Cursus Klantgerichtheid

Het verhogen van klantgerichtheid is een belangrijk onderdeel van het commerciële proces in een organisatie. Vaak is dit ook een cruciale factor in klant tevredenheid en mond-op-mond reclame. Als de klant zich koning voelt stijgt de waarde van je merk en zijn ze sneller geneigd om terug te komen. Daarnaast kan het soms moeilijk zijn om veel klanten te managen en lastige vragen te beantwoorden; een cursus klantgerichtheid is hier een antwoord op.

Waarom een cursus Klantgerichtheid?

Een training of cursus klantgerichtheid zorgt ervoor dat jij (of je medewerkers) een betere inschatting van de klant kunnen maken. Om vervolgens daarop je gedrag aan te passen. Zeker in tijden van concurrentie en financiële crisis is de invloed van de verkoper belangrijk en soms zelfs doorslaggevend.

Wat houdt een cursus Klantgerichtheid in?

Je leert bijvoorbeeld:

  • Effectief communiceren
  • Luistervaardigheden
  • Contact maken en aansluiting vinden met een klant
  • Het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Diverse klanttypes en hun typeringen

Aandachtspunten cursus Klantgerichtheid

  • Ben je meer op zoek naar een manier waarop je mensen kunt helpen met hun budget, kijk dan eens bij Schuldhulpverlening of Budgetcoach.
  • Bedenk goed wat voor soort opleiding bij jou past: kun je jezelf goed motiveren en wil je thuis graag een studie doen, of leer je meer als je in contact staat met medestudenten en is een avondcursus meer voor jou?

EduTrends Statistieken

  • 159 Cursussen
  • 93 Opleiders
  • 161 Ervaringen
  • 8.6Beoordeling (gem.)
  • € 25 - € 7.000Prijsklasse
  • 0Top Onderwerp

EduTrends

160 Klantgerichtheid Trainingen & Cursussen

Training klantgerichte telefoniste / receptioniste

dinsdag 17 mei 2016 in Leeuwarden

In deze training, speciaal voor telefonistes, receptionistes en baliemedewerkers, leer je hoe je jezelf en je organisatie 'prettig professi…

Klantgericht communiceren

woensdag 21 september 2016 in Utrecht

Klantgerichtheid, klantgerichte verkoop en klantgericht communiceren.  Het voeren van een goed gesprek met prospect of klant kunt u op veel…

Klantgericht communiceren

Klanten kunnen in de dagelijkse praktijk veel van u vragen. Maar wat wil uw klant precies? En wat vindt hij belangrijk? Hoe wil hij worden …

Klantgericht telefoneren

maandag 6 juni 2016 in Rotterdam en 6 andere data

Heeft u enig idee hoe uw medewerkers de telefoon aannemen? Denken en spreken ze net zo klantgericht als u? Hoe klanten uw kwaliteit ervaren…

Klantgerichte Adviesrapporten Schrijven

donderdag 16 juni 2016 in Rotterdam en 29 andere data

Wilt u uw klanten graag overtuigend uw advies aanbieden, in een helder, toegankelijk en bondig geschreven rapport? In deze training leert u…

Klantgerichtheid: klantgericht werken en klanttevredenheid

dinsdag 3 mei 2016 in Arnhem en 188 andere data

Klanten hechten steeds meer belang aan organisaties die snappen wat hun behoeften zijn en daar op inspelen. Door een persoonlijke behandeli…

Klantgericht Telefoneren

vrijdag 17 juni 2016 in Eindhoven en 29 andere data

De telefoon is een belangrijk communicatiemiddel dat we bijna allemaal dagelijks gebruiken. Maar zakelijk communiceren op een enthousiaste,…

Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

donderdag 19 mei 2016 in Amsterdam en 8 andere data

Vlot en makkelijk, duidelijke en correcte e-mails en brieven schrijven. Dat leert u in één dag in onze cursus Zakelijke Correspondentie / K…

Training professioneel en klantgericht telefoneren

donderdag 12 mei 2016 in Leeuwarden

- Je wilt professioneler en klantgerichter telefoneren? - gespreksvaardigheden - Je communicatietechnieken tijdens het telefoneren verbeter…

Klantgericht Denken en Handelen

maandag 13 juni 2016 in Eindhoven en 29 andere data

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Dat is niet verwonderlijk, want een echt klantgerichte organisatie toont zich geï…

Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

woensdag 18 mei 2016 in Eindhoven en 5 andere data

Klantgerichte e-mails en brieven schrijven Wilt u leren om heldere en begrijpelijke zakelijke e-mails en brieven te schrijven? Waarin uw (s…

Klantgerichtheid: klantgericht telefoneren

dinsdag 3 mei 2016 in Groningen en 195 andere data

Veel klantencontact verloopt via de telefoon. De manier waarop u klanten te woord staat is van groot belang: u bent immers het visitekaartj…

Klantgericht telefoneren

Eindhoven

In deze training leer je alle basisvaardigheden om een kwaliteit goed en klantgericht telefoongesprek te voeren.De telefoon is een belangri…

Klantgericht denken en handelen

maandag 23 mei 2016 in Almere / Lelystad en 4 andere data

Klantgericht denken en handelen Steeds vaker wordt het bestaansrecht van uw organisatie bepaald door het optreden van de medewerkers. Blijf…

Klantgericht telefoneren

dinsdag 13 september 2016 in 's-Hertogenbosch

Tijdens deze training leert u communicatieve vaardigheden toe te passen om klant- en doelgericht te telefoneren en hierdoor klanten aan uw …

Not for humans