezen.

  1. Leerdoel bepalen
  2. Trainingsduur
  3. Organisatie

Leerdoel bepalen

Omdat u als accountmanager van alle markten thuis moet zijn en in feite relatiemanager, salesmanager en marketingmanager in één bent, moet u veel verschillende kwaliteiten in huis hebben. Wat heeft u precies nodig, wat wilt u verbeteren? Oftewel; wat is uw leerdoel? Stem uw trainingkeuze hierop af.

In een training accountmanagement komen alle aspecten van de discipline aan bod. Er wordt bijvoorbeeld gewerkt aan het opstellen van een accountplan, het beïnvloeden van koopgedrag en het vergroten van de commerciële vaardigheden.

Misschien bent u beter af met een training die op een van deze kernwaarden in gaat zoals een training onderhandelen, leidinggeven, sales of effectief communiceren? Als accountmanager kunt u ook baat hebben bij (bijvoorbeeld) een verkooptraining om te voorkomen dat u in een routine vervalt en u weer helemaal op scherp te zetten om het maximale uit klanten te halen.

Naast een training accountmanagemant bestaan er ook trainingen Key-accountmanagement, die dieper ingaan op de specifieke organisatiestructuren en behoeften van langdurige klanten.

Bedenk voor het maken van een keuze goed wat voor training u precies nodig heeft en wat u verwacht te leren om een weloverwogen keuze te kunnen maken. Loop misschien samen met een collega uw werk- of taakbeschrijving door en probeer uw sterke en zwakke punten eruit te halen.

Trainingsduur

Aspireert u een baan als accountmanager, bent u net begonnen, heeft u al een aantal jaar ervaring of durft u uzelf inmiddels een professional te noemen?

Trainingen verschillen van duur. Zo bestaan er trainingen die inleidend van aard zijn en geschikt zijn voor starters, maar er zijn ook masterclasses voor accountmanagers met ervaring die de fijne kneepjes van het vak nog eens toegelicht willen zien. De tijdsduur varieert van enkele dagen of enkele weken tot een traject van een paar maanden of een programma van één of meerdere jaren. Kijk goed wat aansluit bij uw wensen en doelen.

Organisatie

Voor elke leerperiode geldt dat hoe meer u op uw gemak bent, hoe meer u uit uzelf kan halen. Zorg er dus voor dat u een opleidingsaanbieder kiest die bij u past en waar u aansluiting mee voelt.

Verdiep uzelf in de organisatie door de website te bekijken, een brochure te bestellen en te lezen, bel eventueel op met uw leerdoelen in uw achterhoofd. Een goede aanbieder zal met u meedenken om te bepalen welke van de onderdelen van het vak accountmanager bij u versterking nodig hebben. Kunt u uzelf vinden in de ideologie en/ of missie van het bedrijf? Staat de bedrijfsspirit u aan? Van een goede klik krijgt u nieuwe inspiratie en energie.

Welke training u ook gaat doen: win van te voren informatie in, bijvoorbeeld in de vorm van een brochure, zodat u een weloverwogen keuze kunt maken en het beste uit de training en uit uzelf kan halen.

people Incompany training nodig? Een maatwerktraject is zo geregeld!
Geef ons je wensen door en wij matchen je aanvraag met relevante aanbieders. Gratis en geheel vrijblijvend.