Marketingcommunicatie A - Avond

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.130 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
4 feb. 2020 tot 21 apr. 2020
Eindhoven
4 feb. 2020 tot 21 apr. 2020
Rotterdam
4 feb. 2020 tot 21 apr. 2020
Utrecht
4 feb. 2020 tot 21 apr. 2020
Zwolle
4 feb. 2020 tot 21 apr. 2020

Beschrijving

De opleiding Marketingcommunicatie A is ontwikkeld voor iedereen die van start gaat in het vakgebied van marketingcommunicatie. Je ambieert bijvoorbeeld een functie als junior account executive of ...

Ga je starten in een marketingcommunicatiefunctie of heb je voor een deel marketingcommunicatiewerkzaamheden, maar mis je af en toe een theoretische onderbouwing en de vaardigheden om je kennis en inzicht toe te passen in de praktijk? Kies dan voor deze unieke opleiding van SRM en leg een stevig fundament voor jouw verdere loopbaan. Tijdens deze opleiding ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de basisprincipes van marketingcommunicatie. Je ontwikkelt kennis en vaardigheden en leert ho…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketingcommunicatie, NIMA Marketing-A, NIMA Marketingcommunicatie-B, NIMA Marketing-B en Online marketing.

De opleiding Marketingcommunicatie A is ontwikkeld voor iedereen die van start gaat in het vakgebied van marketingcommunicatie. Je ambieert bijvoorbeeld een functie als junior account executive of ...

Ga je starten in een marketingcommunicatiefunctie of heb je voor een deel marketingcommunicatiewerkzaamheden, maar mis je af en toe een theoretische onderbouwing en de vaardigheden om je kennis en inzicht toe te passen in de praktijk? Kies dan voor deze unieke opleiding van SRM en leg een stevig fundament voor jouw verdere loopbaan. Tijdens deze opleiding ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de basisprincipes van marketingcommunicatie. Je ontwikkelt kennis en vaardigheden en leert hoe je een marketingstrategie en communicatiedoelen vertaalt naar concrete campagnes. Hiervoor verdiep je je in merkidentiteit, marketingdoelgroepen en -behoeften. Zo kun jij na afloop van deze opleiding marketingcommunicatie toepassen op operationeel én tactisch niveau.


Je rondt deze opleiding af met een digitaal examen. Het voordeel van een digitaal examen is dat je zelf kiest waar en op welk moment je het examen aflegt. Bij succesvolle afronding van het examen ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Marketingcommunicatie A' van SRM.

In deze opleiding verdiep je je in de basisprincipes van marketingcommunicatie. Daarbij leer je op welke wijze je een effectieve marketinganalyse maakt en hoe je dit vertaalt naar effectieve marketingcommunicatie. Hiervoor verdiep je je in verschillende doelgroepen en leer je hoe je de marketingcommunicatiedoelgroep bepaalt, hoe je een goed marketingcommunicatievraagstuk formuleert en diverse typen barrières onderscheidt. Ook leer je wat de verbanden zijn tussen het marketingcommunicatievraagstuk en de marketingstrategie, klantbehoeften en de merkpositionering. Kortom, wordt volledig klaargestoomd voor jouw verdere carrière als marketingcommunicatieprofessional.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kernelementen van marketingcommunicatie

o Basisprincipes van marketingcommunicatie
o Het maken van een marketinganalyse
o Marketingdoelstelling en -strategie
o Marketingdoelgroep en -behoeften
o Merkidentiteit en imago

Aan de slag met marketingcommunicatie

o Communicatieboodschap
o Marketingcommunicatiecampagnes
o Marketingcommunicatiekanalen en -middelen

Marketingcommunicatieplan

o Stappenplan voor marketingcommunicatieplanning
o Maken van een marketingcommunicatieplan

De opleiding Marketingcommunicatie A duurt 4 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagvariant heeft 6 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondvariant heeft 12 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur.

Vakopleiding

SRM-MKCA|Marketingcommunicatie A

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.