Masterclass Managen van Mediarelaties, Issues en Crisiscommunicatie - Dag

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7,8
Gemiddeld cijfer voor Masterclass Managen van Mediarelaties, Issues en Crisiscommunicatie - Dag
Gebaseerd op 5 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Masterclass Managen van Mediarelaties, Issues en Crisiscommunicatie - Dag

"Deze training geeft de bril die helpt om een organisatie sterk in de schoenen te laten staan. Concrete stappen geven inzicht in gevoeligheden en hoe je daar goed mee omgaat. (Eigen) praktijk cases verrijken de training. Aanrader. " - 16-05-2018 00:00

"Deze training geeft de bril die helpt om een organisatie sterk in de schoenen te laten staan. Concrete stappen geven inzicht in gevoelighede… alles lezen - 16-05-2018 00:00

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
4 dec. 2020 tot 8 jan. 2021
placeEindhoven
4 dec. 2020 tot 8 jan. 2021
placeRotterdam
4 dec. 2020 tot 8 jan. 2021
placeUtrecht
4 dec. 2020 tot 8 jan. 2021
placeZwolle
4 dec. 2020 tot 8 jan. 2021
placeAmsterdam
2 feb. 2021 tot 2 mrt. 2021
placeEindhoven
2 feb. 2021 tot 2 mrt. 2021
placeRotterdam
2 feb. 2021 tot 2 mrt. 2021
placeUtrecht
2 feb. 2021 tot 2 mrt. 2021
placeZwolle
2 feb. 2021 tot 2 mrt. 2021
placeAmsterdam
7 mei. 2021 tot 4 jun. 2021
placeEindhoven
7 mei. 2021 tot 4 jun. 2021
placeRotterdam
7 mei. 2021 tot 4 jun. 2021
placeUtrecht
7 mei. 2021 tot 4 jun. 2021
placeZwolle
7 mei. 2021 tot 4 jun. 2021

Beschrijving

Je bent een ambitieuze communicatieprofessional en bent of wordt verantwoordelijk voor crisis- en issuemanagement binnen je organisatie.
Deze niveau C-training wordt verzorgd op Masterniveau. Nivea...

Communicatie verspreidt zich 24/7 via allerlei kanalen. Juist ook door social media kunnen negatieve ervaringen of problemen binnen enkele uren enorme schade veroorzaken. Daarmee is crisiscommunicatie en reputatiemanagement van ongelooflijk belangrijke waarde in elke organisatie. In deze boeiende training van SRM op C-niveau ben je in korte tijd op de hoogte van alle belangrijke aspecten van succesvolle crisiscommunicatie, zodat jij te allen tijde de regie hebt. Aangezien wij ervan overtuigd zi…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Je bent een ambitieuze communicatieprofessional en bent of wordt verantwoordelijk voor crisis- en issuemanagement binnen je organisatie.
Deze niveau C-training wordt verzorgd op Masterniveau. Nivea...

Communicatie verspreidt zich 24/7 via allerlei kanalen. Juist ook door social media kunnen negatieve ervaringen of problemen binnen enkele uren enorme schade veroorzaken. Daarmee is crisiscommunicatie en reputatiemanagement van ongelooflijk belangrijke waarde in elke organisatie. In deze boeiende training van SRM op C-niveau ben je in korte tijd op de hoogte van alle belangrijke aspecten van succesvolle crisiscommunicatie, zodat jij te allen tijde de regie hebt. Aangezien wij ervan overtuigd zijn dat jouw optreden in een situatie van crisis (zonder management) heel belangrijk is, wordt in deze training ook uitgebreid stilgestaan bij jouw persoonlijke leiderschapsvaardigheden.


Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Masterclass Managen van Mediarelaties, Issues en Crisiscommunicatie' van SRM. Daarbij ontvang je na deze training mogelijk vrijstelling binnen de opleiding SRM Senior Communicatieadviseur C (BNP 4-5). Hiermee biedt deze training unieke meerwaarde op Masterniveau.

Deze training combineert de inhoud van effectief reputatiemanagement met jouw persoonlijk optreden tijdens situaties. Omdat de training wordt verzorgd door ervaren communicatieprofessionals die dagelijks organisaties bijstaan in tijden van crisis is dit uiterst boeiend en leerzaam. Aan de hand van concrete cases worden crisissituaties uiteengezet en geanalyseerd in stappen. Je leert relevante gouden regels toepassen en krijgt inzicht in speelruimte en tijdsbeheersing. Zo houd je zelf de regie in de communicatie en word je niet de speelbal van de media.

