HBO Marketing en Communicatie - Avond

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.131 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeBreda
14 sep. 2020 tot 8 mrt. 2021
placeDen Haag
14 sep. 2020 tot 8 mrt. 2021
placeRotterdam
14 sep. 2020 tot 8 mrt. 2021
placeAlmere
15 sep. 2020 tot 9 mrt. 2021
placeAmsterdam
15 sep. 2020 tot 9 mrt. 2021
placeArnhem
15 sep. 2020 tot 9 mrt. 2021
placeDen Bosch
15 sep. 2020 tot 9 mrt. 2021
placeEindhoven
15 sep. 2020 tot 9 mrt. 2021
placeMaastricht
15 sep. 2020 tot 9 mrt. 2021
placeNijmegen
15 sep. 2020 tot 9 mrt. 2021
placeTilburg
15 sep. 2020 tot 9 mrt. 2021
placeUtrecht
15 sep. 2020 tot 9 mrt. 2021
placeDrachten
17 sep. 2020 tot 11 mrt. 2021
placeEnschede
17 sep. 2020 tot 11 mrt. 2021
placeGroningen
17 sep. 2020 tot 11 mrt. 2021
placeLeeuwarden
17 sep. 2020 tot 11 mrt. 2021
placeZwolle
17 sep. 2020 tot 11 mrt. 2021
placeBreda
14 dec. 2020 tot 14 jun. 2021
placeDen Haag
14 dec. 2020 tot 14 jun. 2021
placeRotterdam
14 dec. 2020 tot 14 jun. 2021

Beschrijving

Je wilt je op HBO-niveau ontwikkelen op het gebied van marketing en communicatie. Dit programma is heel interessant voor ambitieuze marketing- en communicatiemedewerkers.

Het aanbod nauwkeurig afstemmen op de vraag van afnemers. Dat is waar marketing om draait. In dit praktijkgerichte HBO-programma maak je uitgebreid kennis met het boeiende vakgebied van marketing en krijg je zicht op de toegevoegde waarde van communicatie hierbij. Je bekijkt de markt en de klanten, je verdiept je in positionering en branding en ontwikkelt een marketingstrategie. Zo word je opgeleid tot een ware marketingdeskundige.


Je rondt elke module af met een praktijkgerichte opdracht. Bij een voldoende beoordeling voo…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketingcommunicatie, Communiceren, NIMA Marketing-A, NIMA Marketingcommunicatie-B en NIMA Marketing-B.

Je wilt je op HBO-niveau ontwikkelen op het gebied van marketing en communicatie. Dit programma is heel interessant voor ambitieuze marketing- en communicatiemedewerkers.

Het aanbod nauwkeurig afstemmen op de vraag van afnemers. Dat is waar marketing om draait. In dit praktijkgerichte HBO-programma maak je uitgebreid kennis met het boeiende vakgebied van marketing en krijg je zicht op de toegevoegde waarde van communicatie hierbij. Je bekijkt de markt en de klanten, je verdiept je in positionering en branding en ontwikkelt een marketingstrategie. Zo word je opgeleid tot een ware marketingdeskundige.


Je rondt elke module af met een praktijkgerichte opdracht. Bij een voldoende beoordeling voor beide onderdelen ontvang je het diploma ‘HBO Marketing en Communicatie’. Indien je eventueel verder wilt studeren en je voldoet aan de toelatingsvoorwaarden voor Bachelor, dan ontvang je vrijstelling voor de gelijke onderdelen uit de HBO Bacheloropleiding van onze businesspartner NCOI.

In dit boeiende programma onderzoek je de weg die klanten afleggen van het moment van oriënteren tot het daadwerkelijk kopen van een product. Je leert de markt segmenteren in klantgroepen en je ontdekt hoe je tot de juiste positionering van je merk komt. Deze kennis vertaal je naar een operationeel marketingplan. Daarnaast leer je langetermijnrelaties onderhouden en pr adequaat in te zetten.
Tijdens het programma koppelen onze zeer ervaren docenten de theorie aan de praktijk met praktische opdrachten. Dit maakt de theorie direct toepasbaar in je dagelijks werk. Ook kun je gebruikmaken van actuele literatuur en onze online leeromgeving. Binnen deze leeromgeving vind je alle relevante informatie rondom je studie en kun je communiceren met docenten en medestudenten.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketingmanagement

(6 bijeenkomsten)
o Kernelementen van marketing
o Inzicht in markten en doelgroepen
o Marketingdoelstellingen en -strategie
o Marktsegmentatie
o Branding en positionering
o Vertalen van doelstellingen naar marketingmix
o Product, prijs, plaats en promotie
o Online marketing en marketingcommunicatie

Marketingcommunicatie en branding

(6 bijeenkomsten)
o Branding
o Marketingcommunicatieplan
o Marketingcommunicatie-instrumenten
o Geïntegreerde communicatie
o Werking van marketingcommunicatie
o Doelgroepanalyse en bepalen marcomdoelstellingen
o (Tactisch) positioneren
o ‘Brand equity’ en langetermijnrelaties
o Public relations
o Actuele ontwikkelingen marcom

6 maanden

HBO-deelprogramma

SRM-HMC4|HBO Marketing en Communicatie

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.