SAP for Media - Advertising Management (Publishers)

Type product

SAP for Media - Advertising Management (Publishers)

SAP Training
Logo van SAP Training
Opleiderscore: starstarstarstar_halfstar_border 6,5 SAP Training heeft een gemiddelde beoordeling van 6,5 (uit 2 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Goals

  • Use the Advertising Management functions.
  • Use standard process flows in Advertising Management.
  • Represent company-specific processes in SAP for Media.

Audience

  • Members of the project team
  • Employees in specialist departments
  • Consultants

Prerequisites

Essential
  • SAP01 SAP Overview
  • SAPTEC Fundamentals of SAP Web AS
  • or similar courses.
  • Industry knowledge of Advertising Management for Publishers.
Recommended
  • Knowledge of the mySAP.com solutions for sales and distribution.

Course based on software release

  • ECC 6.0 EhP5 SP03

Content

  • Master data (SAP business partner, product) and their hierarchies
  • Order management and billing
  • Basic principles of pricing and analysis options for p…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Advertenties, SAP, LinkedIn, Facebook en Social Media Marketing.

Goals

  • Use the Advertising Management functions.
  • Use standard process flows in Advertising Management.
  • Represent company-specific processes in SAP for Media.

Audience

  • Members of the project team
  • Employees in specialist departments
  • Consultants

Prerequisites

Essential
  • SAP01 SAP Overview
  • SAPTEC Fundamentals of SAP Web AS
  • or similar courses.
  • Industry knowledge of Advertising Management for Publishers.
Recommended
  • Knowledge of the mySAP.com solutions for sales and distribution.

Course based on software release

  • ECC 6.0 EhP5 SP03

Content

  • Master data (SAP business partner, product) and their hierarchies
  • Order management and billing
  • Basic principles of pricing and analysis options for pricing and account determination
  • Contract management and settlement
  • Media agency services with settlement
  • Revenue recognition
  • Overview of all Advertising Management functions

Notes

  • The content of this course focuses on Advertising Management for publishers. Representation of company-specific requirements and more in depth knowledge can be covered in separate individual workshops if necessary.

Popular tags

No tags submitted for this course yet

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.