Agile Marketing

Tijdsduur
Trainers
Gidion PetersMinke Buizer
Startdatum en plaats
Logo van Scrum Company
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 Scrum Company heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 207 ervaringen)
Bovnl winner icon 2016Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #3 in Kwaliteit- & Projectmanagement.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,9
Gemiddeld cijfer voor Agile Marketing
Gebaseerd op 7 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Sabine Huis
starstarstarstarstar
Sabine Huis
Account Executive bij Ogilvy & Mather
10
Agile Marketing

"Gidion heeft ons vol enthousiasme wegwijs gemaakt in de wereld van Agile. Dankzij de leerzame workshop heb ik samen met mijn collega's ontdekt hoe scrum werkt, vooral door te doen. " - 03-04-2018 09:58

"Gidion heeft ons vol enthousiasme wegwijs gemaakt in de wereld van Agile. Dankzij de leerzame workshop heb ik samen met mijn collega's ontde… alles lezen - 03-04-2018 09:58

Startdata en plaatsen

Utrecht, Vondellaan 26
18 mrt. 2019 tot 19 mrt. 2019
Toon rooster
event 18 maart 2019, 09:00-17:00, Trainingsdag
event 19 maart 2019, 09:00-17:00, Trainingsdag

Beschrijving

Scrum Company is gespecialiseerd in training, opleiding en consultancy op het gebied van scrum en agile buiten de IT.

Resultaat

Omdat agile een nieuwe manier van organiseren inhoudt, roept het in de marketing community veel vragen op: wat is agile nu precies? Hoe kan ik het toepassen en vanuit welke rol? Aan welke voorwaarden moet mijn organisatie voldoen? Hoe ziet een agile marketingstrategie of agile campagne eruit? Tijdens de training Agile Marketing, behandelen we deze en andere vragen, en geven we inzichten vanuit de praktijk en de groeiende hoeveelheid Agile Marketing literatuur. Daarbij pakken we 4 thema’s vast: flexibel doelen stellen, multidisciplinaire teams, korte cycli en visueel werken.

Wat is Agile Marketing?

Agile Marketing is sinds de eerste publicaties erover in 2011, een volwassen disci…

Lees de volledige beschrijving

Default

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Scrum Company is gespecialiseerd in training, opleiding en consultancy op het gebied van scrum en agile buiten de IT.

Resultaat

Omdat agile een nieuwe manier van organiseren inhoudt, roept het in de marketing community veel vragen op: wat is agile nu precies? Hoe kan ik het toepassen en vanuit welke rol? Aan welke voorwaarden moet mijn organisatie voldoen? Hoe ziet een agile marketingstrategie of agile campagne eruit? Tijdens de training Agile Marketing, behandelen we deze en andere vragen, en geven we inzichten vanuit de praktijk en de groeiende hoeveelheid Agile Marketing literatuur. Daarbij pakken we 4 thema’s vast: flexibel doelen stellen, multidisciplinaire teams, korte cycli en visueel werken.

Wat is Agile Marketing?

Agile Marketing is sinds de eerste publicaties erover in 2011, een volwassen discipline geworden. Niet alleen digital marketing, maar ook branding en Above The Line marketing gaan mee in een beweging om op basis van klantinzicht, duurzame klantrelaties te bouwen. In het Agile Marketing Manifesto zijn de uitgangspunten opgenomen voor deze manier van denken: deze benadrukt intensievere samenwerking tussen disciplines en met leveranciers, flexibele planningen, kleine experimenten en slim gefaseerde campagnes. Vanuit ons werk voor organisaties als Airbnb en Ogilvy, hebben we daar praktijkkennis aan toegevoegd: met name als het gaat om het formuleren en bijstellen van een wendbare marketingstrategie en het dichter bij elkaar brengen van creatieven, producers en strategen.

Voor wie?

(Marketing)professionals of -managers die openstaan voor vernieuwing en doorontwikkeling van hun vak.

Programma

We duiken samen in de Agile Marketing theorie over:
» Het definiëren van marketingdoelen en marketingstrategie
» Het leren van marketing operations
» Het organiseren van samenwerking met leveranciers

Praktisch gaan we onder meer aan de slag met:
» Het toepassen van agile werkwijzen op marketingactiviteiten
» Het oefenen van nieuwe rollen uit Agile Marketing
» Het bouwen van een ‘growth map’ met behulp van Agile Marketing
doelen
» Het schetsen en verbeteren van het eigen marketing technologie
landschap

Hierbij maken we gebruik van cases van deelnemers en casuïstiek uit de praktijk van de coaches van Scrum Company.

