Google Fundamentals Kort & Intensief - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Google Fundamentals Kort & Intensief - Dag

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.136 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
11 mrt. 2022 tot 6 mei. 2022
placeEindhoven
11 mrt. 2022 tot 6 mei. 2022
placeRotterdam
11 mrt. 2022 tot 6 mei. 2022
placeUtrecht
11 mrt. 2022 tot 6 mei. 2022
placeZwolle
11 mrt. 2022 tot 6 mei. 2022

Beschrijving

Deze training is geschikt voor iedereen met interesse in online marketing die zich in een korte periode wil laten (om)scholen tot online marketeer. Bijzonder geschikt voor mensen met een commerciël...

Je wilt je de online basics eigen maken en dan begin je uiteraard bij Google. Hoe kun je de vindbaarheid van een website verbeteren via betaalde advertenties en hoe zorg je dat je in de organische zoekresultaten hoog te vinden bent op de zoekpagina? En hoe monitor je wat er gebeurt op je website? Deze intensieve, verkorte training geeft je de handvatten om zelf hiermee aan de slag te gaan of goed te kunnen sparren met je online collega's. Zo leer je in korte tijd hoe je je website het best vind…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: WordPress, Schrijven voor het web, Content management (CMS), SEO en Weblogs / Bloggen.

Deze training is geschikt voor iedereen met interesse in online marketing die zich in een korte periode wil laten (om)scholen tot online marketeer. Bijzonder geschikt voor mensen met een commerciël...

Je wilt je de online basics eigen maken en dan begin je uiteraard bij Google. Hoe kun je de vindbaarheid van een website verbeteren via betaalde advertenties en hoe zorg je dat je in de organische zoekresultaten hoog te vinden bent op de zoekpagina? En hoe monitor je wat er gebeurt op je website? Deze intensieve, verkorte training geeft je de handvatten om zelf hiermee aan de slag te gaan of goed te kunnen sparren met je online collega's. Zo leer je in korte tijd hoe je je website het best vindbaar maakt en hoe je dit kunt monitoren. Het ideale programma voor als je snel de online basics wilt leren of je wilt omscholen tot online marketeer.


Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'SRM Google Fundamentals' van SRM.

Na afloop van deze versnelde training weet je wat je kunt doen om beter te scoren in de organische zoekresultaten en om je conversie te verhogen. Docenten met ruime ervaring in de praktijk leggen je de mogelijkheden van Google Analytics, Google Ads en SEO uit tijdens wekelijkse lessen. Door de praktijkgerichte aanpak kun je de theorie direct toepassen in de praktijk.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics - Kort & intensief

(4 bijeenkomsten)
o Inrichten Analytics
o Doelstellingen en KPI’s
o Inrichten Google Analytics
o Account, Property en Weergave
o Klikpaden en bezoekersstromen
o Rapportage en analyse
o Werken met standaardrapportages
o Interpreteren en analyseren van data
o Delen van rapportages met stakeholders

Search Engine Optimization (SEO) - Kort & intensief

(2 bijeenkomsten)
o Zoekmachinemarketing
o Wat is zoekmachinemarketing?
o Betaalde en/of organische vindbaarheid?
o Zoekmachinemarketing en siteontwerp
o Ontwikkelingen van de SERP
o SEO-score eigen site
o Zoekwoorden kiezen
o Zoekwoordenstrategieën
o Zoekwoorden in domeinnamen en URL’s
o SEO page scan tools
o Interne links en navigatiestructuur
o Indexatie verbeteren
o Checklist indexatiecomponenten
o Linkpopulariteit en doorklikpopulariteit
o Linkbuilding
o SEO versus UX
o Techniek
o Omgaan met automatisch gegenereerde URL's
o Onzichtbare menu’s
o Contentmanagementsystemen
o Spam
o Resultaten meten
o Google Analytics
o Google Search Console
o SEO monitoring

Google Ads - Kort & intensief

(2 bijeenkomsten)
o Google Ads
o Basisprincipes Google Ads
o Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
o Hulpprogramma's inzetten
o Budgetten en biedingen
o Aan de slag met Google Ads
o Campagnes opzetten
o De juiste zoekwoorden selecteren
o Maken van effectieve advertenties
o Targeting van de juiste doelgroep
o Tips voor de beste ROI op je budget

3 dagen

Trainingen

SRM-GFKI|Google Fundamentals Kort & Intensief

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.