Executive Master Corporate Communicatie - Virtual Classroom

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Executive Master Corporate Communicatie - Virtual Classroom

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.136 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtual Classroom
25 mrt. 2022 tot 1 jul. 2022

Beschrijving

Als communicatieprofessional ben je verantwoordelijk voor (een deel van) het corporate communicatiebeleid. Je wilt je kennis en vaardigheden graag naar een hoger niveau tillen.
Dit programma wordt ...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Corporate Communicatie, Brand Management, Marketingcommunicatie, Marketing management en Marketingstrategie.

Als communicatieprofessional ben je verantwoordelijk voor (een deel van) het corporate communicatiebeleid. Je wilt je kennis en vaardigheden graag naar een hoger niveau tillen.
Dit programma wordt ...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Het doel van corporate communicatie is het creëren en behouden van een goede reputatie bij doelgroepen waarvan de organisatie afhankelijk is. De zogenoemde stakeholders. Tijdens deze boeiende Executive Master Corporate Communicatie ga je aan de slag met de identiteit van je organisatie en ontwikkel je vaardigheden om deze te vertalen naar een heldere strategie, missie en visie. Daarbij verdiep je je in verschillende interne en externe communicatiekanalen, zodat je met de juiste middelen stakeholders volledig informeert en betrekt. De sessies worden verzorgd door topprofessionals uit het vak. Dat is gegarandeerd zeer inspirerend. Na afl...


Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde SRM-diploma 'Executive Master Corporate Communicatie'.
Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Tijdens dit programma ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de reputatie van je organisatie bij diverse stakeholders. Je ontwikkelt vaardigheden om deze reputatie zo goed mogelijk af te stemmen op de identiteit en het profiel van de organisatie. Ook verdiep je je in het imago van je organisatie: hoe wil je overkomen en op welke wijze dragen huidige communicatie-uitingen daaraan bij? En op welke manier kun je interne communicatiemiddelen efficiënter inzetten? Je ontwikkelt vaardigheden om vanuit deze middelen een communicatiestrategie te ontwerpen en succesvol te implementeren. Daarbij is er continu aandacht voor het sterk veranderende speelveld voor de communicatieprofessional. Communicatie gaat 24/7 door via talrijke kanalen, daarom leer je hoe je communicatie effectief kunt inzetten in deze grillige omgeving. Na afloop van deze training ben jij een onmisbare gesprekspartner voor je hoger management.

Door je kennis en vaardigheden op gebieden als organisatiestrategie, visie en missie en reputatieonderzoek verder uit te breiden ontwikkel je je tot professioneel corporate communicatieadviseur. De praktijkgerichte aanpak van SRM helpt je de theorie direct in je eigen werk toe te passen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional

(2 dagen)

o Internet, sociale media en netwerken t/m volgers, hits en likes
o Netwerken, platformen en community’s
o Kansen en risico’s
o Social-mediastrategieën en -plannen
o Social media in de interne ‘communicatieve organisatie’
o Inzet van content, posts, blogs, vlogs of influencers
o Praktijkvoorbeelden van bedrijven, overheid en non-profit
o Organiseren van digitale dialoog en participatie
o Effectief monitoren en managen van respons en reacties
o Do’s en don’ts

Masterclass Corporate Communicatie

(2 dagen)

o Communicatie en organisaties: commercieel, overheid, non-profit
o Omgeving van de organisatie: stakeholders en krachtenveld
o Corporate communicatiebeleid: geïntegreerde communicatie
o Visie op communicatie in de organisatie
o Ontwikkelen (nieuwe) visie, missie, identiteit, kernwaarden
o Reputatie: onderzoek en management
o Public affairs, lobby, belangenbehartiging
o MVO, vertrouwen en ethiek in communicatie
o Ontwikkelen scenario’s en communicatiestrategieën

Masterclass Managen van Mediarelaties, Issues en Crisiscommunicatie

(2 dagen)

o Medialandschap en actuele nieuws- en informatietrends
o Medialogica: informatierevolutie, macht van de media
o Perscontacten: journalistiek, redacties, newsroom
o Goed voorbereid zijn op risico’s, issues en crises
o Proactieve crisiscommunicatie, voorkomen reputatieschade
o Scenario’s, communicatiestrategieën en stappenplannen
o Regierol communicatieadviseur
o Woordvoering
o Mediatraining

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Het programma Executive Master Corporate Communicatie duurt 3 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 6 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur.

Vakopleiding

SRM-EMCO|Executive Master Corporate Communicatie

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.