Influencer Marketing - Virtual Classroom

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: Virtual Classroom
11 feb. 2021 tot 23 mrt. 2021
placeVirtual Classroom
5 mrt. 2021 tot 24 mrt. 2021
placeVirtual Classroom
6 apr. 2021 tot 20 apr. 2021
placeVirtual Classroom
26 apr. 2021 tot 10 mei. 2021
computer Online: Virtual Classroom
12 mei. 2021 tot 26 mei. 2021
placeVirtual Classroom
3 jun. 2021 tot 17 jun. 2021

Beschrijving

De training Influencer Marketing is uitermate geschikt voor:
o Online marketeers
o Online communicatiespecialisten
o Social-mediaspecialisten
o Contentmarketeers
o Online campagnemarketeers
o PR-me...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Influencer marketing, Social Media, Social Media Marketing, Social media strategie en Social selling.

De training Influencer Marketing is uitermate geschikt voor:
o Online marketeers
o Online communicatiespecialisten
o Social-mediaspecialisten
o Contentmarketeers
o Online campagnemarketeers
o PR-me...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Met de inzet van een (social) influencer kun je specifieke doelgroepen gerichter bereiken. Generatie Z krijgt steeds meer koopkracht en laat zich vooral beïnvloeden door indrukken via social media en influencers. Los van Gen-Z kunnen influencers met hun status veel invloed uitoefenen op kennis, houding en gedrag van hun volgers. Hiermee is influencer marketing bijzonder interessant voor iedere marketeer. Hoe kom je in contact met een voor je doelgroep relevante influencer? En hoe zorg jij ervoor dat deze influencer je content via de meest effectieve kanalen promoot? Dat leer je tijdens deze training Influencer Marketing van SRM, al mee...


Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Influencer Marketing' van SRM.

In deze training ontwikkel je inzicht in wat influencer marketing kan betekenen binnen de integrale marketingaanpak. Je ontwikkelt daarnaast vaardigheden om een influencer marketingcampagne te ontwerpen en starten. Je leert hoe je in contact komt met belangrijke influencers, welke typen influencers er zijn en welke mogelijkheden er zijn om influencers in te zetten binnen je campagnes. Hierbij ontwikkel je vaardigheden om duurzame relaties met hen op te bouwen, waarin je rekening houdt met diverse ethische aspecten, regelgevingen en codes. Ook leer je welk medium het meest geschikt is voor jouw influencer, zodat je het bereik en effect van je campagne vergroot. Maar ook welke resultaten mag je verwachten, waar kun je op sturen en wat zijn succescases? Na afloop van deze training beschik je over de kennis en inzichten om binnen een campagne aan de slag te gaan met influencer marketing.

Om optimaal gebruik te kunnen maken van influencers in je marketinguitingen ga je onder andere aan de slag met passende marketingstrategieën. Aan de hand van praktijkvoorbeelden bespreek je samen met je docent en medestudenten wat influencer marketing succesvol maakt.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kernaspecten van influencer marketing

o Wat is influencer marketing
o Inzicht in de belangrijkste aspecten van influencer marketing
o Influencer marketing geïntegreerd in de marketingstrategie

Influencer marketing in de praktijk

o Influencer marketing
o De nieuwe marketingfunnel
o Strategie en doelgroep
o Influencer marketingkanalen
o Samenwerkingsvormen en -strategie
o Direct, platformen, agencies, bureaus en managers
o Influencer marketingpiramide
o Influencer profilering en kenmerken
o Budget versus kwaliteit versus kwantiteit
o Resultaten
o Kwalitatieve en authentieke content
o Resultaten, KPI's en rapporteren
o Optimaliseren eigen campagne

Randvoorwaarden voor succes

o Succesvolle cases
o Ethische aspecten bij samenwerkingen
o Regelgeving en codes
o Ook jij bent een influencer

2 dagen

Trainingen

SRM-IMA|Influencer Marketing

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.