Influencer Marketing - Virtual Classroom
Startdata en plaatsen
computer Online: Virtual Classroom 11 feb. 2021 tot 23 mrt. 2021 |
placeVirtual Classroom 5 mrt. 2021 tot 24 mrt. 2021 |
placeVirtual Classroom 6 apr. 2021 tot 20 apr. 2021 |
placeVirtual Classroom 26 apr. 2021 tot 10 mei. 2021 |
computer Online: Virtual Classroom 12 mei. 2021 tot 26 mei. 2021 |
placeVirtual Classroom 3 jun. 2021 tot 17 jun. 2021 |
Beschrijving
De training Influencer Marketing is uitermate geschikt voor:
o Online marketeers
o Online communicatiespecialisten
o Social-mediaspecialisten
o Contentmarketeers
o Online campagnemarketeers
o PR-me...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
De training Influencer Marketing is uitermate geschikt voor:
o Online marketeers
o Online communicatiespecialisten
o Social-mediaspecialisten
o Contentmarketeers
o Online campagnemarketeers
o PR-me...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst
en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en
interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je
kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan
opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je
veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een
werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies
over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning
mochten er problemen zijn.
Met de inzet van een (social) influencer kun je specifieke
doelgroepen gerichter bereiken. Generatie Z krijgt steeds meer
koopkracht en laat zich vooral beïnvloeden door indrukken via
social media en influencers. Los van Gen-Z kunnen influencers met
hun status veel invloed uitoefenen op kennis, houding en gedrag van
hun volgers. Hiermee is influencer marketing bijzonder interessant
voor iedere marketeer. Hoe kom je in contact met een voor je
doelgroep relevante influencer? En hoe zorg jij ervoor dat deze
influencer je content via de meest effectieve kanalen promoot? Dat
leer je tijdens deze training Influencer Marketing van SRM, al
mee...
Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Influencer Marketing' van SRM.
In deze training ontwikkel je inzicht in wat influencer marketing kan betekenen binnen de integrale marketingaanpak. Je ontwikkelt daarnaast vaardigheden om een influencer marketingcampagne te ontwerpen en starten. Je leert hoe je in contact komt met belangrijke influencers, welke typen influencers er zijn en welke mogelijkheden er zijn om influencers in te zetten binnen je campagnes. Hierbij ontwikkel je vaardigheden om duurzame relaties met hen op te bouwen, waarin je rekening houdt met diverse ethische aspecten, regelgevingen en codes. Ook leer je welk medium het meest geschikt is voor jouw influencer, zodat je het bereik en effect van je campagne vergroot. Maar ook welke resultaten mag je verwachten, waar kun je op sturen en wat zijn succescases? Na afloop van deze training beschik je over de kennis en inzichten om binnen een campagne aan de slag te gaan met influencer marketing.
Om optimaal gebruik te kunnen maken van influencers in je
marketinguitingen ga je onder andere aan de slag met passende
marketingstrategieën. Aan de hand van praktijkvoorbeelden bespreek
je samen met je docent en medestudenten wat influencer marketing
succesvol maakt.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Kernaspecten van influencer marketing
o Wat is influencer marketing
o Inzicht in de belangrijkste aspecten van influencer marketing
o Influencer marketing geïntegreerd in de marketingstrategie
Influencer marketing in de praktijk
o Influencer marketing
o De nieuwe marketingfunnel
o Strategie en doelgroep
o Influencer marketingkanalen
o Samenwerkingsvormen en -strategie
o Direct, platformen, agencies, bureaus en managers
o Influencer marketingpiramide
o Influencer profilering en kenmerken
o Budget versus kwaliteit versus kwantiteit
o Resultaten
o Kwalitatieve en authentieke content
o Resultaten, KPI's en rapporteren
o Optimaliseren eigen campagne
Randvoorwaarden voor succes
o Succesvolle cases
o Ethische aspecten bij samenwerkingen
o Regelgeving en codes
o Ook jij bent een influencer
2 dagen
Trainingen
SRM-IMA|Influencer Marketing
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.