Telefonische vaardigheden (klantvriendelijkheid)

Niveau
Tijdsduur
Logo van Sinteno
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Sinteno heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 4 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Sinteno biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Amersfoort, Amsterdam, Eindhoven, Maastricht, Utrecht

Beschrijving

Vriendelijk en duidelijk, respectvol en servicegevoelig, dat is de benadering die elke klant wenst en verdient. Klantvriendelijkheid staat tijdens de eendaagse training Telefonische Vaardigheden dan ook centraal.

De combinatie van rollenspelen, praktijkcases en theorie staan borg voor een training met onmiddellijke toepassingsmogelijkheden in de praktijk.

Als je deze training hebt afgerond ben je in staat om klanten correct en vriendelijk te woord te staan ongeacht de situatie waarin je belandt. Je leer je telefonische persoonlijkheid verder te ontwikkelen en wat de effecten van het stemgebruik zijn.

Bedoeld voor

De training is in het bijzonder interessant voor telefonistes en secretares…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vriendelijk en duidelijk, respectvol en servicegevoelig, dat is de benadering die elke klant wenst en verdient. Klantvriendelijkheid staat tijdens de eendaagse training Telefonische Vaardigheden dan ook centraal.

De combinatie van rollenspelen, praktijkcases en theorie staan borg voor een training met onmiddellijke toepassingsmogelijkheden in de praktijk.

Als je deze training hebt afgerond ben je in staat om klanten correct en vriendelijk te woord te staan ongeacht de situatie waarin je belandt. Je leer je telefonische persoonlijkheid verder te ontwikkelen en wat de effecten van het stemgebruik zijn.

Bedoeld voor

De training is in het bijzonder interessant voor telefonistes en secretaresses, maar ook voor alle andere personen die op regelmatige basis, telefonisch met klanten in contact komen.

Toelatingseisen

Geen

Duur

  • De duur van deze training bedraagt 1 dag
  • Van 9.30 tot 16.30 uur

Resultaat

  • Je ontwikkelt je telefonische persoonlijkheid te gebruiken
  • Je leert de effecten van stemgebruik
  • Je leert op effectieve wijze te communiceren en jouw boodschap over te brengen
  • Je leert situaties beter waarnemen en inschatten
  • Je kent de sterkten en valkuilen van je communicatiestijl en vergroot je telefonische uitstraling
  • Je kunt respectvol feedback geven en ontvangen
  • Je leert om te gaan met lastige situaties en weerstand

Competenties die versterkt worden

  • Commerciële gespreksvaardigheid
  • Actief en empathisch Luisteren
  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
  • Presenteren

Inhoud van het programma

Tijdens de training worden onder andere de volgende onderwerpen behandeld:

  • Voor- en nadelen van telefooncontact
  • Persoonlijkheid en etiquette
  • Eigen en bedrijfspresentatie
  • Eerste en laatste indruk
  • Correct doorverbinden
  • Taal- en stemgebruik
  • Vermijden van verkeerde en onzekere opmerkingen
  • Grammaticaal juist formuleren
  • Positieve uitdrukkingen
  • Klachten en bezwaren opvangen en afhandelen
  • Kort en zakelijk communiceren

Studiewijze

De training wordt in klassikale groepsvorm verzorgd waarbij de nadruk ligt op het actief toepassen van de verworven kennis. Ook wordt er geoefend, zodat je de nieuwe kennis en vaardigheden snel praktisch kunt inzetten. Inbreng van je eigen situaties vormt een belangrijk onderdeel van de training. Als afsluiting stelt je een persoonlijk actieplan op, dat de toepassing van het geleerde in de eigen praktijk ondersteunt.

Certificaat

Na succesvol afloop van de training ontvang je het erkende Sinteno certificaat als professional mark van de International Board of Certified Trainers (IBCT).

Planning

Genoemde data zijn de startdata. Indien het een meerdaagse training betreft worden alle trainingsdata op aanvraag gecommuniceerd.

In-company training

Het is ook mogelijk om de training in-company verzorgd te krijgen. Neem met ons contac op om de mogelijkheden door te nemen. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Sinteno, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.