event_available

Inschrijven met laagste prijsgarantie

Klaar om te gaan leren? Schrijf je direct in.

Acquisitietrainingen & Cursussen in Roermond

Bekijk ook: Verkoopmethoden, NIMA A Sales, NIMA B Sales, Verkoopvaardigheden, Leadgeneratie en Cold Calling.

Bekijk ook: Verkoopmethoden, NIMA A Sales en NIMA B Sales.

Tip: bekijk ook de Acquisitie producten die niet aan een specifieke startdatum of plaats gebonden zijn: E-Learning (6), Klassikaal online (3), Individueel (1), of Acquisitie in heel Nederland (82). Of vraag vrijblijvend een offerte aan voor een incompany training.

Voor deze producten is er nog geen startdatum bekend, of kun je je niet direct inschrijven.

check_box_outline_blank

Telefonische Verkoop Masterclass - Sales Training - Verkooptraining - Telemarketing & telesales - Acquisitie - Cold Calling - Aftersales - …

Logo van Graham Hulsebos Verkooptraining Sales Training
placeRoermond en 45 andere regio's

In deze Telefonische Verkoop Masterclass sales training transformeer ik met mijn unieke formule telefonische verkopers naar experts om écht…

check_box_outline_blank

Acquireren met impact / Acquisitie training / verkooptechnieken / Verkooptraining / Sales training

Logo van Intenza Consulting Group
Niet Goed Geld Terug
placeRoermond en 41 andere regio's

Acquireren met impact Het winnen van nieuwe klanten is voor elke salesprofessional essentieel. In deze acquisitie training staat centraal wa…

check_box_outline_blank

Acquisitie training

Logo van Richmond Training BV
Niet Goed Geld Terug
placeRoermond en 40 andere regio's

Leuk, spannend en het maakt jou commercieel ijzersterk Hoe kom je aan nieuwe klanten? Netwerken? Mailen? Via via? Cold of warm call? In all…

check_box_outline_blank

Telefonische verkoop en acquisitie individueel

Logo van BTR Trainingen
placeRoermond en 35 andere regio's

Inleiding Training telefonische verkoop & acquisitie Personen die werkzaam zijn in commerciële functies en zijn of haar kwaliteiten op het …

check_box_outline_blank

Telefonische verkoop en acquisitie klassikaal

Logo van BTR Trainingen
placeRoermond en 35 andere regio's

Inleiding Training telefonische verkoop & acquisitie Personen die werkzaam zijn in commerciële functies en zijn of haar kwaliteiten op het …

check_box_outline_blank

Telefonische verkoop en acquisitie In-company

Logo van BTR Trainingen
placeRoermond en 35 andere regio's

Inleiding Training telefonische verkoop & acquisitie Personen die werkzaam zijn in commerciële functies en zijn of haar kwaliteiten op het …

check_box_outline_blank

Telefonisch afspraken maken / Telefonische acquisitie / Afspraken scoren

Logo van Intenza Consulting Group
placeRoermond en 41 andere regio's

Wie tot 10 kan tellen, kan de hele wereld bellen! Voor elke salesprofessional is het van belang om bij klanten aan tafel te zitten. Een goe…

check_box_outline_blank

Telefonische acquisitie

Logo van Buro HENCK
placeRoermond en 31 andere regio's

Zakelijk telefoneren: telefonische acquisitie, inbound en/of outbound Buro Henck verzorgt maatwerk trainingen in zakelijk telefoneren A. Ba…

check_box_outline_blank

telefonische acquisitie B2B

Logo van Zakenkompas
placeRoermond en 12 andere regio's

Zakenkompas is een van de weinige bureaus in Nederland dat zich uitsluitend concentreert op het trainen van acquisitievaardigheden. De trai…

Keuzehulp Acquisitie

U kunt natuurlijk enkele verschillen noemen tussen netwerken en verkopen. Weet u dan ook wat acquisitie precies is? Letterlijk betekent het ‘verwerven’ of ‘aanwerven’. Denkt u maar aan het Engels: to acquire. In de beroepspraktijk gaat het dan om het werven van klanten, leden, donateurs of opdrachtgevers. In alle gevallen gaat het erom een verbintenis te leggen. De klantrelatie kan eenmalig zijn of duurzaam, de relatie met een donateur kan persoonlijk zijn of inhoudelijk. Dat hangt af van uw businessmodel en de doelen die u zich stelt.

