phone

Hulp bij het zoeken en inschrijven

Bel met een Springest adviseur.

Opleidingen tot Accountmanager

Bekijk ook: NIMA A Sales, NIMA B Sales, Relatiemanagement en Buitendienst verkoop.

Bekijk ook: NIMA A Sales, NIMA B Sales en Relatiemanagement.

Tip: bekijk ook de Accountmanagement producten die niet aan een specifieke startdatum of plaats gebonden zijn: Boek (8), E-Learning (7), Thuisstudie (4), of Accountmanagement in heel Nederland (108). Of vraag vrijblijvend een offerte aan voor een incompany training.

check_box_outline_blank

Professioneel Accountmanagement

Logo van YEARTH Academy
date_rangeWoensdag 5 februari 2020 in Rotterdam en 279 andere data

Als accountmanager ben je verantwoordelijk voor een groep klanten binnen de organisatie. Met deze groep klanten onderhoud je een nauw contac…

check_box_outline_blank

Strategisch Accountmanagement

Logo van YEARTH Academy
Niet Goed Geld Terug
date_rangeMaandag 10 februari 2020 in Rotterdam en 279 andere data

De hedendaagse accountmanager dient daardoor vandaag de dag naast gedegen kennis te hebben van de markt, producten en diensten, vooral in st…

check_box_outline_blank

Professioneel Accountmanagement in 4 maanden

Logo van YEARTH Academy
Niet Goed Geld Terug
date_rangeMaandag 10 februari 2020 in Rotterdam en 209 andere data

Als accountmanager ben je verantwoordelijk voor een groep klanten binnen de organisatie. Met deze groep klanten onderhoud je een nauw contac…

check_box_outline_blank

NIMA Sales B Verkoopleiding & Accountmanagement dagopleiding Incl. NIMA B1 & B2 examen

Logo van Move the Crowd
date_rangeVrijdag 28 februari 2020 in ROTTERDAM en 19 andere data

Doelgroep: Commerciële directie, commercieel managers, key-accountmanagers, accountmanagers,verkoopleiders Resultaat: Na het afronden van d…

check_box_outline_blank

Accountmanagement

Logo van Learnit
date_rangeMaandag 10 februari 2020 in Rotterdam en 43 andere data

De spil in je organisatie worden én blijven, dat is wat een goede accountmanager nastreeft. Je houdt niet alleen de contacten met klanten wa…

check_box_outline_blank

Sales en accountmanagement

Logo van Avans+
date_rangeDonderdag 20 februari 2020 in Rotterdam en 4 andere data

Sales en accountmanagement Je bent de schakel tussen je organisatie en de markt. Hierbij wil je zowel nieuwe- als bestaande klanten werven e…

Keuzehulp Opleiding Account Management

Als accountmanager bent u verantwoordelijk voor en het eerste aanspreekpunt van een aantal klanten van het bedrijf waar u voor werkt. U denkt strategisch mee met deze klanten zonder de belangen van het eigen bedrijf uit het oog te verliezen en bent relatie- marketing- en salesmanager in één.

Een opleiding of training accountmanagement kan u klaarstomen voor deze veelzijdige en veelomvattende functie. Een paar punten die u goed zou moeten overwegen alvorens een training te kiezen.

  1. Leerdoel bepalen
  2. Trainingsduur
  3. Organisatie

Leerdoel bepalen

Omdat u als accountmanager van alle markten thuis moet zijn en in feite relatiemanager, salesmanager en marketingmanager in één bent, moet u veel verschillende kwaliteiten in huis hebben. Wat heeft u precies nodig, wat wilt u verbeteren? Oftewel; wat is uw leerdoel? Stem uw trainingkeuze hierop af.

In een training accountmanagement komen alle aspecten van de discipline aan bod. Er wordt bijvoorbeeld gewerkt aan het opstellen van een accountplan, het beïnvloeden van koopgedrag en het vergroten van de commerciële vaardigheden.

Misschien bent u beter af met een training die op een van deze kernwaarden in gaat zoals een training onderhandelen, leidinggeven, sales of effectief communiceren? Als accountmanager kunt u ook baat hebben bij (bijvoorbeeld) een verkooptraining om te voorkomen dat u in een routine vervalt en u weer helemaal op scherp te zetten om het maximale uit klanten te halen.

Naast een training accountmanagemant bestaan er ook trainingen Key-accountmanagement, die dieper ingaan op de specifieke organisatiestructuren en behoeften van langdurige klanten.

Bedenk voor het maken van een keuze goed wat voor training u precies nodig heeft en wat u verwacht te leren om een weloverwogen keuze te kunnen maken. Loop misschien samen met een collega uw werk- of taakbeschrijving door en probeer uw sterke en zwakke punten eruit te halen.

Trainingsduur

Aspireert u een baan als accountmanager, bent u net begonnen, heeft u al een aantal jaar ervaring of durft u uzelf inmiddels een professional te noemen?

Trainingen verschillen van duur. Zo bestaan er trainingen die inleidend van aard zijn en geschikt zijn voor starters, maar er zijn ook masterclasses voor accountmanagers met ervaring die de fijne kneepjes van het vak nog eens toegelicht willen zien. De tijdsduur varieert van enkele dagen of enkele weken tot een traject van een paar maanden of een programma van één of meerdere jaren. Kijk goed wat aansluit bij uw wensen en doelen.

Organisatie

Voor elke leerperiode geldt dat hoe meer u op uw gemak bent, hoe meer u uit uzelf kan halen. Zorg er dus voor dat u een opleidingsaanbieder kiest die bij u past en waar u aansluiting mee voelt.

Verdiep uzelf in de organisatie door de website te bekijken, een brochure te bestellen en te lezen, bel eventueel op met uw leerdoelen in uw achterhoofd. Een goede aanbieder zal met u meedenken om te bepalen welke van de onderdelen van het vak accountmanager bij u versterking nodig hebben. Kunt u uzelf vinden in de ideologie en/ of missie van het bedrijf? Staat de bedrijfsspirit u aan? Van een goede klik krijgt u nieuwe inspiratie en energie.

Welke training u ook gaat doen: win van te voren informatie in, bijvoorbeeld in de vorm van een brochure, zodat u een weloverwogen keuze kunt maken en het beste uit de training en uit uzelf kan halen.