Teambuilding Game voor teams die draagvlak willen vergroten
Beschrijving
De teambuilding games van SIMPL spelen zich af
in een bedrijfsmatige omgeving. Een herkenbare context waarin geld,
organisatie, kwaliteit, informatie en tijd een belangrijke rol
spelen en mensen zichzelf kunnen zijn.
SIMPL biedt een pressure cooker van één dagdeel, standaard op maat,
zonder tijdrovende en kostbare ontwikkeling.
Keuze uit 4 basisgames:
- Voor teams die belangen willen verbinden
- Voor teams die processen willen afstemmen
- Voor teams die zichzelf willen aansturen
- Voor teams die op kwaliteit willen sturen
Teams die draagvlak willen vergroten
Uitdaging
De wereld verandert steeds sneller en organisaties hebben moeite om adequaat op al deze veranderingen te anticiperen. De maakbare organisatie uit het industriële tijdperk lijkt definitief op zijn retour. Het bewustzijn groeit dat betrokkenheid en talent van medewerkers nog het enige duurzame concurrentievoordeel oplevert. In deze nieuwe eeuw willen mensen de vrijheid hebben om zelf beslissingen te nemen en werkprocessen in te richten. Eenzijdige focus op output versterkt dan juist de kramp waar organisaties en haar medewerkers last van hebben. Toch is niet alles wat goed heeft gewerkt plotseling verkeerd. De context bepaalt de effectiviteit v…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
De teambuilding games van SIMPL spelen zich af
in een bedrijfsmatige omgeving. Een herkenbare context waarin geld,
organisatie, kwaliteit, informatie en tijd een belangrijke rol
spelen en mensen zichzelf kunnen zijn.
SIMPL biedt een pressure cooker van één dagdeel, standaard op maat,
zonder tijdrovende en kostbare ontwikkeling.
Keuze uit 4 basisgames:
- Voor teams die belangen willen verbinden
- Voor teams die processen willen afstemmen
- Voor teams die zichzelf willen aansturen
- Voor teams die op kwaliteit willen sturen
Teams die draagvlak willen vergroten
Uitdaging
De wereld verandert steeds sneller en organisaties hebben moeite om adequaat op al deze veranderingen te anticiperen. De maakbare organisatie uit het industriële tijdperk lijkt definitief op zijn retour. Het bewustzijn groeit dat betrokkenheid en talent van medewerkers nog het enige duurzame concurrentievoordeel oplevert. In deze nieuwe eeuw willen mensen de vrijheid hebben om zelf beslissingen te nemen en werkprocessen in te richten. Eenzijdige focus op output versterkt dan juist de kramp waar organisaties en haar medewerkers last van hebben. Toch is niet alles wat goed heeft gewerkt plotseling verkeerd. De context bepaalt de effectiviteit van de aanpak. Net zoals een goede schoen een slechte is, als hij aan de verkeerde voet zit. Tijd dus om de oude vertrouwde en nieuwe, nog wat minder bekende manier van werken eens kritisch tegen het licht te houden.
Verhaal
In deze teambuilding game twee teams aan de slag met een uitdagend project. Ze moeten voor een toonaangevende klant een innovatief brugconcept ontwikkelen. Voor beide teams zijn de uitgangspunten voor de opdracht hetzelfde. Het ene team werkt echter vanuit een klassieke top down structuur, terwijl het andere team gelijktijdig met een bottom up aanpak aan de slag gaat. Voor beide teams geldt dat ze bij de oplevering van het project het vertrouwen van de opdrachtgever moeten zien te winnen. Los van alle veranderingen is daar nog steeds niets aan veranderd.
Resultaat
Het team heeft inzicht gekregen in haar vermogen om draagvlak te vergroten. Ze hebben ervaren hoe een top down en bottom up aanpak zich in betrokkenheid en resultaat vertalen. Ze weten (weer) waar ze goed in zijn en welke stap ze nu als eerste willen zetten.
Praktisch
Deelnemers: 5 tot 20 personen
Ruimte: 80 tot 100 m₂
Faciliteiten: Voldoende tafels, stoelen, beamer +scherm en flipover per team
Tijd: 1 Dagdeel
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.