Cursus Klantgerichtheid

Het verhogen van klantgerichtheid is een belangrijk onderdeel van het commerciële proces in een organisatie. Vaak is dit ook een cruciale factor in klant tevredenheid en mond-op-mond reclame. Als de klant zich koning voelt stijgt de waarde van je merk en zijn ze sneller geneigd om terug te komen. Daarnaast kan het soms moeilijk zijn om veel klanten te managen en lastige vragen te beantwoorden; een cursus klantgerichtheid is hier een antwoord op.

Waarom een cursus Klantgerichtheid?

Een training of cursus klantgerichtheid zorgt ervoor dat jij (of je medewerkers) een betere inschatting van de klant kunnen maken. Om vervolgens daarop je gedrag aan te passen. Zeker in tijden van concurrentie en financiële crisis is de invloed van de verkoper belangrijk en soms zelfs doorslaggevend.

Wat houdt een cursus Klantgerichtheid in?

Je leert bijvoorbeeld:

  • Effectief communiceren
  • Luistervaardigheden
  • Contact maken en aansluiting vinden met een klant
  • Het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Diverse klanttypes en hun typeringen

Aandachtspunten cursus Klantgerichtheid

  • Ben je meer op zoek naar een manier waarop je mensen kunt helpen met hun budget, kijk dan eens bij Schuldhulpverlening of Budgetcoach.
  • Bedenk goed wat voor soort opleiding bij jou past: kun je jezelf goed motiveren en wil je thuis graag een studie doen, of leer je meer als je in contact staat met medestudenten en is een avondcursus meer voor jou?

EduTrends Statistieken

  • 126 Cursussen
  • 79 Aanbieders
  • 100 Ervaringen
  • 8.5Beoordeling (gem.)
  • € 35 - € 7.000Prijsklasse
  • 0Top Onderwerp

EduTrends

126 Klantgerichtheid Trainingen, Cursussen & Opleidingen

Klantgerichtheid: klantgericht werken en klanttevredenheid

maandag 31 augustus 2015 in Alkmaar en 170 andere data

Klanten hechten steeds meer belang aan organisaties die snappen wat hun behoeften zijn en daar op inspelen. Door een persoonlijke behandeli…

Klantgericht communiceren

Eerstvolgende mogelijkheid: 6 juli 2015 Een klantgerichte communicatie bepaalt voor een belangrijk deel hoe een klant de service van jouw o…

Klantgericht telefoneren

woensdag 28 oktober 2015 in Eindhoven en 9 andere data

Heeft u enig idee hoe uw medewerkers de telefoon aannemen? Denken en spreken ze net zo klantgericht als u? Hoe klanten uw kwaliteit ervaren…

Klantgericht communiceren

maandag 26 oktober 2015 in Breda

Klantgerichtheid, klantgerichte verkoop en klantgericht communiceren.  Het voeren van een goed gesprek met prospect of klant kunt u op veel…

Klantgericht Telefoneren

vrijdag 23 oktober 2015 in Amsterdam en 24 andere data

De telefoon is een belangrijk communicatiemiddel dat we bijna allemaal dagelijks gebruiken. Maar zakelijk communiceren op een enthousiaste,…

Klantgerichtheid - klantgericht verkopen

De laatste jaren worden klanten mondiger en kritischer en neemt de concurrentie steeds meer toe. Juist nu is de invloed van de verkoper bel…

Klantgerichtheid: klantgericht telefoneren

maandag 31 augustus 2015 in Den Haag en 173 andere data

Veel klantencontact verloopt via de telefoon. De manier waarop u klanten te woord staat is van groot belang: u bent immers het visitekaartj…

Klantgericht Denken en Handelen

maandag 19 oktober 2015 in Eindhoven en 24 andere data

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Dat is niet verwonderlijk, want een echt klantgerichte organisatie toont zich geï…

Training professioneel en klantgericht telefoneren

maandag 7 september 2015 in Leeuwarden en 3 andere data

- Je wilt professioneler en klantgerichter telefoneren? - gespreksvaardigheden - Je communicatietechnieken tijdens het telefoneren verbeter…

Klantgericht telefoneren

Eindhoven

In deze training leer je alle basisvaardigheden om een kwaliteit goed en klantgericht telefoongesprek te voeren.De telefoon is een belangri…

Klantgerichtheid

Amsterdam, Rotterdam en 43 andere regio's

Overal komt men klanten tegen. Natuurlijk kan men van verschillende situaties uitgaan zoals: (1) u bent verkoper of (2) u bent vertegenwoor…

Klantgericht telefoneren

maandag 7 december 2015 in 's-Hertogenbosch en 2 andere data

In de zakelijke wereld is de telefoon één van de belangrijkste middelen om te communiceren. Een telefoongesprek is een belangrijk middel wa…

Klantgericht telefoneren

dinsdag 6 oktober 2015 in Utrecht

Degene die de telefoon aanneemt is vaak het eerste aanspreekpunt voor klanten. Uw optreden is bepalend voor het beeld dat men heeft van de …

Training Klantgericht denken en handelen

dinsdag 1 september 2015 in Amsterdam en 179 andere data

Klantgerichte organisaties zijn het meest succesvol. Dit is niet verwonderlijk, want een klantgerichte organisatie is geïnteresseerd in int…

Klantgerichtheid algemeen

Amsterdam, Rotterdam en 43 andere regio's

Basisvaardigheden als het gaat om het omgaan met klanten, handel, vertegenwoordiging, enz. Het concept van HEMA academie geeft de mogelijkh…

Not for humans