Coachen als managementstijl
Beschrijving
Nu 10% korting op de gangbare trainingstarieven, voor elke incompanytraining of -workshop die u vanaf heden met ons plant en die wij voor u uitvoeren in de periode van 1 augustus – 31 december 2012.
Coachen als managementstijl
Mensen weten en kunnen meestal meer dan ze zelf denken.
Doelgroep
Leidinggevenden en medewerkers (teams, afdelingen) die coaching willen invoeren als de managementstijl die past bij hun organisatie.
Doel
U hebt na afloop van de training:
- inzicht in de doelen en werkwijze van coachen als stijl van (bege-)leiding geven aan groei en ontwikkeling;
- kennis van de voordelen van coachen en de organisatorische randvoorwaarden voor coaching;
- inzicht in het gewenste managersgedrag dat succesvol coachen mogelijk maakt.
U kunt na afloop van de training:
- een stappenplan voor coaching en een persoonlijk coachingsplan maken;
- communicatieve vaardigheden in coachingsgesprekk…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Nu 10% korting op de gangbare trainingstarieven, voor elke incompanytraining of -workshop die u vanaf heden met ons plant en die wij voor u uitvoeren in de periode van 1 augustus – 31 december 2012.
Coachen als managementstijl
Mensen weten en kunnen meestal meer dan ze zelf denken.
Doelgroep
Leidinggevenden en medewerkers (teams, afdelingen) die coaching
willen invoeren als de managementstijl die past bij hun
organisatie.
Doel
U hebt na afloop van de training:
- inzicht in de doelen en werkwijze van coachen als stijl van
(bege-)leiding geven aan groei en ontwikkeling;
- kennis van de voordelen van coachen en de organisatorische
randvoorwaarden voor coaching;
- inzicht in het gewenste managersgedrag dat succesvol coachen
mogelijk maakt.
U kunt na afloop van de training:
- een stappenplan voor coaching en een persoonlijk
coachingsplan maken;
- communicatieve vaardigheden in coachingsgesprekken
toepassen:
- commitment voor coaching verkrijgen;
- doelen stellen en overeenkomen.
- instrueren, feedback geven en correctiegesprekken
voeren.
Organisaties die de persoonlijke ontwikkeling van hun medewerkers stimuleren, leren hun medewerkers zelfstandig denken en werken. Deze organisaties willen hun medewerkers de bij hen aanwezige kennis laten vinden en deze laten samenbrengen met de kennis en ervaring van anderen. De initiatieven en creativiteit die zo ontstaan, worden effectief ingezet bij het bereiken van de organisatiedoelen. Het bereiken van organisatiedoelen en het stimuleren van persoonlijke ontwikkeling zijn dus twee zijden van dezelfde medaille. Het mes snijdt aan beide kanten: de organisatie ontwikkelt zich en groeit, net zoals de medewerkers zich ontwikkelen en groeien. De lerende organisatie wordt een hanteerbaar begrip!
Vorm
Incompanytraining
Werkwijze
De theorie over coaching, het coachingmodel, communicatie en
gespreksmodellen worden kort uiteengezet en afgewisseld met
praktische oefeningen en instrumenten. U leert de verschillende
stappen in het coachingmodel toepassen. Bij elke stap in het
coachingmodel horen bepaalde communicatietechnieken die in
simulaties met professionele trainingsacteurs geoefend worden,
bijvoorbeeld:
- coachingsgesprek voeren (visie en taak- en persoonsgerichte
doelen formuleren; afspraken
maken over voorwaarden en resultaten);
- voortgangsgesprekken voeren: feedback geven en ontvangen,
instrueren, counselen en mentoren
- persoonsgerichte gesprekken voeren;
Duur
De training duurt twee maal twee dagdelen Afhankelijk van de inhoud
en wensen van de opdrachtgever kan hiervan afgeweken worden.
Aantal deelnemers
Maximaal 12.
Prijs
Maatwerktraining: op aanvraag.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.