business

Ook voor leren in je organisatie

Social learning met collega's.

Acquisitietrainingen & Cursussen

Bekijk ook: NIMA A Sales, Verkoopvaardigheden, NIMA B Sales, Verkoopmethoden, Verkoopstrategie en Verkoopcursus.

Bekijk ook: NIMA A Sales, Verkoopvaardigheden en NIMA B Sales.

check_box_outline_blank

Telefonische acquisitie/Telefonisch afspraken maken / Telefonisch acquireren/ Telefoontraining

Logo van Coach + Result
Niet Goed Geld Terug
Startgarantie
date_rangeDonderdag 27 juni 2019 in Utrecht en 3 andere data

Gebruik triggers, vraag- en doorvraagtechnieken, presenteren USP's, commitment krijgen op afspraak, verkooptechnieken, omgaan met bezwaren,…

check_box_outline_blank

Face-to-face acquisitie en relatiebeheer / Relatiebeheer/ Verkoop en acquisitie/ Face-to-face verkoopgesprekken/ Verkooptraining

Logo van Coach + Result
Niet Goed Geld Terug
Startgarantie
date_rangeDinsdag 27 augustus 2019 in Breda (Ulvenhout) en 2 andere data

Denk onder andere aan: accountmanagers, relatiemanagers, buitendienst medewerkers, verkoop/sales medewerkers. Locatie Trainingscentrum Coach…

check_box_outline_blank

Telefonische acquisitie/ Telefonisch afspraken maken/ Telefonisch acquireren / Telefonisch acquisitiegesprek/ Verkooptraining

Logo van Coach + Result
place's-Hertogenbosch, Alkmaar en 44 andere regio's

Gebruik triggers, vraag- en doorvraagtechnieken, presenteren USP's, commitment krijgen op afspraak, verkooptechnieken, omgaan met bezwaren,…

check_box_outline_blank

Acquireren met impact / Acquisitie training / verkooptechnieken / Verkooptraining / Sales training

Logo van Intenza Consulting Group
Niet Goed Geld Terug
date_rangeDonderdag 5 september 2019 in Utrecht en 3 andere data

Acquireren met impact Het winnen van nieuwe klanten is voor elke salesprofessional essentieel. In deze acquisitie training staat centraal wa…

check_box_outline_blank

Verkoop en acquisitie

Logo van MKB Cursus & Training
date_rangeWoensdag 11 september 2019 in Zoetermeer en 2 andere data

Je hoeft je klant vaak weinig meer te vertellen over de eigenschappen van je product of dienst. Tijdens de training Verkoop en acquisitie l…

check_box_outline_blank

Sales praktijkprogramma GROW (Kies o.a. uit: Accountmanagement, acquisitie, commerciële vaardigheden, klantgerichtheid, new business, onder…

Logo van Salescyclegroup
1 gegarandeerde startdatum
date_rangeDinsdag 2 juli 2019 in Amsterdam Area, Netherlands en 1 andere datum

Wil jij een hogere conversie, grotere klanten, meer afspraken of meer klantgericht werken? Wij vergroten commercieel succes van sales profe…

check_box_outline_blank

Effectieve Acquisitie

Logo van YEARTH Academy
date_rangeMaandag 1 juli 2019 in Amersfoort en 125 andere data

Succesvol acquireren vraagt de nodige inzichten en vaardigheden. In een korte tijd contact maken en interesse wekken, zonder dat je de ande…

check_box_outline_blank

Verkoop- en Adviesgesprekken/ Acquisitiegesprekken en relatiebeheer/ Verkooptraining

Logo van Coach + Result
place's-Hertogenbosch, Alkmaar en 44 andere regio's

Tweedaagse training Face-to-Face Verkoop- en Adviesgesprekken Doel van deze training Perfect verzorgde, efficiënte en resultaatgerichte fac…

check_box_outline_blank

Acquisitie en Verkoop training

Logo van XL10 Training|Opleiding
Niet Goed Geld Terug
date_rangeDonderdag 22 augustus 2019 in Hengelo, Eindhoven, Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Zwolle, Arnhem

Acquisitie en Verkopen? Jij kunt het! Wil je meer commercieel succes in acquisitie en verkoop? Dit kan door je jezelf verder te ontwikkelen…

check_box_outline_blank

Persoonlijk Verkopen en Acquisitie

Logo van ICM opleidingen & trainingen
Niet Goed Geld Terug
date_rangeWoensdag 4 september 2019 in Amsterdam en 55 andere data

Werken in een commerciële omgeving vraagt goede persoonlijke kwaliteiten en sterk ontwikkelde commerciële competenties. Hoe leg je succesvo…

check_box_outline_blank

Acquisitie voor consultants

Logo van Ruilmeesters

Doelgroep Consultants Doel van de training Aan het eind van de training weet je hoe je op een logische en natuurlijke manier acquisitiegesp…

check_box_outline_blank

Telefonische en face-to-face acquisitiegesprekken en relatiebeheer/ telefonische en face-to-face verkoopgesprekken

Logo van Coach + Result
place's-Hertogenbosch, Alkmaar en 44 andere regio's

Tweedaagse training Telefonische en Face-to-face Acquisitiegesprekken en Relatiebeheer Telefonische en face-to-face verkoopgesprekken Het v…

check_box_outline_blank

Telefonische Verkoop en Acquisitie Masterclass

Logo van Sales Verkooptrainingen Telefonische Verkoop Salestraining bij Graham Hulsebos
Niet Goed Geld Terug
Startgarantie
date_rangeWoensdag 26 juni 2019 in Eindhoven en 23 andere data

