Cursus Klantgerichtheid

Het verhogen van klantgerichtheid is een belangrijk onderdeel van het commerciële proces in een organisatie. Vaak is dit ook een cruciale factor in klant tevredenheid en mond-op-mond reclame. Als de klant zich koning voelt stijgt de waarde van je merk en zijn ze sneller geneigd om terug te komen. Daarnaast kan het soms moeilijk zijn om veel klanten te managen en lastige vragen te beantwoorden; een cursus klantgerichtheid is hier een antwoord op.

Waarom een cursus Klantgerichtheid?

Een training of cursus klantgerichtheid zorgt ervoor dat jij (of je medewerkers) een betere inschatting van de klant kunnen maken. Om vervolgens daarop je gedrag aan te passen. Zeker in tijden van concurrentie en financiële crisis is de invloed van de verkoper belangrijk en soms zelfs doorslaggevend.

Wat houdt een cursus Klantgerichtheid in?

Je leert bijvoorbeeld:

  • Effectief communiceren
  • Luistervaardigheden
  • Contact maken en aansluiting vinden met een klant
  • Het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Diverse klanttypes en hun typeringen

Aandachtspunten cursus Klantgerichtheid

  • Ben je meer op zoek naar een manier waarop je mensen kunt helpen met hun budget, kijk dan eens bij Schuldhulpverlening of Budgetcoach.
  • Bedenk goed wat voor soort opleiding bij jou past: kun je jezelf goed motiveren en wil je thuis graag een studie doen, of leer je meer als je in contact staat met medestudenten en is een avondcursus meer voor jou?

EduTrends Statistieken

  • 160 Cursussen
  • 94 Opleiders
  • 163 Ervaringen
  • 8.6Beoordeling (gem.)
  • € 25 - € 7.000Prijsklasse

EduTrends

160 Klantgerichtheid Trainingen & Cursussen

Training klantgerichte telefoniste / receptioniste

donderdag 16 juni 2016 in Leeuwarden en 6 andere data

In deze training, speciaal voor telefonistes, receptionistes en baliemedewerkers, leer je hoe je jezelf en je organisatie 'prettig professi…

Klantgericht communiceren

Klanten kunnen in de dagelijkse praktijk veel van u vragen. Maar wat wil uw klant precies? En wat vindt hij belangrijk? Hoe wil hij worden …

Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

donderdag 2 juni 2016 in Eindhoven en 7 andere data

Vlot en makkelijk, duidelijke en correcte e-mails en brieven schrijven. Dat leert u in één dag in onze cursus Zakelijke Correspondentie / K…

Klantgerichtheid: klantgericht werken en klanttevredenheid

maandag 30 mei 2016 in Almere / Lelystad en 187 andere data

Klanten hechten steeds meer belang aan organisaties die snappen wat hun behoeften zijn en daar op inspelen. Door een persoonlijke behandeli…

Klantgerichte Adviesrapporten Schrijven

donderdag 16 juni 2016 in Rotterdam en 29 andere data

Wilt u uw klanten graag overtuigend uw advies aanbieden, in een helder, toegankelijk en bondig geschreven rapport? In deze training leert u…

Klantgericht telefoneren

dinsdag 21 juni 2016 in Utrecht en 5 andere data

Heeft u enig idee hoe uw medewerkers de telefoon aannemen? Denken en spreken ze net zo klantgericht als u? Hoe klanten uw kwaliteit ervaren…

Klantgericht Telefoneren

vrijdag 17 juni 2016 in Eindhoven en 29 andere data

De telefoon is een belangrijk communicatiemiddel dat we bijna allemaal dagelijks gebruiken. Maar zakelijk communiceren op een enthousiaste,…

Training professioneel en klantgericht telefoneren

donderdag 7 juli 2016 in Leeuwarden en 2 andere data

- Je wilt professioneler en klantgerichter telefoneren? - gespreksvaardigheden - Je communicatietechnieken tijdens het telefoneren verbeter…

Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

maandag 20 juni 2016 in Den Haag en 4 andere data

Klantgerichte e-mails en brieven schrijven Wilt u leren om heldere en begrijpelijke zakelijke e-mails en brieven te schrijven? Waarin uw (s…

Klantgericht Denken en Handelen

maandag 13 juni 2016 in Eindhoven en 29 andere data

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Dat is niet verwonderlijk, want een echt klantgerichte organisatie toont zich geï…

Klantgerichtheid: klantgericht telefoneren

dinsdag 31 mei 2016 in Amsterdam en 193 andere data

Veel klantencontact verloopt via de telefoon. De manier waarop u klanten te woord staat is van groot belang: u bent immers het visitekaartj…

Klantgericht telefoneren

Eindhoven

In deze training leer je alle basisvaardigheden om een kwaliteit goed en klantgericht telefoongesprek te voeren.De telefoon is een belangri…

Klantgerichtheid

Amsterdam, Rotterdam en 39 andere regio's

Klantgerichtheid Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Hoe hoger je scoort op klantgerichtheid hoe meer ze je helpen. E…

Klantgericht denken en handelen

donderdag 8 september 2016 in Veenendaal en 3 andere data

Klantgericht denken en handelen Steeds vaker wordt het bestaansrecht van uw organisatie bepaald door het optreden van de medewerkers. Blijf…

Klantgericht telefoneren

dinsdag 21 juni 2016 in Amsterdam

Degene die de telefoon aanneemt is vaak het eerste aanspreekpunt voor klanten. Uw optreden is bepalend voor het beeld dat men heeft van de …

Not for humans