Contentstrateeg - Dag

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.130 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Rotterdam
13 dec. 2019 tot 31 jan. 2020
Utrecht
13 dec. 2019 tot 31 jan. 2020
Amsterdam
20 mei. 2020 tot 24 jun. 2020
Eindhoven
20 mei. 2020 tot 24 jun. 2020
Rotterdam
20 mei. 2020 tot 24 jun. 2020
Utrecht
20 mei. 2020 tot 24 jun. 2020
Zwolle
20 mei. 2020 tot 24 jun. 2020

Beschrijving

Je bent (aankomend) contentmarketeer of communicatieadviseur en wilt je verder ontwikkelen op strategisch niveau. Je ambities liggen bij het ontwikkelen en implementeren van contentstrategieën.

Het aanbod aan content blijft groeien. Hoe zorg jij ervoor dat jouw boodschap opvalt tussen alle aanbieders? En hoe weet jij doelgroepen aan je te binden? Dat vraagt om een fundamentele contentstrategie. In deze training leer je hoe jij het heft in handen neemt en deze strategie ontwerpt. Op praktijkgerichte wijze ga je aan de slag met een strategie voor alle content en media voor jouw organisatie. Je krijgt les van de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van marketing en leert zo dus het vak …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Crossmedia, Content Marketing, Marketing management, Marketingstrategie en Conceptontwikkeling.

Je bent (aankomend) contentmarketeer of communicatieadviseur en wilt je verder ontwikkelen op strategisch niveau. Je ambities liggen bij het ontwikkelen en implementeren van contentstrategieën.

Het aanbod aan content blijft groeien. Hoe zorg jij ervoor dat jouw boodschap opvalt tussen alle aanbieders? En hoe weet jij doelgroepen aan je te binden? Dat vraagt om een fundamentele contentstrategie. In deze training leer je hoe jij het heft in handen neemt en deze strategie ontwerpt. Op praktijkgerichte wijze ga je aan de slag met een strategie voor alle content en media voor jouw organisatie. Je krijgt les van de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van marketing en leert zo dus het vak uit de eerste hand. Zo ontwikkel je dé vaardigheden om een succesvolle contentformule voor jouw organisatie te creëren.


Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Contentstrateeg' van SRM.

Tijdens deze training ontwikkel je jouw visie op content vanuit een strategisch perspectief. Aan de hand van cases leg je direct verband tussen de theorie en jouw persoonlijke werkomgeving. Je verdiept je in de doelgroep, brengt de customer journey in kaart en gaat aan de slag met de meest recente trends binnen de marketingbranche. Je ontwikkelt vaardigheden om deze kennis te vertalen naar een contentstrategie en verschillende contentcreaties. Ook ontwikkel je vaardigheden om een nieuwe contentformule te formuleren. Daarmee draag jij actief bij aan de contentgedrevenheid van jouw organisatie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Contentstrategie

(3 dagen)
o Doelgroepen en stakeholders
o Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
o Contentstrategiepiramide
o Thought leadership en content
o Meetbare doelstellingen
o Heldere doelgroepen en persona’s
o Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
o Ontwikkelen van content
o KPI’s voor content
o Redactieprocessen
o Contentkalender en planning
o Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht
o Gebruikersonderzoek
o Rendement van contentstrategie

Social media strategie

(3 dagen)
o Relevante social-medianetwerken
o Aanpak en structurele inzet van social media
o Do's en don'ts in social media
o Welke content werkt wel en welke niet?
o Risico's
o De rol van social media op consumentengedrag
o Social-mediadoelen voor de organisatie
o Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
o Activeren van jouw social-mediaomgeving
o Social-mediamonitoringstools
o Communitymanagement
o Organisatorische consequenties
o Social business
o Leidraad intern beleid

6 dagen

Trainingen

SRM-COS|Contentstrateeg

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.