B2B Social media marketing - schrijf in 1 dag je plan

Niveau
Tijdsduur
Logo van De Gouden Ananas
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 De Gouden Ananas heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 4 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

De Gouden Ananas biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Almere / Lelystad, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Ede, Gouda, Haarlem, Haarlemmermeer, Hilversum, Leiden, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht, Westland, Zaanstad, Zoetermeer

Beschrijving

Wil je meer halen uit de social media marketing van jullie bedrijf? Doen jullie zaken in een b2b context en vraag je je af hoe je hier vorm aangeeft, of meer uit haalt? Neem dan deel aan deze cursus waar je een praktisch plan van aanpak maakt.

Dit plan is inclusief:

  • doelstellingen
  • keuze in social media kanalen 
  • tone of voice
  • contentkalender voor in elk geval 1 maand

Deze workshop is speciaal ontworpen voor b2b ondernemers en b2b marketeers.

Herkenbaar?

Je weet dat jullie 'iets moet doen met social media' willen/moeten doen. Je zoekt meer houvast in hoe te starten, of een concreet plan te maken om er meer uit te halen.

Tijdens de workshop social media marketing plan in 1 dag legt…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social Media Marketing, Schrijven voor het web, Social Media, Online marketing en SEO.

Wil je meer halen uit de social media marketing van jullie bedrijf? Doen jullie zaken in een b2b context en vraag je je af hoe je hier vorm aangeeft, of meer uit haalt? Neem dan deel aan deze cursus waar je een praktisch plan van aanpak maakt.

Dit plan is inclusief:

  • doelstellingen
  • keuze in social media kanalen 
  • tone of voice
  • contentkalender voor in elk geval 1 maand

Deze workshop is speciaal ontworpen voor b2b ondernemers en b2b marketeers.

Herkenbaar?

Je weet dat jullie 'iets moet doen met social media' willen/moeten doen. Je zoekt meer houvast in hoe te starten, of een concreet plan te maken om er meer uit te halen.

Tijdens de workshop social media marketing plan in 1 dag legt Sayna de Voogd de do's en dont' s uit. Bevestigt of ontkracht verwachtingen, zodat je doelgericht aan de slag gaat en geen tijd verspilt.

Het voordeel

Door eenmalig de workshop bij te wonen krijgt u een social media model waarmee je elk kwartaal of jaar een concreet actieplan maakt. Zo haal je het maximale uit de inspanningen én haal je blijvend kennis in huis. Wil je dit liever uitbesteden? Ook dan helpt de Gouden Ananas je graag. Bezoek onze website en zoek naar: social media plan laten maken. 

Na afloop van de workshop heb je:

  • Antwoord op de vraag of de klant-/doelgroep(en) social media gebruiken
  • Een weloverwogen besluit gemaakt om social media WEL of NIET in te zetten... (voor eventuele interne overtuiging)
  • Een onderbouwd actieplan - waar je direct mee aan de slag kunt

Daarnaast leer je:

  • Wat social media zijn
  • Welke social media interessant zijn 
  • Dat je niet op elk kanaal hoeft te zitten
  • Dat kwaliteit boven kwantiteit gaat
  • Dat social media niet per definitie verkoopt - wel ondersteuning biedt

Voor wie?

De workshop richt zich op (eind)verantwoordelijke van marketing in een b2b-context. Bedrijven die weten dat ze aan de slag moeten, maar niet weten hoe. Of die al startte maar er meer uit willen halen. Ben je al uiterst goed op dreef? Super! Maar dan is deze workshop minder geschikt.

Wat heb je na afloop?

Een plan van aanpak, waar je dag erna mee aan de slag kan.

De begeleider

Ondernemer, strateeg, bedrijfsadviseur en licht social media verslaafde: Sayna de Voogd. Ze helpt bedrijven bij het beantwoorden van klant- en/of medewerkersvraagstukken. Hier komt uiteraard ook social media bij kijken. Daarnaast spreekt ze regelmatig voor ondernemers, de Gemeenten, de KVK. Geeft ze gastcolleges aan de Hogeschool Utrecht en verzorgde ze de minor e-marketing en social media bij deze hogeschool. Adviseerde ze onder andere RTL4 programma's in social media gebruik. En ontwikkelde ze het social media model waarmee we werken. 

De inhoud

  • Introductie in 4 socialmedia-kanalen
  • Klein onderzoek
  • Doelstellingen formuleren
  • Social media doelgroepen selecteren
  • Strategie en tactiek formuleren
  • Kanalen kiezen
  • Inhoudstrategie & opzet voor inhoudskalender
  • Interne verantwoordelijkheden bepalen
  • Bonus: spoedcursus online communiceren

De doelstelling

Aan het einde van de trainingsdag heeft u een concreet plan van aanpak voor de socialmedia-marketing van uw bedrijf. Welke je direct gaat implementeren.

Let op: je krijgt vooraf én achteraf huiswerk

Om zo effectief mogelijk met de dag om te gaan, vragen we je vooraf zaken voor te bereiden en zal je na afloop zaken moeten oppakken om tot actie over te gaan.

Gewenste social media kennis

Enige kennis van social media is gewenst. Wil je liever vooraf een 1-op-1 sessie inplannen? Dat kan. Neem dan contact op.

De details

Tijd: 09.30-17.00 uur
Locatie: Nader te bepalen in Utrecht
Bereikbaar: fiets/OV/auto (€)
Lunch en drinken: is in begrepen 

Praktische en doelgerichte marketing en ondernemers workshops volgt u bij GoudenAnanas.nl

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.