Executive Master Marketing Management - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
15 jan. 2021 tot 9 apr. 2021
placeEindhoven
15 jan. 2021 tot 9 apr. 2021
placeRotterdam
15 jan. 2021 tot 9 apr. 2021
placeUtrecht
15 jan. 2021 tot 9 apr. 2021
placeZwolle
15 jan. 2021 tot 9 apr. 2021
placeAmsterdam
9 apr. 2021 tot 2 jul. 2021
placeEindhoven
9 apr. 2021 tot 2 jul. 2021
placeRotterdam
9 apr. 2021 tot 2 jul. 2021
placeUtrecht
9 apr. 2021 tot 2 jul. 2021
placeZwolle
9 apr. 2021 tot 2 jul. 2021

Beschrijving

Vanuit je rol als marketeer ben je constant op zoek naar de optimale omnichannel aanpak. Dat maakt deze Executive Masteropleiding uitermate geschikt voor jou. Met een diploma van SRM verbreed je je...

Deze unieke Executive Master Marketing Management geeft je diepgaand inzicht in strategisch marketingmanagement. Alle belangrijke onderwerpen komen aan bod, van positionering naar implementatie van een gefundeerde middelenstrategie. Zo ga je aan de slag met customer insights, branding, data en marketinginnovatie. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om deze te combineren tot een geïntegreerde marketingstrategie, waarmee je aanstuurt op optimaal rendement van je marketingbudget. Hierin word je uits…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing management, MBA Marketing, Marketing, NIMA Marketing-A en NIMA Marketing-B.

Vanuit je rol als marketeer ben je constant op zoek naar de optimale omnichannel aanpak. Dat maakt deze Executive Masteropleiding uitermate geschikt voor jou. Met een diploma van SRM verbreed je je...

Deze unieke Executive Master Marketing Management geeft je diepgaand inzicht in strategisch marketingmanagement. Alle belangrijke onderwerpen komen aan bod, van positionering naar implementatie van een gefundeerde middelenstrategie. Zo ga je aan de slag met customer insights, branding, data en marketinginnovatie. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om deze te combineren tot een geïntegreerde marketingstrategie, waarmee je aanstuurt op optimaal rendement van je marketingbudget. Hierin word je uitstekend begeleid door ervaren topdocenten, die de theorie vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk. Dat maakt SRM dé opleider voor marketingspecialisten.


Je rondt dit programma af met een opdracht in de vorm van een concreet marketingplan, zodat je het geleerde direct kunt toepassen in de praktijk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde SRM-diploma 'Executive Master Marketing Management'.
Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Tijdens dit programma ontwikkel je de vaardigheden om de huidige marketinginspanningen vanuit strategisch perspectief te benaderen. Je brengt trends en ontwikkelingen in kaart en kunt zo actief inspelen op de actualiteiten binnen de markt. Met deze kennis van het veranderde gedrag van concurrenten en consumenten kun jij een sterk onderscheidende positionering formuleren met bijpassende merkstrategie. Hierbij houd je goed zicht op de mogelijkheden die slimme moderne data-sciencetoepassingen bieden. Aan de hand van big-data-analyses leer je de klantreis optimaliseren. Zo ontwikkel je de vaardigheden om je doelgroep op het juiste moment, via het juiste kanaal en met de juiste boodschap te bereiken. Met de kennis, vaardigheden en inzichten die je tijdens dit Executive Masterprogramma opdoet, kun je een praktisch toepasbaar strategisch marketingplan opstellen.

In dit programma ontwikkel je je strategisch denkvermogen. Aan de hand van onderwerpen als positionering, merkidentiteit en big data ontdek je hoe je de marketinginspanningen beter kunt laten aansluiten op de behoeften van de markt.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Branding en Positionering

(2 dagen)
o Strategisch kader
o Bepalende invloedsfactoren
o Organisatiestrategie en marketingstrategie
o Strategisch denkvermogen, merken en positionering
o Beleidsbeslissingen en merkwaarde
o Merkidentiteit
o Productmerken, submerken en corporate merken
o Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
o Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
o Managen van een merkenportfolio
o Implementatie van de communicatiestrategie

Big Data Analyse en Visualisatie

(2 dagen)
o Big data in de praktijk
o Big-datastrategie
o Vertaling naar (digital) marketingcampagnes
o Trends en ontwikkelingen
o Data, big data en de rol binnen marketing
o Privacy en dataverzameling en -gebruik
o Gestructureerde en ongestructureerde data
o Databronnen
o Webdata
o Social data
o Van data naar inzichten
o Data-analyse
o Informatie interpreteren
o Van informatie naar inzicht naar actie
o Verschillende datavisualisatievormen
o Effectief presenteren van gegevens
o Het creëren van betere stuurinformatie
o De werking van onze visuele waarneming
o Tips voor krachtige management dashboards

Masterclass Strategisch Marketingplan

(3 dagen)
o Strategisch kader
o Visie, missie en strategie
o Organisatiestrategie en marketing
o Branding en positionering
o Strategische marketing
o Markt- en concurrentieanalyse
o Beoordelen van strategische opties
o Key marketingmodellen in vogelvlucht
o Draagvlak voor de marketingstrategie
o Spot on zicht op strategische ontwikkelingen en issues
o Van strategie naar marketingplanning
o Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
o Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen en budget
o Van strategisch marketingplan naar marketingjaarplan en marketingpraktijk
o Het effectieve marketingplan in de praktijk

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
Alle opgedane kennis en inzicht verwerk je in een concreet marketingplan waarmee je het programma afrondt.

Het programma Executive Master Marketing Management duurt 4 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 7 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur. Je kunt dit programma ook via e-learning volgen met contact en begeleiding op afstand.

Vakopleiding

SRM-EMMM|Executive Master Marketing Management

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.