Marketingcommunicatie B - Dag

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.129 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,3
Gemiddeld cijfer voor Marketingcommunicatie B - Dag
Gebaseerd op 45 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Anoniem
10
Marketingcommunicatie B - Dag

"Ik heb door deze opleiding op een leuke goed manier kennis gemaakt met het vakgebied. Je kunt het gelijk toepassen in de beroepspraktijk. Ik merk dat ik er heel veel aan heb gehad. De duur (5 maanden) is daarnaast ook perfect!" - 05-09-2018 00:00

"Ik heb door deze opleiding op een leuke goed manier kennis gemaakt met het vakgebied. Je kunt het gelijk toepassen in de beroepspraktijk. Ik… alles lezen - 05-09-2018 00:00

Startdata en plaatsen

Amsterdam
27 sep. 2019 tot 24 jan. 2020
Eindhoven
27 sep. 2019 tot 24 jan. 2020
Rotterdam
27 sep. 2019 tot 24 jan. 2020
Utrecht
27 sep. 2019 tot 24 jan. 2020
Zwolle
27 sep. 2019 tot 24 jan. 2020
Amsterdam
14 feb. 2020 tot 29 mei. 2020
Eindhoven
14 feb. 2020 tot 29 mei. 2020
Rotterdam
14 feb. 2020 tot 29 mei. 2020
Utrecht
14 feb. 2020 tot 29 mei. 2020
Zwolle
14 feb. 2020 tot 29 mei. 2020

Beschrijving

Je bent werkzaam binnen de marketingcommunicatie en wilt jouw kennis van strategische marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je werkt bijvoorbeeld als communicati...

We leven in een online tijdperk en dat levert jou als professional binnen de marketingcommunicatie tal van interessante nieuwe mogelijkheden op. Hoe zorg je ervoor dat je tussen al het mediageweld jouw doelgroep blijft bereiken? En op welke manier oefen jij met communicatiemiddelen effectief invloed uit op kennis, houding en gedrag van jouw doelgroepen? Dat leer je tijdens deze gewaardeerde opleiding Marketingcommunicatie B bij SRM. Je vergroot jouw inzicht in de klant en ontwikkelt vaardighede…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Je bent werkzaam binnen de marketingcommunicatie en wilt jouw kennis van strategische marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je werkt bijvoorbeeld als communicati...

We leven in een online tijdperk en dat levert jou als professional binnen de marketingcommunicatie tal van interessante nieuwe mogelijkheden op. Hoe zorg je ervoor dat je tussen al het mediageweld jouw doelgroep blijft bereiken? En op welke manier oefen jij met communicatiemiddelen effectief invloed uit op kennis, houding en gedrag van jouw doelgroepen? Dat leer je tijdens deze gewaardeerde opleiding Marketingcommunicatie B bij SRM. Je vergroot jouw inzicht in de klant en ontwikkelt vaardigheden om offline en online media nog beter op elkaar af te stemmen. Na afloop kun je doelgroepen beter bereiken én raken. Daarmee ben je waardevol voor veel werkgevers en heb je uitstekende loopbaanperspectieven.

Vakopleiding

De opleiding Marketingcommunicatie B duurt 6 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 8 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur. De avondopleiding heeft 19 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur.

Je rondt de module Strategische marketingcommunicatie B1 af met een digitaal examen. Het voordeel van een digitaal examen is dat je zelf kiest waar en wanneer je het examen aflegt. De module Marketingcommunicatiemiddelen B2 rond je af met een praktijkgerichte opdracht, waarmee jij aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen jouw eigen werk. Ter afsluiting van je opleiding maak je een marketingcommunicatieplan dat je mondeling toelicht. Heb je voor alle onderdelen een voldoende behaald, dan ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Marketingcommunicatie B' van SRM.

