Acquisitietrainingen & Cursussen in Roermond
Bekijk ook: Verkoopmethoden, NIMA A Sales, NIMA B Sales, Verkoopvaardigheden, Leadgeneratie en Cold Calling.
Bekijk ook: Verkoopmethoden, NIMA A Sales en NIMA B Sales.
Acquireren met impact / Acquisitie training / verkooptechnieken / Verkooptraining / Sales training

Acquireren met impact Het winnen van nieuwe klanten is voor elke salesprofessional essentieel. In deze acquisitie training staat centraal wa…
Acquisitie training

Leuk, spannend en het maakt jou commercieel ijzersterk Hoe kom je aan nieuwe klanten? Netwerken? Mailen? Via via? Cold of warm call? In all…
Telefonisch afspraken maken / Telefonische acquisitie / Afspraken scoren

Wie tot 10 kan tellen, kan de hele wereld bellen! Voor elke salesprofessional is het van belang om bij klanten aan tafel te zitten. Een goe…
Telefonische acquisitie

Zakelijk telefoneren: telefonische acquisitie, inbound en/of outbound Buro Henck verzorgt maatwerk trainingen in zakelijk telefoneren A. Ba…
telefonische acquisitie B2B

Zakenkompas is een van de weinige bureaus in Nederland dat zich uitsluitend concentreert op het trainen van acquisitievaardigheden. De trai…
Keuzehulp Acquisitie
U kunt natuurlijk enkele verschillen noemen tussen netwerken en verkopen. Weet u dan ook wat acquisitie precies is? Letterlijk betekent het ‘verwerven’ of ‘aanwerven’. Denkt u maar aan het Engels: to acquire. In de beroepspraktijk gaat het dan om het werven van klanten, leden, donateurs of opdrachtgevers. In alle gevallen gaat het erom een verbintenis te leggen. De klantrelatie kan eenmalig zijn of duurzaam, de relatie met een donateur kan persoonlijk zijn of inhoudelijk. Dat hangt af van uw businessmodel en de doelen die u zich stelt.
U hebt gezocht op de term “acquisitie”, maar er zijn verwante onderwerpen. Misschien past er een u beter. Hieronder willen wij die daarom voor u op een rijtje zetten. (Ook onderaan de pagina vindt u links naar andere onderwerpen). Ten slotte kunnen we u helpen om de resultaten te schiften door filters aan te brengen.
Wat acquisitie niet is
Acquisitie mag dan ‘verwerven’ betekenen, met werving en selectie heeft het weinig tot niets te maken. Human Resource Management, recruitment, head hunting en personeelsbeleid richten zich op de organisatie met het werven en behouden van goede medewerkers. Acquisitie is grofweg gericht op de betalende klant.
Netwerken en Acquisitie
Voor productieve en succesvolle klantenwerving zijn communicatieve vaardigheden, initiatief nemen en contactvaardigheid onontbeerlijk. Zo staat ook bij netwerken de actieve sociale omgang centraal. Het gaat erom de klant of opdrachtgever als mens te zien en te behandelen, niet als wandelende portemonnee! Sociale netwerken zijn uw belangrijkste kapitaal. Netwerken is investeren, of u dat nu in het dagelijks leven doet, tijdens uw werk of online (bijvoorbeeld via LinkedIn).
Na acquisitie volgt het onderhouden van het netwerk. Relatiemanagement en CRM (customer relationship management) zijn de meer zachte kant daarvan. Accountmanagement en contractmanagement vertegenwoordigen de zakelijke kant, die minstens zo belangrijk is. U dient prettig in de omgang te zijn, maar ook professioneel en betrouwbaar. Soms zult u de ander moeten overtuigen, niet van uw wil, maar van uw capaciteiten. Het gaat daarbij meer om vertrouwen dan om invloed, meer om samenwerken dan om winnen.
Sales en Acquisitie
Acquisitie is breder dan sales. Waar het bij verkopen vaak gaat om directe resultaten, gaat het bij acquisitie meer om het leggen van contact, zoals bij netwerken, waar in een later stadium resultaten uit voort kunnen komen. Acquisitie wil kansen creëren, sales wil verzilveren. U kent wellicht de term “cold calling”… Zonder eerst een lekker voorgerecht wordt het hoofdgerecht koud opgediend, terwijl de klant misschien niet eens honger heeft. De gedachte is: “mensen kunnen altijd eten”.
Koude contacten moeten vaak eerst worden opgewarmd en warme contacten moeten soms warm gehouden worden. Een goed voorbeeld van het opwarmen van contacten is het proefabonnement. De klant krijgt aanvankelijk een fikse korting en er is een gevoel van vrijblijvendheid. De ondernemer geeft om later te kunnen ontvangen.
Verkopen vraagt creativiteit . Er zijn twee strategieën, de “Push” en “Pull” verkoopstrategie. Bij Push probeert u uw dienst of product als het ware door de strot te duwen van potentiële klanten – en dan is ongeveer iedereen een potentiële klant. Pull betekent dat de onderneming zo aantrekkelijk in de markt staat en daarover communiceert dat de klanten, leden, opdrachtgevers er vanzelf naartoe getrokken worden. Met een mooi proefabonnement worden geïnteresseerden geworven. Dan begint de telefonische verkoop, een vorm van telesales. Er ligt nu een warm contact ten grondslag aan het verkoopgesprek. Een van de mogelijke verkoopmethoden is vervolgens een jaarabonnement aantrekkelijk te maken met een kleine korting of een welkomstgeschenk. (Om mooie geschenken aan te kunnen bieden is weer een vruchtbaar netwerk nodig).
Het verwerven van de juiste opleiding
Misschien bent u simpelweg op zoek naar Verkoopvaardigheden. De kans is echter groot dat u meer wilt. Hierboven vindt u hopelijk het onderwerp dat het best bij uw behoefte past. Binnen dit onderwerp zijn er vervolgens vele criteria waar u bij het kiezen van een opleiding op kunt letten. Wij hebben daar aan de linkerkant van uw scherm suggesties voor. Alle opleidingen, cursussen en trainingen zijn gecategoriseerd en u kunt met een simpele klik het kaf van het koren scheiden. Als u een bepaald Niveau, een beperkte Lesduur of een specifieke Locatie zoekt, dan is dat geen enkel probleem. Als u weet wat u wilt, dan helpen wij u dat te verwerven!