phone

Hulp bij het zoeken en inschrijven

Stel je opleidingsvraag, gebruik de keuzehulp of bel met een Springest adviseur.

E-Learning Opleidingen tot Accountmanager

Bekijk ook: NIMA A Sales, NIMA B Sales, Relatiemanagement en Buitendienst verkoop.

Bekijk ook: NIMA A Sales, NIMA B Sales en Relatiemanagement.

check_box_outline_blank

HBO Accountmanagement en Sales

Logo van Sandvalley Training

Algemeen Een uitdagende baan als salesmanager? Een afwisselende baan als accountmanager? De opleiding HBO Accountmanagement en Sales heeft d…

check_box_outline_blank

HBO Accountmanagement en Sales (1 jaar)

Logo van Sandvalley Training

Algemeen Een uitdagende baan als salesmanager? Een afwisselende baan als accountmanager? De opleiding HBO Accountmanagement en Sales heeft d…

check_box_outline_blank

Krachtige klantenbinding volgens de CRM-strategie - Basishandleiding voor een flexibel en krachtig account management

Logo van Icademy

Lesmaterialen De cursus 'Krachtige klantenbinding volgens de CRM-strategie - Basishandleiding voor een flexibel en krachtig account manageme…

check_box_outline_blank

Opleiding Accountmanager technische producten

Logo van De Kantooropleider (voorheen LSSO Opleidingen)

Wil je een opleiding Accountmanager technische producten volgen om aan de slag te kunnen in deze functie? Bij De Kantooropleider kun je dire…

check_box_outline_blank

Accountmanager technische producten

Logo van Academie Mercuur

Accountmanager technische producten Je hebt een technische vooropleiding, maar wilt wat breder inzetbaar zijn. Je bent verantwoordelijk voo…

check_box_outline_blank

Accountmanagement

Logo van NCOI Online Academy

Accountmanagement is essentieel voor zakelijk succes. Van je klanten moet je het immers hebben. Of het nu gaat om grote key-accounts of klei…

check_box_outline_blank

Account management

Logo van NCOI Online Academy

Account Management is essential for business success. After all, where would you be without your customers? Whether you have major key accou…

check_box_outline_blank

Key-accountmanagement

Logo van NCOI Online Academy

Accountmanagement voor sleutelaccounts, dat wordt ook wel key-accountmanagement genoemd. Veelal is een klein percentage van je accounts een …

check_box_outline_blank

Post-hbo Senior Accountmanager (online zelfstudie)

Logo van Sales Leadership Academy

SENIOR ACCOUNTMANAGEMENT (ONLINE/ZELFSTUDIE) INCLUSIEF PERSOONLIJKE COACHING De online variant van het 'SMEI Certified Professional Salesper…

Keuzehulp Opleiding Account Management

Als accountmanager bent u verantwoordelijk voor en het eerste aanspreekpunt van een aantal klanten van het bedrijf waar u voor werkt. U denkt strategisch mee met deze klanten zonder de belangen van het eigen bedrijf uit het oog te verliezen en bent relatie- marketing- en salesmanager in één.

Een opleiding of training accountmanagement kan u klaarstomen voor deze veelzijdige en veelomvattende functie. Een paar punten die u goed zou moeten overwegen alvorens een training te kiezen.

  1. Leerdoel bepalen
  2. Trainingsduur
  3. Organisatie

Leerdoel bepalen

Omdat u als accountmanager van alle markten thuis moet zijn en in feite relatiemanager, salesmanager en marketingmanager in één bent, moet u veel verschillende kwaliteiten in huis hebben. Wat heeft u precies nodig, wat wilt u verbeteren? Oftewel; wat is uw leerdoel? Stem uw trainingkeuze hierop af.

In een training accountmanagement komen alle aspecten van de discipline aan bod. Er wordt bijvoorbeeld gewerkt aan het opstellen van een accountplan, het beïnvloeden van koopgedrag en het vergroten van de commerciële vaardigheden.

Misschien bent u beter af met een training die op een van deze kernwaarden in gaat zoals een training onderhandelen, leidinggeven, sales of effectief communiceren? Als accountmanager kunt u ook baat hebben bij (bijvoorbeeld) een verkooptraining om te voorkomen dat u in een routine vervalt en u weer helemaal op scherp te zetten om het maximale uit klanten te halen.

Naast een training accountmanagemant bestaan er ook trainingen Key-accountmanagement, die dieper ingaan op de specifieke organisatiestructuren en behoeften van langdurige klanten.

Bedenk voor het maken van een keuze goed wat voor training u precies nodig heeft en wat u verwacht te leren om een weloverwogen keuze te kunnen maken. Loop misschien samen met een collega uw werk- of taakbeschrijving door en probeer uw sterke en zwakke punten eruit te halen.

Trainingsduur

Aspireert u een baan als accountmanager, bent u net begonnen, heeft u al een aantal jaar ervaring of durft u uzelf inmiddels een professional te noemen?

Trainingen verschillen van duur. Zo bestaan er trainingen die inleidend van aard zijn en geschikt zijn voor starters, maar er zijn ook masterclasses voor accountmanagers met ervaring die de fijne kneepjes van het vak nog eens toegelicht willen zien. De tijdsduur varieert van enkele dagen of enkele weken tot een traject van een paar maanden of een programma van één of meerdere jaren. Kijk goed wat aansluit bij uw wensen en doelen.

Organisatie

Voor elke leerperiode geldt dat hoe meer u op uw gemak bent, hoe meer u uit uzelf kan halen. Zorg er dus voor dat u een opleidingsaanbieder kiest die bij u past en waar u aansluiting mee voelt.

Verdiep uzelf in de organisatie door de website te bekijken, een brochure te bestellen en te lezen, bel eventueel op met uw leerdoelen in uw achterhoofd. Een goede aanbieder zal met u meedenken om te bepalen welke van de onderdelen van het vak accountmanager bij u versterking nodig hebben. Kunt u uzelf vinden in de ideologie en/ of missie van het bedrijf? Staat de bedrijfsspirit u aan? Van een goede klik krijgt u nieuwe inspiratie en energie.

Welke training u ook gaat doen: win van te voren informatie in, bijvoorbeeld in de vorm van een brochure, zodat u een weloverwogen keuze kunt maken en het beste uit de training en uit uzelf kan halen.