Marketingcommunicatie B - Avond

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.129 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
17 sep. 2019 tot 21 jan. 2020
Eindhoven
17 sep. 2019 tot 21 jan. 2020
Rotterdam
17 sep. 2019 tot 21 jan. 2020
Utrecht
17 sep. 2019 tot 21 jan. 2020
Zwolle
17 sep. 2019 tot 21 jan. 2020
Amsterdam
11 feb. 2020 tot 2 jun. 2020
Eindhoven
11 feb. 2020 tot 2 jun. 2020
Rotterdam
11 feb. 2020 tot 2 jun. 2020
Utrecht
11 feb. 2020 tot 2 jun. 2020
Zwolle
11 feb. 2020 tot 2 jun. 2020

Beschrijving

Je bent werkzaam binnen de marketingcommunicatie en wilt jouw kennis van strategische marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je werkt bijvoorbeeld als communicati...

We leven in een online tijdperk en dat levert jou als professional binnen de marketingcommunicatie tal van interessante nieuwe mogelijkheden op. Hoe zorg je ervoor dat je tussen al het mediageweld jouw doelgroep blijft bereiken? En op welke manier oefen jij met communicatiemiddelen effectief invloed uit op kennis, houding en gedrag van jouw doelgroepen? Dat leer je tijdens deze gewaardeerde opleiding Marketingcommunicatie B bij SRM. Je vergroot jouw inzicht in de klant en ontwikkelt vaardighede…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Je bent werkzaam binnen de marketingcommunicatie en wilt jouw kennis van strategische marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je werkt bijvoorbeeld als communicati...

We leven in een online tijdperk en dat levert jou als professional binnen de marketingcommunicatie tal van interessante nieuwe mogelijkheden op. Hoe zorg je ervoor dat je tussen al het mediageweld jouw doelgroep blijft bereiken? En op welke manier oefen jij met communicatiemiddelen effectief invloed uit op kennis, houding en gedrag van jouw doelgroepen? Dat leer je tijdens deze gewaardeerde opleiding Marketingcommunicatie B bij SRM. Je vergroot jouw inzicht in de klant en ontwikkelt vaardigheden om offline en online media nog beter op elkaar af te stemmen. Na afloop kun je doelgroepen beter bereiken én raken. Daarmee ben je waardevol voor veel werkgevers en heb je uitstekende loopbaanperspectieven.

Vakopleiding

De opleiding Marketingcommunicatie B duurt 6 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 8 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur. De avondopleiding heeft 19 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur.

Je rondt de module Strategische marketingcommunicatie B1 af met een digitaal examen. Het voordeel van een digitaal examen is dat je zelf kiest waar en wanneer je het examen aflegt. De module Marketingcommunicatiemiddelen B2 rond je af met een praktijkgerichte opdracht, waarmee jij aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen jouw eigen werk. Ter afsluiting van je opleiding maak je een marketingcommunicatieplan dat je mondeling toelicht. Heb je voor alle onderdelen een voldoende behaald, dan ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Marketingcommunicatie B' van SRM.

Tijdens deze opleiding ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de ontwikkeling van een merkidentiteit en de formulering van een merkstrategie die je vertaalt in campagnes. Je verdiept je in nieuwe klantinzichten en leert op welke wijze je consumentengedrag kunt herkennen en beïnvloeden. Zo kun je jouw marketingcommunicatie-uitingen volledig afstemmen op verschillende doelgroepen. Aan de hand van cases werk je tijdens deze opleiding aan de inzet van offline en online media en leer je welk effect elk medium afzonderlijk én crossmediaal kan opleveren. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om deze kennis te vertalen naar een succesvolle marketingcommunicatiestrategie. Zo vergroot je het bereik van jouw boodschap en versterk je het effect.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Strategische marketingcommunicatie B1

(8 bijeenkomsten)
o De rol van marketingcommunicatie binnen organisaties
o Merkidentiteit
o Marketingcommunicatiedoelgroepen
o Consumer insights
o Budget en doelstellingen
o Marketingcommunicatiestrategie
o Marketingcommunicatiemiddelen
o Opzetten van een merkstrategie
o Succes- en faalfactoren in marketingcommunicatie

Marketingcommunicatiemiddelen B2

(8 bijeenkomsten)
o Marketingcommunicatiemiddelen
o Effectiviteitsmodel (MEM)
o Online en offline middelen
o Effectiviteit van communicatiemiddelen
o Budgetteren en plannen van een marketingcommunicatiemiddel
o Communicatiestrategie en (media)planning
o Mediumtype en mediumselectie
o Briefing en beoordeling van creatieve concepten
o Opzetten van een marketingcommunicatieplan

Integrale eindopdracht

(3 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht een een mondeling examen.

SRM-MKCB|Marketingcommunicatie B

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.