Telefonische verkooptraining en Acquisitie masterclass In deze Telefonische verkooptraining krijgt u meer structuur in uw gesprekken, meer …

check_box_outline_blank

Acquisitie training

Logo van Richmond Training BV
Startgarantie
date_rangeWoensdag 16 oktober 2019 in Delft

Leuk, spannend en het maakt jou commercieel ijzersterk Hoe kom je aan nieuwe klanten? Netwerken? Mailen? Via via? Cold of warm call? In all…

check_box_outline_blank

Telefonische Verkoop en Acquisitie

Logo van ICM opleidingen & trainingen
Niet Goed Geld Terug
date_rangeWoensdag 18 september 2019 in Amsterdam en 55 andere data

Tijdens deze waardevolle en praktische training verhoogt u uw commerciële vaardigheden in telefoongesprekken met (potentiële) klanten, waar…

Keuzehulp Acquisitie

U kunt natuurlijk enkele verschillen noemen tussen netwerken en verkopen. Weet u dan ook wat acquisitie precies is? Letterlijk betekent het ‘verwerven’ of ‘aanwerven’. Denkt u maar aan het Engels: to acquire. In de beroepspraktijk gaat het dan om het werven van klanten, leden, donateurs of opdrachtgevers. In alle gevallen gaat het erom een verbintenis te leggen. De klantrelatie kan eenmalig zijn of duurzaam, de relatie met een donateur kan persoonlijk zijn of inhoudelijk. Dat hangt af van uw businessmodel en de doelen die u zich stelt.

U hebt gezocht op de term “acquisitie”, maar er zijn verwante onderwerpen. Misschien past er een u beter. Hieronder willen wij die daarom voor u op een rijtje zetten. (Ook onderaan de pagina vindt u links naar andere onderwerpen). Ten slotte kunnen we u helpen om de resultaten te schiften door filters aan te brengen.

Wat acquisitie niet is

Acquisitie mag dan ‘verwerven’ betekenen, met werving en selectie heeft het weinig tot niets te maken. Human Resource Management, recruitment, head hunting  en personeelsbeleid richten zich op de organisatie met het werven en behouden van goede medewerkers. Acquisitie is grofweg gericht op de betalende klant.

Netwerken en Acquisitie

Voor productieve en succesvolle klantenwerving zijn communicatieve vaardigheden, initiatief nemen en contactvaardigheid onontbeerlijk. Zo staat ook bij netwerken de actieve sociale omgang centraal. Het gaat erom de klant of opdrachtgever als mens te zien en te behandelen, niet als wandelende portemonnee! Sociale netwerken zijn uw belangrijkste kapitaal. Netwerken is investeren, of u dat nu in het dagelijks leven doet, tijdens uw werk of online (bijvoorbeeld via LinkedIn).

Na acquisitie volgt het onderhouden van het netwerk. Relatiemanagement en CRM (customer relationship management) zijn de meer zachte kant daarvan. Accountmanagement en contractmanagement vertegenwoordigen de zakelijke kant, die minstens zo belangrijk is. U dient prettig in de omgang te zijn, maar ook professioneel en betrouwbaar. Soms zult u de ander moeten overtuigen, niet van uw wil, maar van uw capaciteiten. Het gaat daarbij meer om vertrouwen dan om invloed, meer om samenwerken dan om winnen.

Sales en Acquisitie

Acquisitie is breder dan sales. Waar het bij verkopen vaak gaat om directe resultaten, gaat het bij acquisitie meer om het leggen van contact, zoals bij netwerken, waar in een later stadium resultaten uit voort kunnen komen. Acquisitie wil kansen creëren, sales wil verzilveren. U kent wellicht de term “cold calling”… Zonder eerst een lekker voorgerecht wordt het hoofdgerecht koud opgediend, terwijl de klant misschien niet eens honger heeft. De gedachte is: “mensen kunnen altijd eten”.

Koude contacten moeten vaak eerst worden opgewarmd en warme contacten moeten soms warm gehouden worden. Een goed voorbeeld van het opwarmen van contacten is het proefabonnement. De klant krijgt aanvankelijk een fikse korting en er is een gevoel van vrijblijvendheid. De ondernemer geeft om later te kunnen ontvangen.

Verkopen vraagt creativiteit . Er zijn twee strategieën, de “Push” en “Pull” verkoopstrategie. Bij Push probeert u uw dienst of product als het ware door de strot te duwen van potentiële klanten – en dan is ongeveer iedereen een potentiële klant. Pull betekent dat de onderneming zo aantrekkelijk in de markt staat en daarover communiceert dat de klanten, leden, opdrachtgevers er vanzelf naartoe getrokken worden. Met een mooi proefabonnement worden geïnteresseerden geworven. Dan begint de telefonische verkoop, een vorm van telesales. Er ligt nu een warm contact ten grondslag aan het verkoopgesprek. Een van de mogelijke verkoopmethoden is vervolgens een jaarabonnement aantrekkelijk te maken met een kleine korting of een welkomstgeschenk. (Om mooie geschenken aan te kunnen bieden is weer een vruchtbaar netwerk nodig).

Het verwerven van de juiste opleiding

Misschien bent u simpelweg op zoek naar Verkoopvaardigheden. De kans is echter groot dat u meer wilt. Hierboven vindt u hopelijk het onderwerp dat het best bij uw behoefte past. Binnen dit onderwerp zijn er vervolgens vele criteria waar u bij het kiezen van een opleiding op kunt letten. Wij hebben daar aan de linkerkant van uw scherm suggesties voor. Alle opleidingen, cursussen en trainingen zijn gecategoriseerd en u kunt met een simpele klik het kaf van het koren scheiden. Als u een bepaald Niveau, een beperkte Lesduur of een specifieke Locatie zoekt, dan is dat geen enkel probleem. Als u weet wat u wilt, dan helpen wij u dat te verwerven!