Tijdens deze opleiding ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de ontwikkeling van een merkidentiteit en de formulering van een merkstrategie die je vertaalt in campagnes. Je verdiept je in nieuwe klantinzichten en leert op welke wijze je consumentengedrag kunt herkennen en beïnvloeden. Zo kun je jouw marketingcommunicatie-uitingen volledig afstemmen op verschillende doelgroepen. Aan de hand van cases werk je tijdens deze opleiding aan de inzet van offline en online media en leer je welk effect elk medium afzonderlijk én crossmediaal kan opleveren. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om deze kennis te vertalen naar een succesvolle marketingcommunicatiestrategie. Zo vergroot je het bereik van jouw boodschap en versterk je het effect.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Strategische marketingcommunicatie B1

(8 bijeenkomsten)
o De rol van marketingcommunicatie binnen organisaties
o Merkidentiteit
o Marketingcommunicatiedoelgroepen
o Consumer insights
o Budget en doelstellingen
o Marketingcommunicatiestrategie
o Marketingcommunicatiemiddelen
o Opzetten van een merkstrategie
o Succes- en faalfactoren in marketingcommunicatie

Marketingcommunicatiemiddelen B2

(8 bijeenkomsten)
o Marketingcommunicatiemiddelen
o Effectiviteitsmodel (MEM)
o Online en offline middelen
o Effectiviteit van communicatiemiddelen
o Budgetteren en plannen van een marketingcommunicatiemiddel
o Communicatiestrategie en (media)planning
o Mediumtype en mediumselectie
o Briefing en beoordeling van creatieve concepten
o Opzetten van een marketingcommunicatieplan

Integrale eindopdracht

(3 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht een een mondeling examen.

SRM-MKCB|Marketingcommunicatie B

8,3
Gemiddeld cijfer voor Marketingcommunicatie B - Dag
Gebaseerd op 45 ervaringen
starstarstarstarstar
Anoniem
10
Marketingcommunicatie B - Dag

"Ik heb door deze opleiding op een leuke goed manier kennis gemaakt met het vakgebied. Je kunt het gelijk toepassen in de beroepspraktijk. Ik merk dat ik er heel veel aan heb gehad. De duur (5 maanden) is daarnaast ook perfect!" - 05-09-2018 00:00

"Ik heb door deze opleiding op een leuke goed manier kennis gemaakt met het vakgebied. Je kunt het gelijk toepassen in de beroepspraktijk. Ik… alles lezen - 05-09-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Olthof, Jaimi (M.J.)
9
Marketingcommunicatie B - Dag

"De opleiding heeft mij geholpen om strategische keuzes te maken in plaats van op onderbuik gevoel af te gaan. Op deze manier kan ik voor mijn bedrijf mooie en doordachte campagnes maken die aansluiten bij de organisatiedoelstellingen. " - 30-08-2018 00:00

"De opleiding heeft mij geholpen om strategische keuzes te maken in plaats van op onderbuik gevoel af te gaan. Op deze manier kan ik voor mij… alles lezen - 30-08-2018 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Marketingcommunicatie B - Dag

"Ik vond de opleiding enorm waardevol en een toevoeging aan mijn bestaande kennis. Daarnaast waren de lessen super interessant, de leraren echt ervaren in hun vak en vond ik het erg leuk om met vakgenoten aan de slag te gaan. " - 29-08-2018 00:00

"Ik vond de opleiding enorm waardevol en een toevoeging aan mijn bestaande kennis. Daarnaast waren de lessen super interessant, de leraren ec… alles lezen - 29-08-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie B - Dag

"Veel geleerd voor dagelijkse praktijk. Interessante lessen die inspireerden. Goede docenten uit de praktijk. Weekenden voegden ook veel toe. - Moet ik echt 30 woorden aangeven, ik kom niet op meer woorden.........." - 23-04-2018 00:00

"Veel geleerd voor dagelijkse praktijk. Interessante lessen die inspireerden. Goede docenten uit de praktijk. Weekenden voegden ook veel toe.… alles lezen - 23-04-2018 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Marketingcommunicatie B - Dag

"De cursus is erg leerzaam. De leraren zijn enthousiast en nemen je goed mee door de theorie. Wat ik miste is de werkelijke toepassing. We hebben uiteraard een notitie moeten maken maar persoonlijk vind ik nog lastig in te schatten hoe me dit precies gaat helpen in mijn baan. " - 06-04-2018 00:00