In de training ga je in op het ontstaan en waar mogelijk voorkomen van issues en crises en leer je handelen bij een crisis. Aan de hand van risicofactoren stel je een communicatieplan op dat werkt voor jouw organisatie. Daarnaast oefen je actief met woordvoering en leiderschap. Zo ben jij optimaal voorbereid op de diverse scenario's die de reputatie van je organisatie in gevaar brengen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Issue- en crisismanagement

o Het ontstaan van een crisis
o Hoe kun je een crisis voorkomen?
o Omgevings- en stakeholderanalyse
o Plaatsbepaling van reputatiemanagement
o Gouden regels voor crisiscommunicatie en woordvoering
o Denken in scenario's
o Plan van aanpak voor issuemanagement en crisiscommunicatie

Reputatiemanagement en crisiscommunicatie

o Opzetten van crisiscommunicatieplan
o Opzetten van issue- en crisismanagementsysteem
o Risicofactoren en beheersmaatregelen
o Proactief communiceren bij crises

Communiceren bij een crisis

o Effectief leiderschap bij crisiscommunicatie
o Regisseren van communicatie bij issues
o Succesvol managen van issues
o Omgaan met media tijdens een crisis

3 dagen

Trainingen

SRM-CRC|Masterclass Managen van Mediarelaties, Issues en Crisiscommunicatie

7,8
Gemiddeld cijfer voor Masterclass Managen van Mediarelaties, Issues en Crisiscommunicatie - Dag
Gebaseerd op 5 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Masterclass Managen van Mediarelaties, Issues en Crisiscommunicatie - Dag

"Deze training geeft de bril die helpt om een organisatie sterk in de schoenen te laten staan. Concrete stappen geven inzicht in gevoeligheden en hoe je daar goed mee omgaat. (Eigen) praktijk cases verrijken de training. Aanrader. " - 16-05-2018 00:00

"Deze training geeft de bril die helpt om een organisatie sterk in de schoenen te laten staan. Concrete stappen geven inzicht in gevoelighede… alles lezen - 16-05-2018 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Masterclass Managen van Mediarelaties, Issues en Crisiscommunicatie - Dag

"De training was erg interessant maar vooral gebaseerd op ervaring. Ik zou graag meer theorie en casu�stiek zien. Op aanvraag kregen we dit overigens wel. " - 07-06-2017 00:00

"De training was erg interessant maar vooral gebaseerd op ervaring. Ik zou graag meer theorie en casu�stiek zien. Op aanvraag kregen we dit o… alles lezen - 07-06-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Masterclass Managen van Mediarelaties, Issues en Crisiscommunicatie - Dag

"Een maatgerichte training, de trainer haalt eigen praktijksituaties aan en geeft een plan van aanpak waarmee je zelf gestructureerd aan de slag kan." - 24-05-2017 00:00

"Een maatgerichte training, de trainer haalt eigen praktijksituaties aan en geeft een plan van aanpak waarmee je zelf gestructureerd aan de s… alles lezen - 24-05-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Masterclass Managen van Mediarelaties, Issues en Crisiscommunicatie - Dag

"Praktisch door concrete voorbeelden en cases. Zeer ervaren trainer. Goede verhouding tussen theorie en praktijk. " - 24-05-2017 00:00

"Praktisch door concrete voorbeelden en cases. Zeer ervaren trainer. Goede verhouding tussen theorie en praktijk. " - 24-05-2017 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Prinssen, Joris (J.J.M.)
7
Masterclass Managen van Mediarelaties, Issues en Crisiscommunicatie - Dag

"Met veel praktijkvoorbeelden van de trainer in verschillende organisaties is dit een leerzame opleiding. Ok zinvol om de diverse ervaringen van de deelnemers te horen. Strategische inzet met theoretische onderbouwing mag meer aan bod komen." - 16-01-2015 00:00

"Met veel praktijkvoorbeelden van de trainer in verschillende organisaties is dit een leerzame opleiding. Ok zinvol om de diverse ervaringen … alles lezen - 16-01-2015 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.