Marketing Automation - Virtual Classroom

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtual Classroom
11 okt. 2021 tot 25 okt. 2021
placeVirtual Classroom
18 jan. 2022 tot 1 feb. 2022
placeVirtual Classroom
6 apr. 2022 tot 20 apr. 2022

Beschrijving

Deze training is speciaal ontwikkeld voor iedereen die de online conversie wil verhogen door de klant in de verschillende fases van de klantreis betrokken te houden, zoals (online) marketeers, mark...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing Automation, Marketingstrategie, Growth Hacking, Data Driven Marketing en NIMA Marketing-A.

Deze training is speciaal ontwikkeld voor iedereen die de online conversie wil verhogen door de klant in de verschillende fases van de klantreis betrokken te houden, zoals (online) marketeers, mark...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Wil jij weten hoe je marketing automation inzet om je conversie te verhogen? In deze training gebruik je de customer journey als basis voor je marketing automation strategie. Je ontdekt welke middelen je kunt inzetten tijdens de kennismakingsfase van de klant, maar ook als deze zich al aan het oriënteren is, en zélfs nadat de (potentiële) klant is afgehaakt. Ben jij benieuwd naar hoe je de klant een keuze helpt te maken voor jouw product of dienst? Meld je dan nu aan voor deze training.


Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Marketing Automation' van SRM.

De praktijk vormt het uitgangspunt van deze training. Aan de hand van voorbeelden leer je klantgedrag een (lead) score te geven. Welke waarde ken jij toe aan een klik, een download of het achterlaten van contactgegevens? De ene actie suggereert een hogere (koop)intentie dan de andere. Ook ontdek je hoe je je leads in verschillende fases van de klantreis betrokken houdt en welke middelen je hebt om (potentiële) klanten die zijn afgehaakt alsnog te overtuigen zaken met je te doen. De opdrachten die je tijdens de training maakt, bereiden je voor op een succesvolle implementatie van marketing automation in je eigen organisatie.

Je wilt je (potentiële) klanten aan je binden door ze op het juiste moment de juiste informatie aan te bieden of een interessant voorstel te doen. In dit programma maak je je de tools eigen waarmee je doelgroepen gerichter en met meer structuur bereikt. Door het gebruik van buyer persona's kun je ieder type klant gepersonaliseerd en passend benaderen. Hierdoor verhoog je de ROI en dicht je het gat tussen marketing en sales.

De volgende onderwerpen komen aan bod:
o Wat is marketing automation?
o Verschil marketing automation in B2C versus B2B
o Welke kanalen en tools bestaan er?
o Selectie van de juiste marketing automation tool
o Opstellen marketing automation strategie
o Opstellen buyer persona's
o Opstellen en inrichten lead scoring model
o Personalisatie en segmentatiemogelijkheden marketing automation
o Praktische tips en tricks
o Voorbeelden van succesvolle marketing automation
o Valkuilen van marketing automation

2 dagen

Trainingen

SRM-MAU|Marketing Automation

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.