Executive Master Leiderschap voor marketingcommunicatieprofessionals - Dag
Startdata en plaatsen
placeAmsterdam 4 mrt. 2021 tot 2 jul. 2021 |
placeEindhoven 4 mrt. 2021 tot 2 jul. 2021 |
placeRotterdam 4 mrt. 2021 tot 2 jul. 2021 |
placeUtrecht 4 mrt. 2021 tot 2 jul. 2021 |
placeZwolle 4 mrt. 2021 tot 2 jul. 2021 |
Beschrijving
Deze Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals is uitermate geschikt voor ambitieuze marketingcommunicatieprofessionals die meer op strategisch niveau willen functioneren...
Tijdens dit unieke programma til je je kennis en vaardigheden van tactisch naar strategisch niveau. Je leert creatieve oplossingen aandragen voor complexe marketingcommunicatievraagstukken én gaat aan de slag met je leiderschapsvaardigheden. Zo kun jij de strategie van je organisatie vertalen naar een sterk marketingcommunicatiebeleid en weet je vanuit je rol als leider effectief sturing te geven tijdens de implementatie hiervan. Dankzij de resultaatgerichte aanpak van SRM, pas je wat je leert …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Deze Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals is uitermate geschikt voor ambitieuze marketingcommunicatieprofessionals die meer op strategisch niveau willen functioneren...
Tijdens dit unieke programma til je je kennis en vaardigheden van tactisch naar strategisch niveau. Je leert creatieve oplossingen aandragen voor complexe marketingcommunicatievraagstukken én gaat aan de slag met je leiderschapsvaardigheden. Zo kun jij de strategie van je organisatie vertalen naar een sterk marketingcommunicatiebeleid en weet je vanuit je rol als leider effectief sturing te geven tijdens de implementatie hiervan. Dankzij de resultaatgerichte aanpak van SRM, pas je wat je leert direct toe binnen je werk. Je zet dan ook meteen de volgende stap in je carrière als communicatieprofessional.
Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht,
waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je
werk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het
zeer gewaardeerde SRM-diploma 'Executive Master Leiderschap voor
Marketingcommunicatieprofessionals'.
Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding
van NCOI en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit
programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.
In deze Executive Master volg je 4 korte en intensieve trainingen op Masterniveau. Alle belangrijke thema's voor de marketingcommunicatieprofessional komen aan bod. Je gaat aan de slag met de marketingcommunicatiestrategie van je organisatie en verdiept je in uiteenlopende strategische vraagstukken. Zo leer je een vertaling maken van marketingmodellen naar de praktijk en ga je aan de slag met uiteenlopende beleidsbeslissingen. Er wordt ruimschoots ingegaan op brandmanagement en positioneringsstrategieën. Met de kennis en vaardigheden die je hierbij opdoet, leer je merkportfolio's managen. Daarbij ga je tijdens dit programma aan de slag met je persoonlijke ontwikkelvraag. Je leert onder andere hoe je vanuit je kernkwaliteiten anderen effectief kunt beïnvloeden en overtuigen. Zo weet je anderen te betrekken en motiveren. Na afloop van dit programma kun je je hoger management overtuigend adviseren op strategisch niveau en zorg jij met je leiderschapsvaardigheden voor een succesvolle implementatie van de marketingcommunicatiestrategie.
In dit programma verdiep je je in ontwikkelingen en strategieën
op het gebied van marketing en communicatie. Daarnaast werk je aan
je leiderschapskwaliteiten. Je persoonlijke leerdoelen vormen
daarbij het uitgangspunt. Zo weet je zeker dat je die dingen leert
die relevant zijn voor jou.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Leiderschapsprofiel en Coaching Executive Master Leiderschap voor
Marketingcommunicatieprofessionals
(4 dagdelen)
o Persoonlijke intake
o Persoonlijke leerdoelen
o Jouw ontwikkelvraag
o Birkman-leiderschapstest
o Persoonlijke rapportage
o Persoonlijk consult
o Individuele coaching met 3 losse coachingsgesprekken
o Persoonlijke aandacht voor je leervraag
o In gesprek met een expert
o Verdiepend inzicht in je Birkman-rapportage
o Uitdagend én ondersteunend
o Concrete opbrengst voor je volgende stap
Persoonlijk Leiderschap
(2 dagen)
o Zelfanalyse
o Inzicht en bewustwording
o Jouw persoonlijkheid
o Persoonlijke drijfveren en ethiek
o Persoonlijke kernkwaliteiten
o Verbeterpunten en belemmeringen
o Persoonlijke effectiviteit
o Persoonlijke en zakelijke doelen concretiseren
o Prioriteiten stellen
o Assertief optreden
o Effectief delegeren en loslaten
o Conflicthantering
o Effectiviteit in relatie tot werk en privé
o Persoonlijke ontwikkeling en reflectie
o Eigen visie op leiderschap
o Identificatie persoonlijke ontwikkelpunten
Effectief Beïnvloeden en Overtuigen
(2 dagen)
o De psychologie van beïnvloeding
o Gedrag en invloed
o Beïnvloeden van veranderingen
o Sturen en overtuigen in veranderingen
o Invloed door inspiratie
o Overtuigend argumenteren
o Invloed en persoonlijkheid
o Politiek en succesvol opereren
o Invloed, overtuiging en leiderschap
o Vergroten van impact en invloed
Masterclass Strategisch Marketingplan
(3 dagen)
o Strategisch kader
o Visie, missie en strategie
o Organisatiestrategie en marketing
o Branding en positionering
o Strategische marketing
o Markt- en concurrentieanalyse
o Beoordelen van strategische opties
o Key marketingmodellen in vogelvlucht
o Draagvlak voor de marketingstrategie
o Spot on zicht op strategische ontwikkelingen en issues
o Van strategie naar marketingplanning
o Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
o Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen en
budget
o Van strategisch marketingplan naar marketingjaarplan en
marketingpraktijk
o Het effectieve marketingplan in de praktijk
Masterclass Branding en Positionering
(2 dagen)
o Strategisch kader
o Bepalende invloedsfactoren
o Organisatiestrategie en marketingstrategie
o Strategisch denkvermogen, merken en positionering
o Beleidsbeslissingen en merkwaarde
o Merkidentiteit
o Productmerken, submerken en corporate merken
o Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
o Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
o Managen van een merkenportfolio
o Implementatie van de communicatiestrategie
Integrale eindopdracht
(1 bijeenkomst van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.
Het programma Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals duurt 6 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 9 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur. Ook heb je 1 bijeenkomst voor de intake en 3 bijeenkomsten voor de coaching. Je kunt dit programma ook via e-learning volgen met contact en begeleiding op afstand.
Vakopleiding
SRM-EMLC|Executive Master Leiderschap voor marketingcommunicatieprofessionals
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.