Cursus Klantgerichtheid

Het verhogen van klantgerichtheid is een belangrijk onderdeel van het commerciële proces in een organisatie. Vaak is dit ook een cruciale factor in klant tevredenheid en mond-op-mond reclame. Als de klant zich koning voelt stijgt de waarde van je merk en zijn ze sneller geneigd om terug te komen. Daarnaast kan het soms moeilijk zijn om veel klanten te managen en lastige vragen te beantwoorden; een cursus klantgerichtheid is hier een antwoord op.

Waarom een cursus Klantgerichtheid?

Een training of cursus klantgerichtheid zorgt ervoor dat jij (of je medewerkers) een betere inschatting van de klant kunnen maken. Om vervolgens daarop je gedrag aan te passen. Zeker in tijden van concurrentie en financiële crisis is de invloed van de verkoper belangrijk en soms zelfs doorslaggevend.

Wat houdt een cursus Klantgerichtheid in?

Je leert bijvoorbeeld:

  • Effectief communiceren
  • Luistervaardigheden
  • Contact maken en aansluiting vinden met een klant
  • Het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Diverse klanttypes en hun typeringen

Aandachtspunten cursus Klantgerichtheid

  • Ben je meer op zoek naar een manier waarop je mensen kunt helpen met hun budget, kijk dan eens bij Schuldhulpverlening of Budgetcoach.
  • Bedenk goed wat voor soort opleiding bij jou past: kun je jezelf goed motiveren en wil je thuis graag een studie doen, of leer je meer als je in contact staat met medestudenten en is een avondcursus meer voor jou?

EduTrends Statistieken

  • 153 Cursussen
  • 91 Aanbieders
  • 153 Ervaringen
  • 8.7Beoordeling (gem.)
  • € 35 - € 7.000Prijsklasse

EduTrends

153 Klantgerichtheid Trainingen, Cursussen & Opleidingen

Klantgerichtheid - klantgericht verkopen

De laatste jaren worden klanten mondiger en kritischer en neemt de concurrentie steeds meer toe. Juist nu is de invloed van de verkoper bel…

Klantgerichtheid: klantgericht werken en klanttevredenheid

vrijdag 6 maart 2015 in Rotterdam en 103 andere data

Klanten hechten steeds meer belang aan organisaties die snappen wat hun behoeften zijn en daar op inspelen. Door een persoonlijke behandeli…

Klantgerichtheid: klantgericht telefoneren

maandag 9 maart 2015 in Groningen en 109 andere data

Veel klantencontact verloopt via de telefoon. De manier waarop u klanten te woord staat is van groot belang: u bent immers het visitekaartj…

Klantgerichtheid e-learning

Amsterdam, Rotterdam en 39 andere regio's

Uw organisatie heeft baat bij een gezonde relatie met uw klanten. Daarom wilt u een adequate persoonlijke behandeling en service bieden. Ko…

Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

Eindhoven, Groningen en 4 andere regio's

Vlot en makkelijk, duidelijke en correcte brieven en e-mails schrijven. Dat leert u in één dag in onze cursus Zakelijke Correspondentie. Me…

Klantgericht communiceren

Een klantgerichte communicatie bepaalt voor een belangrijk deel hoe een klant de service van jouw organisatie ervaart. Soms moet je iets in…

Training klantgerichte telefoniste / receptioniste

donderdag 12 maart 2015 in Leeuwarden en 3 andere data

In deze training, speciaal voor telefonistes, receptionistes en baliemedewerkers, leer je hoe je jezelf en je organisatie 'prettig professi…

Klantgericht Denken en Handelen

maandag 20 april 2015 in Amsterdam en 9 andere data

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Dat is niet verwonderlijk, want een echt klantgerichte organisatie toont zich geï…

Klantgericht telefoneren

donderdag 9 april 2015 in 's-Hertogenbosch en 11 andere data

Heeft u enig idee hoe uw medewerkers de telefoon aannemen? Denken en spreken ze net zo klantgericht als u? Hoe klanten uw kwaliteit ervaren…

Klantgericht communiceren

donderdag 16 april 2015 in Utrecht en 3 andere data

Klantgerichtheid, klantgerichte verkoop en klantgericht communiceren.  Het voeren van een goed gesprek met prospect of klant kunt u op veel…

Klantgericht Telefoneren

vrijdag 10 april 2015 in Amsterdam en 9 andere data

De telefoon is een belangrijk communicatiemiddel. Maar zakelijk communiceren op een enthousiaste, professionele manier is lang niet altijd …

Klantgerichte Adviesrapporten Schrijven

donderdag 16 april 2015 in Amsterdam en 9 andere data

Wilt u uw klanten graag overtuigend uw advies aanbieden, in een helder, toegankelijk en bondig geschreven rapport? In deze training leert u…

Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

donderdag 9 april 2015 in Utrecht en 3 andere data

Klantgerichte e-mails en brieven schrijven Wilt u leren om heldere en begrijpelijke zakelijke e-mails en brieven te schrijven? Waarin uw (s…

Training Klantgerichtheid (vaardigheidstraining voor teams op Schateiland)

donderdag 30 april 2015 in Haarlem en 8 andere data

Leer klantgericht werken met je team op Schateiland. Veel teams hebben genoeg kwaliteiten in huis om hun klanten uitstekend van dienst te z…

Klantgericht telefoneren

Eindhoven

In deze training leer je alle basisvaardigheden om een kwaliteit goed en klantgericht telefoongesprek te voeren.De telefoon is een belangri…

Not for humans