Verder leren? Het begint op Springest.nl

  • Alles waar je van kunt leren
    Meer dan 38.056 cursussen, opleidingen, trainers, coaches, e-learning en in-company trainingen.
  • Hulp bij het zoeken en inschrijven
    Stel jouw opleidingsvraag, gebruik de keuzehulp of bel / chat met een leeradviseur.
  • Ervaringen van deelnemers
    Ruim 45.922 onafhankelijke ervaringen helpen je kiezen voor de beste opleiders.
  • Gratis informatie aanvragen
    Op je gemak vergelijken en met je collega's overleggen, meestal direct met PDF.
  • Direct inschrijven
    Klaar om te gaan leren? Schrijf je direct in, altijd gratis annuleren!
  • Ook voor leren in je organisatie
    Volumekorting, in-company training, social learning met collega's en altijd real-time inzicht.

Cursus Klantgerichtheid

Het verhogen van klantgerichtheid is een belangrijk onderdeel van het commerciële proces in een organisatie. Vaak is dit ook een cruciale factor in klant tevredenheid en mond-op-mond reclame. Als de klant zich koning voelt stijgt de waarde van je merk en zijn ze sneller geneigd om terug te komen. Daarnaast kan het soms moeilijk zijn om veel klanten te managen en lastige vragen te beantwoorden; een cursus klantgerichtheid is hier een antwoord op.

Waarom een cursus Klantgerichtheid?

Een training of cursus klantgerichtheid zorgt ervoor dat jij (of je medewerkers) een betere inschatting van de klant kunnen maken. Om vervolgens daarop je gedrag aan te passen. Zeker in tijden van concurrentie en financiële crisis is de invloed van de verkoper belangrijk en soms zelfs doorslaggevend.

Wat houdt een cursus Klantgerichtheid in?

Je leert bijvoorbeeld:

  • Effectief communiceren
  • Luistervaardigheden
  • Contact maken en aansluiting vinden met een klant
  • Het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Diverse klanttypes en hun typeringen

Aandachtspunten cursus Klantgerichtheid

  • Ben je meer op zoek naar een manier waarop je mensen kunt helpen met hun budget, kijk dan eens bij Schuldhulpverlening of Budgetcoach.
  • Bedenk goed wat voor soort opleiding bij jou past: kun je jezelf goed motiveren en wil je thuis graag een studie doen, of leer je meer als je in contact staat met medestudenten en is een avondcursus meer voor jou?

EduTrends Statistieken

  • 153 Cursussen
  • 93 Opleiders
  • 159 Ervaringen
  • 8.6Beoordeling (gem.)
  • € 25 - € 7.000Prijsklasse

EduTrends

153 Klantgerichtheid Trainingen & Cursussen

Training klantgerichte telefoniste / receptioniste

In deze training, speciaal voor telefonistes, receptionistes en baliemedewerkers, leer je hoe je jezelf en je organisatie 'prettig professi…

Klantgericht communiceren

Klanten kunnen in de dagelijkse praktijk veel van u vragen. Maar wat wil uw klant precies? En wat vindt hij belangrijk? Hoe wil hij worden …

Klantgericht telefoneren

donderdag 24 maart 2016 in Zwolle en 9 andere data

Heeft u enig idee hoe uw medewerkers de telefoon aannemen? Denken en spreken ze net zo klantgericht als u? Hoe klanten uw kwaliteit ervaren…

Klantgerichtheid: klantgericht werken en klanttevredenheid

donderdag 11 februari 2016 in Groningen en 189 andere data

Klanten hechten steeds meer belang aan organisaties die snappen wat hun behoeften zijn en daar op inspelen. Door een persoonlijke behandeli…

Klantgericht communiceren

maandag 25 april 2016 in Breda en 2 andere data

Klantgerichtheid, klantgerichte verkoop en klantgericht communiceren.  Het voeren van een goed gesprek met prospect of klant kunt u op veel…

Klantgerichte Adviesrapporten Schrijven

donderdag 3 maart 2016 in Zwolle en 14 andere data

Wilt u uw klanten graag overtuigend uw advies aanbieden, in een helder, toegankelijk en bondig geschreven rapport? In deze training leert u…

Training Klantgericht telefoneren

donderdag 11 februari 2016 in Den Haag en 205 andere data

De training Klantgericht telefoneren richt zich op een van de meest belangrijke communicatie middelen van het bedrijfsleven namelijk telefo…

Klantgericht Telefoneren

vrijdag 26 februari 2016 in Amsterdam en 14 andere data

De telefoon is een belangrijk communicatiemiddel dat we bijna allemaal dagelijks gebruiken. Maar zakelijk communiceren op een enthousiaste,…

Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

donderdag 25 februari 2016 in Zwolle en 5 andere data

Vlot en makkelijk, duidelijke en correcte e-mails en brieven schrijven. Dat leert u in één dag in onze cursus Zakelijke Correspondentie / K…

Training professioneel en klantgericht telefoneren

- Je wilt professioneler en klantgerichter telefoneren? - gespreksvaardigheden - Je communicatietechnieken tijdens het telefoneren verbeter…

Klantgericht Denken en Handelen

maandag 22 februari 2016 in Eindhoven en 14 andere data

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Dat is niet verwonderlijk, want een echt klantgerichte organisatie toont zich geï…

Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

donderdag 7 april 2016 in Utrecht en 2 andere data

Klantgerichte e-mails en brieven schrijven Wilt u leren om heldere en begrijpelijke zakelijke e-mails en brieven te schrijven? Waarin uw (s…

Klantgerichtheid: klantgericht telefoneren

donderdag 11 februari 2016 in Groningen en 196 andere data

Veel klantencontact verloopt via de telefoon. De manier waarop u klanten te woord staat is van groot belang: u bent immers het visitekaartj…

Klantgerichtheid

Amsterdam, Rotterdam en 44 andere regio's

Overal komt men klanten tegen. Natuurlijk kan men van verschillende situaties uitgaan zoals: (1) u bent verkoper of (2) u bent vertegenwoor…

Klantgericht denken en handelen

donderdag 11 februari 2016 in Veenendaal en 7 andere data

Klantgericht denken en handelen Steeds vaker wordt het bestaansrecht van uw organisatie bepaald door het optreden van de medewerkers. Blijf…

Not for humans