Blogs en artikelen van Scrum Company over Agile Marketing

  • Agile Marketing: klanten voor het oprapen
  • Agile Marketing in actie met Boardview
  • Scrum Company in ‘Marketing Rendement’
  • Scrum Company in ‘Marketing Tribune’
  • Organize Agile: Living an Agile Marketing Strategy: 3 principles
8,9
Gemiddeld cijfer voor Agile Marketing
Gebaseerd op 7 ervaringen
Sabine Huis
starstarstarstarstar
Sabine Huis
Account Executive bij Ogilvy & Mather
10
Agile Marketing

"Gidion heeft ons vol enthousiasme wegwijs gemaakt in de wereld van Agile. Dankzij de leerzame workshop heb ik samen met mijn collega's ontdekt hoe scrum werkt, vooral door te doen. " - 03-04-2018 09:58

"Gidion heeft ons vol enthousiasme wegwijs gemaakt in de wereld van Agile. Dankzij de leerzame workshop heb ik samen met mijn collega's ontde… alles lezen - 03-04-2018 09:58

Tim van der Sijde
starstarstarstarstar
Tim van der Sijde
Global Account Executive
10
Agile Marketing

"Fijne ervaring. Inhoudelijk goed en duidelijk en vooral met een goede dosis enthousiasme overgebracht! Theorie en praktische voorbeelden worden goed afgewisseld. En voor de mensen die van post-it's houden? This is your moment! " - 01-02-2018 08:21

"Fijne ervaring. Inhoudelijk goed en duidelijk en vooral met een goede dosis enthousiasme overgebracht! Theorie en praktische voorbeelden wor… alles lezen - 01-02-2018 08:21

Martine Swart
starstarstarstarstar_border
Martine Swart
Marketing Manager Body&Fit
8
Agile Marketing

"Een interactieve tweedaagse die inhoudelijk goed in elkaar zat. De praktijkvoorbeelden in de cursus werken inspirerend en aanstekelijk. Twee dagen hadden er wat mij betreft ook wel vijf mogen zijn! " - 07-02-2017 15:00

"Een interactieve tweedaagse die inhoudelijk goed in elkaar zat. De praktijkvoorbeelden in de cursus werken inspirerend en aanstekelijk. Twee… alles lezen - 07-02-2017 15:00

Chantal Samson
starstarstarstarstar_border
Chantal Samson
*beschikbaar* Interim marketing manager | Strategie en communicatieadvies | Trainer | Coach
8
Agile Marketing

"Heel goed verzorgde opleiding met prima balans tussen theorie en praktisch oefenen. Gidion is een enthousiaste trainer die veel handvatten gaf om het agile denken en scrum succesvol in te zetten in organisaties en ook veel tips voor verdieping aanreikte. Echt een aanrader voor mensen die een stap verder willen zetten met scrum en agile in marketing of business projecten." - 14-12-2016 10:07

"Heel goed verzorgde opleiding met prima balans tussen theorie en praktisch oefenen. Gidion is een enthousiaste trainer die veel handvatten g… alles lezen - 14-12-2016 10:07

Matthijs Westers
starstarstarstarstar_half
Matthijs Westers
Resultaatgerichte Strategisch Marketing Adviseur • Helpt bedrijven de juiste strategische marketing keuzes te maken voor commercieel succes!
9
Agile Marketing

"Enorm inspirerende training met een prima afwisseling tussen theorie en praktijk. Je legt een stevige basis en krijgt voldoende gereedschap om direct te starten met Agile Marketing. Dit alles mede dankzij de zeer bevlogen en kundige trainers. " - 05-12-2016 19:14

"Enorm inspirerende training met een prima afwisseling tussen theorie en praktijk. Je legt een stevige basis en krijgt voldoende gereedschap … alles lezen - 05-12-2016 19:14

Suzanne Goedhart
starstarstarstarstar_half
Suzanne Goedhart
senior marketingadviseur bij UMC Utrecht
9
Agile Marketing

"Een tweedaagse training vol praktische oefeningen, casussen van andere bedrijven voor vergelijk en lessons learned, goede discussies en inzichten van de andere deelnemers (goede samenstelling zo). Ook veel energie en humor!" - 05-12-2016 08:07

"Een tweedaagse training vol praktische oefeningen, casussen van andere bedrijven voor vergelijk en lessons learned, goede discussies en inzi… alles lezen - 05-12-2016 08:07

Eva van der Horst
starstarstarstarstar_border
Eva van der Horst
Marketing- en bladmanager Rotterdam Festivals
8
Agile Marketing

"Een motiverende en inspirerende tweedaagse training. Veel learning by doing en gebruik van praktijkvoorbeelden. Enthousiaste trainer met veel kennis van scrum en agile marketing. Ik ben geïnspireerd om scrum toe te gaan passen in de eigen organisatie en weet wanneer ik vragen heb ook nu nog bij de trainer terecht kan, dit is een fijn gegeven. " - 01-12-2016 19:11

"Een motiverende en inspirerende tweedaagse training. Veel learning by doing en gebruik van praktijkvoorbeelden. Enthousiaste trainer met vee… alles lezen - 01-12-2016 19:11

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)