Contentmarketing - Virtual Classroom

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: Virtual Classroom
14 apr. 2021 tot 28 apr. 2021
placeVirtual Classroom
4 mei. 2021 tot 18 mei. 2021
placeVirtual Classroom
14 jun. 2021 tot 28 jun. 2021

Beschrijving

Je wilt in je werk contentmarketing inzetten binnen de mediamix. Je bent bijvoorbeeld (online) marketeer, communicatiemedewerker, copywriter, webredacteur of contentmanager.

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Content Marketing, Google Analytics, Gamification, Neuromarketing en Videomarketing.

Je wilt in je werk contentmarketing inzetten binnen de mediamix. Je bent bijvoorbeeld (online) marketeer, communicatiemedewerker, copywriter, webredacteur of contentmanager.

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
De consument heeft een weerstand tegen reclame opgebouwd. Tegenwoordig bereik je je doelgroep beter met content, daar gaan klanten zelfs actief naar op zoek. Hoe gaat je organisatie met deze verandering om? In de training Contentmarketing krijg je de handvatten aangereikt voor een succesvolle contentmarketingstrategie. Je leert heldere, leesbare en effectieve content creëren en deze op het juiste moment op het juiste platform plaatsen. Zo trek je voortaan de klant naar jou toe.


Na afloop ontvang je het officiële diploma 'Contentmarketing' van SRM.

De training is sterk praktijkgericht opgezet. Onder begeleiding van enthousiaste trainers ga je aan de slag met het creëren van relevante content, die ondersteunend is aan de marketingstrategie van je organisatie. Hierbij houd je rekening met de trends op het gebied van contentmarketing. Je gebruikt storytelling om het verhaal van je organisatie te laten leven bij de doelgroep. Door naar andermans materiaal te kijken word je je bewust van de effecten die content kan hebben op de lezer en hoe kanaalkeuze en tone of voice het verschil kunnen maken tussen een geslaagde en niet-geslaagde marketinguiting. Met deze kennis kun je de opdrachten succesvol uitvoeren en nieuwe inzichten direct toepassen in je werk. Tijdens de training heb je toegang tot onze online leeromgeving. Hierin vind je alle relevante informatie die je nodig hebt. Via de leeromgeving kun je ook communiceren met je medestudenten en docent.

In deze training ontwikkel je de contentstrategie voor je organisatie. Je legt KPI's vast en kiest hoe je content wel en niet wilt inzetten. Tijdens de training wordt veel gebruikgemaakt van voorbeelden van contentuitingen. Samen met je docent en medestudenten ontdek je waarom de ene contentuiting viral gaat en de andere onopgemerkt blijft. Na de training doe je al meteen voordeel met deze kennis in je eigen organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Trends in contentmarketing

o Waarom contentmarketing voor jouw organisatie?
o Vormen van contentmarketing: wat werkt wel en niet?
o Voorbeelden van succesvolle contentmarketing

Contentmarketingstrategie

o Ontwikkelen van je contentmarketingstrategie
o Bepalen en meten van KPI’s en doelen
o Kanaalkeuze
o Storytelling: wat is het verhaal van jouw organisatie?

Contentmarketingcampagnes: de uitvoering

o Redactionele formats en contentcriteria bepalen
o Draagvlak verkrijgen in de organisatie
o Tone of voice passend bij je organisatie en doelgroep
o Content optimaliseren voor social media en SEO

2 dagen

Trainingen

SRM-TCTM|Contentmarketing

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.