"De cursus is erg leerzaam. De leraren zijn enthousiast en nemen je goed mee door de theorie. Wat ik miste is de werkelijke toepassing. We he… alles lezen - 06-04-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie B - Dag

"De opleiding dwingt je bepaalde keuzes in het opstellen van een Marketingcommunicatieplan bewust en goed onderbouwd te nemen. Gemis is het online marketingcommunicatie-deel, wat t.o.v. de offline communicatie minimaal belicht wordt. " - 02-04-2018 00:00

"De opleiding dwingt je bepaalde keuzes in het opstellen van een Marketingcommunicatieplan bewust en goed onderbouwd te nemen. Gemis is het o… alles lezen - 02-04-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie B - Dag

"Ik vond niet alle lessen aansluiten bij de opleiding. Bleef soms te wazig en o.b.v. eigen ervaring/inzicht/visie i.p.v. onderzoek of erkende literatuur. Meest concrete voorbeeld was de les over presentatie techniek. Deze les had niets met de opleiding te maken, maar was een les gesprekstechniek. " - 30-03-2018 00:00

"Ik vond niet alle lessen aansluiten bij de opleiding. Bleef soms te wazig en o.b.v. eigen ervaring/inzicht/visie i.p.v. onderzoek of erkende… alles lezen - 30-03-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Marketingcommunicatie B - Dag

"De docent Van Liemt was zeer deskundig, toegankelijk en enthousiast. De locatie, informatie en zaalruimtes waren uitstekend. " - 13-04-2017 00:00

"De docent Van Liemt was zeer deskundig, toegankelijk en enthousiast. De locatie, informatie en zaalruimtes waren uitstekend. " - 13-04-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Noya, Robert (R.)
9
Marketingcommunicatie B - Dag

"Ik vond de kwaliteit van de lessen, weekenden en docenten van erg hoog niveau. Tevens de structuur en inhoud van de lesstof en de ervaring van de docenten in het werkveld relevant en verhelderend." - 30-03-2017 00:00

"Ik vond de kwaliteit van de lessen, weekenden en docenten van erg hoog niveau. Tevens de structuur en inhoud van de lesstof en de ervaring v… alles lezen - 30-03-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie B - Dag

"Brede marcom opleiding volgens vast stappenplan, bevlogen docenten die je meenemen in hun enthousiasme voor het vak. Best pittig om naast een volledige baan te volgen zeker in de periode van de examens." - 30-03-2017 00:00

"Brede marcom opleiding volgens vast stappenplan, bevlogen docenten die je meenemen in hun enthousiasme voor het vak. Best pittig om naast ee… alles lezen - 30-03-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Marketingcommunicatie B - Dag

"Goede inspirerende leraar met veel kennis en ervaring, leuke en leerzame live cases tijdens Do-it weekend, duidelijk lesprogramma gerelateerd aan de tijd van nu." - 04-09-2016 00:00

"Goede inspirerende leraar met veel kennis en ervaring, leuke en leerzame live cases tijdens Do-it weekend, duidelijk lesprogramma gerelateer… alles lezen - 04-09-2016 00:00

Marketingcommunicatie B - Dag

"Wanneer je de opzet van de 14 stappen toepast in de praktijk, wordt je gedwongen om over alle aspecten van Marcom na te denken en toe te passen. mijn werkgever is ook zeer enthousiast over de toepassing in de praktijk. " - 29-08-2016 00:00

"Wanneer je de opzet van de 14 stappen toepast in de praktijk, wordt je gedwongen om over alle aspecten van Marcom na te denken en toe te pas… alles lezen - 29-08-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie B - Dag

"Het is de combinatie van leermethoden die marcom-b zo effectief maakt. Theorie, praktijk en de contactmomenten met klasgenoten en professionals ontwikkelen vanaf de start van de opleiding je marketingvaardigheden. " - 25-08-2016 00:00