U hebt gezocht op de term “acquisitie”, maar er zijn verwante onderwerpen. Misschien past er een u beter. Hieronder willen wij die daarom voor u op een rijtje zetten. (Ook onderaan de pagina vindt u links naar andere onderwerpen). Ten slotte kunnen we u helpen om de resultaten te schiften door filters aan te brengen.

Wat acquisitie niet is

Acquisitie mag dan ‘verwerven’ betekenen, met werving en selectie heeft het weinig tot niets te maken. Human Resource Management, recruitment, head hunting  en personeelsbeleid richten zich op de organisatie met het werven en behouden van goede medewerkers. Acquisitie is grofweg gericht op de betalende klant.

Netwerken en Acquisitie

Voor productieve en succesvolle klantenwerving zijn communicatieve vaardigheden, initiatief nemen en contactvaardigheid onontbeerlijk. Zo staat ook bij netwerken de actieve sociale omgang centraal. Het gaat erom de klant of opdrachtgever als mens te zien en te behandelen, niet als wandelende portemonnee! Sociale netwerken zijn uw belangrijkste kapitaal. Netwerken is investeren, of u dat nu in het dagelijks leven doet, tijdens uw werk of online (bijvoorbeeld via LinkedIn).

Na acquisitie volgt het onderhouden van het netwerk. Relatiemanagement en CRM (customer relationship management) zijn de meer zachte kant daarvan. Accountmanagement en contractmanagement vertegenwoordigen de zakelijke kant, die minstens zo belangrijk is. U dient prettig in de omgang te zijn, maar ook professioneel en betrouwbaar. Soms zult u de ander moeten overtuigen, niet van uw wil, maar van uw capaciteiten. Het gaat daarbij meer om vertrouwen dan om invloed, meer om samenwerken dan om winnen.

Sales en Acquisitie

Acquisitie is breder dan sales. Waar het bij verkopen vaak gaat om directe resultaten, gaat het bij acquisitie meer om het leggen van contact, zoals bij netwerken, waar in een later stadium resultaten uit voort kunnen komen. Acquisitie wil kansen creëren, sales wil verzilveren. U kent wellicht de term “cold calling”… Zonder eerst een lekker voorgerecht wordt het hoofdgerecht koud opgediend, terwijl de klant misschien niet eens honger heeft. De gedachte is: “mensen kunnen altijd eten”.

Koude contacten moeten vaak eerst worden opgewarmd en warme contacten moeten soms warm gehouden worden. Een goed voorbeeld van het opwarmen van contacten is het proefabonnement. De klant krijgt aanvankelijk een fikse korting en er is een gevoel van vrijblijvendheid. De ondernemer geeft om later te kunnen ontvangen.

Verkopen vraagt creativiteit . Er zijn twee strategieën, de “Push” en “Pull” verkoopstrategie. Bij Push probeert u uw dienst of product als het ware door de strot te duwen van potentiële klanten – en dan is ongeveer iedereen een potentiële klant. Pull betekent dat de onderneming zo aantrekkelijk in de markt staat en daarover communiceert dat de klanten, leden, opdrachtgevers er vanzelf naartoe getrokken worden. Met een mooi proefabonnement worden geïnteresseerden geworven. Dan begint de telefonische verkoop, een vorm van telesales. Er ligt nu een warm contact ten grondslag aan het verkoopgesprek. Een van de mogelijke verkoopmethoden is vervolgens een jaarabonnement aantrekkelijk te maken met een kleine korting of een welkomstgeschenk. (Om mooie geschenken aan te kunnen bieden is weer een vruchtbaar netwerk nodig).

Het verwerven van de juiste opleiding

Misschien bent u simpelweg op zoek naar Verkoopvaardigheden. De kans is echter groot dat u meer wilt. Hierboven vindt u hopelijk het onderwerp dat het best bij uw behoefte past. Binnen dit onderwerp zijn er vervolgens vele criteria waar u bij het kiezen van een opleiding op kunt letten. Wij hebben daar aan de linkerkant van uw scherm suggesties voor. Alle opleidingen, cursussen en trainingen zijn gecategoriseerd en u kunt met een simpele klik het kaf van het koren scheiden. Als u een bepaald Niveau, een beperkte Lesduur of een specifieke Locatie zoekt, dan is dat geen enkel probleem. Als u weet wat u wilt, dan helpen wij u dat te verwerven!