HBO Marketing Management

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Schouten & Nelissen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Schouten & Nelissen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 592 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAMSTERDAM
14 jan. 2021 tot 4 mrt. 2021
placeEINDHOVEN
14 jan. 2021 tot 4 mrt. 2021
placeROTTERDAM
14 jan. 2021 tot 4 mrt. 2021
placeUTRECHT
14 jan. 2021 tot 4 mrt. 2021
placeZWOLLE
14 jan. 2021 tot 4 mrt. 2021
placeAMSTERDAM
16 jan. 2021 tot 6 mrt. 2021
placeEINDHOVEN
16 jan. 2021 tot 6 mrt. 2021
placeROTTERDAM
16 jan. 2021 tot 6 mrt. 2021
placeUTRECHT
16 jan. 2021 tot 6 mrt. 2021
placeZWOLLE
16 jan. 2021 tot 6 mrt. 2021
placeAMSTERDAM
10 feb. 2021 tot 24 mrt. 2021
placeEINDHOVEN
10 feb. 2021 tot 24 mrt. 2021
placeROTTERDAM
10 feb. 2021 tot 24 mrt. 2021
placeUTRECHT
10 feb. 2021 tot 24 mrt. 2021
placeZWOLLE
10 feb. 2021 tot 24 mrt. 2021
placeAMSTERDAM
30 mrt. 2021 tot 11 mei. 2021
placeEINDHOVEN
30 mrt. 2021 tot 11 mei. 2021
placeROTTERDAM
30 mrt. 2021 tot 11 mei. 2021
placeUTRECHT
30 mrt. 2021 tot 11 mei. 2021
placeZWOLLE
30 mrt. 2021 tot 11 mei. 2021

Beschrijving

Schouten & Nelissen. Sterkmakers.

Organisaties en professionals van nu kunnen niet stil blijven staan. Ze moeten continu veranderen, verbeteren en leren. Wij helpen mensen, teams en organisaties veerkrachtig en vitaal te blijven. Met een uitgebreid aanbod leervormen en oplossingen. En met een aanpak gericht op de mens. Want als je mensen sterker maakt, maak je de organisatie ook sterker.

Resultaat

  • Je weet hoe je inzicht krijgt in markten, doelgroepen en customer journeys
  • Je legt de juiste relaties tussen de 4 P’s: product, prijs, plaats en promotie
  • Je kunt marketingdoelstellingen opstellen en vertalen naar een marketingmix 
  • Je kunt branding en positionering vormgeven in een overtuigend marketingplan
  • Je weet wat nodig is voor de omslag van traditionele naar digitale marketing
  • Je snapt het belang van big data en begrijpt omnichannel strategieën 
  • Je bent in staat het rendement van je dienst of product essentieel te verhogen

Voor wie?

Voor wie?

Door de steeds snellere technologische ontwikkelingen in onze maatschappij is de gemiddelde consument onzekerder en wispelturiger dan …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing management, Marketing, NIMA Marketing-A, NIMA Marketing-B en NIMA Marketing-C.

Schouten & Nelissen. Sterkmakers.

Organisaties en professionals van nu kunnen niet stil blijven staan. Ze moeten continu veranderen, verbeteren en leren. Wij helpen mensen, teams en organisaties veerkrachtig en vitaal te blijven. Met een uitgebreid aanbod leervormen en oplossingen. En met een aanpak gericht op de mens. Want als je mensen sterker maakt, maak je de organisatie ook sterker.

Resultaat

  • Je weet hoe je inzicht krijgt in markten, doelgroepen en customer journeys
  • Je legt de juiste relaties tussen de 4 P’s: product, prijs, plaats en promotie
  • Je kunt marketingdoelstellingen opstellen en vertalen naar een marketingmix 
  • Je kunt branding en positionering vormgeven in een overtuigend marketingplan
  • Je weet wat nodig is voor de omslag van traditionele naar digitale marketing
  • Je snapt het belang van big data en begrijpt omnichannel strategieën 
  • Je bent in staat het rendement van je dienst of product essentieel te verhogen

Voor wie?

Voor wie?

Door de steeds snellere technologische ontwikkelingen in onze maatschappij is de gemiddelde consument onzekerder en wispelturiger dan ooit. Succesvolle marketeers weten hierop in te spelen. Zij zetten de wensen en behoeften van de klant om in een optimale klantreis, meer verkoop en hogere klanttevredenheid. Hoe ze dit doen? Dat leer je in deze korte, intensieve opleiding HBO Marketing Management.

Inhoud

Hoe maak je een marketingplan? Hoe genereer je traffic, leads en conversie met je digitale marketing? Hoe verzorg je de juiste branding en positionering van je merk of product? Deze complete praktijkopleiding voor hbo’ers geeft je een solide basis op marketinggebied. Na deze opleiding weet jij precies hoe je de doelgroep aanspreekt.

Alle belangrijke onderwerpen worden vanuit de praktijk gedoceerd door ervaren marketingprofessionals. De inbreng van deze docenten werkt dankzij de herkenbare praktijkvoorbeelden enorm inspirerend. Bovendien kan deze opleiding je vrijstelling opleveren bij de volledige HBO Leergang Bedrijfskundig Management.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Beleidsvorming en strategie
  • Informatie en onderzoek
  • Customer journey van kennismaking tot aankoop
  • Markt, vraag en concurrentie
  • Afnemersgedrag 
  • Marktsegmentatie, deelmarktbepaling, positionering
  • Klant- en relatiemanagement
  • Levenscyclus- en productontwikkelingsstrategieën
  • Product- en assortimentsbeleid
  • Prijs-, distributie- en promotiebeleid
  • Marketingprestaties
  • Marketingimplementatie en -controle

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de training bedraagt 9 weken. De training bestaat uit een online kick-off en 3 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 3 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de MijnSN leercommunity.

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 12 deelnemers.

Diploma 

Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een diploma van Schouten & Nelissen. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd instituutsdiploma in huis.

Indien een trainingsdag virtueel wordt gegeven komen de arrangementskosten voor die dag te vervallen.

Trainingskosten

Je betaalt voor de training € 1850,00 (exclusief 21% btw). 

Volg je de training privé of via een btw-vrijgestelde organisatie (bijvoorbeeld overheid, zorginstelling of bank)? Dan bieden wij je de voordelige mogelijkheid om geen btw te betalen over de training en datgene wat onlosmakelijk is verbonden aan de training. Hiervoor berekenen wij een toeslag van 10%. De investering bedraagt dan € 2035,00. Deze keuze kun je aangeven op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Trainingsmateriaal

Tijdens de training wordt gebruik gemaakt van trainingsmateriaal. Hiervoor betaal je een bedrag van € 119,95 (exclusief btw).

Je ontvangt:

  • MijnOmgeving
  • Materiaalpakket

Daarnaast bevat het pakket specifiek materiaal dat in deze training wordt gebruikt. Het betreft vereiste materialen zoals handouts, persoonlijke licentie voor de leercommunity en online tests/scans. Mocht je reeds in het bezit zijn van bovengenoemde literatuur of om een andere reden de literatuur niet via ons willen ontvangen, geef dit dan aan in het opmerkingenveld op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

Arrangement

Voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet betaal je totaal € 210,00 (exclusief btw). Indien een trainingsdag virtueel wordt gegeven komen de arrangementskosten voor die dag te vervallen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.