"Het is de combinatie van leermethoden die marcom-b zo effectief maakt. Theorie, praktijk en de contactmomenten met klasgenoten en profession… alles lezen - 25-08-2016 00:00

starstarstarstarstar_half
Seegers-van der Linden, Annet (A.J.)
9
Marketingcommunicatie B - Dag

"Het is een enorm inspirerende, complete en resultaatgerichte opleiding, heel praktijkgericht en heel erg up to date. De docenten zijn allemaal heel bevlogen professionals met enorm veel ervaring waardoor ze sprekende voorbeelden uit de praktijk geven. " - 23-08-2016 00:00

"Het is een enorm inspirerende, complete en resultaatgerichte opleiding, heel praktijkgericht en heel erg up to date. De docenten zijn allema… alles lezen - 23-08-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Strootman, Marc (M.C.)
8
Marketingcommunicatie B - Dag

"De opleiding is praktisch, je kunt hetgeen je geleerd heb meteen in de praktijk uitvoeren/uitproberen. Je krijgt les van goeie docenten, en zeker niet onbelangrijk alles is goed gefaciliteerd." - 23-08-2016 00:00

"De opleiding is praktisch, je kunt hetgeen je geleerd heb meteen in de praktijk uitvoeren/uitproberen. Je krijgt les van goeie docenten, en … alles lezen - 23-08-2016 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Marketingcommunicatie B - Dag

"Uitdagende cases, goede praktijkvoorbeelden en heel praktisch. Leuke praktijkgerichte docenten. Goede locaties en leuke contacten met medestudenten aan over gehouden. Zeer goede introductie van marketingcommunicatie. " - 23-08-2016 00:00

"Uitdagende cases, goede praktijkvoorbeelden en heel praktisch. Leuke praktijkgerichte docenten. Goede locaties en leuke contacten met medest… alles lezen - 23-08-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie B - Dag

"Het hangt van iemands wensen af. Ik vind dat je veel leert, maar praktische tips/ info over waar/ hoe je feiten en cijfers kunt verkrijgen als basis voor je marketingcommunicatieplannen vind ik niet/ nauwelijks aan bod komen, terwijl dit de basis vormt voor je plannen." - 15-10-2015 00:00

"Het hangt van iemands wensen af. Ik vind dat je veel leert, maar praktische tips/ info over waar/ hoe je feiten en cijfers kunt verkrijgen a… alles lezen - 15-10-2015 00:00

starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Anoniem
2
Marketingcommunicatie B - Dag

"Binnen deze opleiding wordt niet voldoende aandacht besteed aan de marketingcomponent. Weet je dus al veel over communicatie maar wil je ook iets leren over marketing dan is deze opleiding niet geschikt. Daarnaast wordt er maar een stappenplan gedoceerd en leer je daardoor niet dat strategische marketingcommunicatie ook op andere manieren kan. Iets wat wel nodig is als je in een dynamische omgeving werkt. " - 07-10-2015 00:00

"Binnen deze opleiding wordt niet voldoende aandacht besteed aan de marketingcomponent. Weet je dus al veel over communicatie maar wil je ook… alles lezen - 07-10-2015 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Marketingcommunicatie B - Dag

"Ik vond de opleiding zeer praktijkgericht en de opleiding geeft een goed inzicht in de wereld van MarCom. Ik heb veel aan de opleiding gehad in mijn werk." - 07-10-2015 00:00

"Ik vond de opleiding zeer praktijkgericht en de opleiding geeft een goed inzicht in de wereld van MarCom. Ik heb veel aan de opleiding gehad… alles lezen - 07-10-2015 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Marketingcommunicatie B - Dag

"De opleiding was heel inspirerend waardoor ik veel meer geneigd ben om op nieuwe ontwikkelingen te letten omdat ik me goed besef dat we in een veranderende wereld werken en ik als professional daarin mee moet bewegen of voorop moet lopen. " - 07-10-2015 00:00

"De opleiding was heel inspirerend waardoor ik veel meer geneigd ben om op nieuwe ontwikkelingen te letten omdat ik me goed besef dat we in e… alles lezen - 07-10-2015 00:00

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.