Marketingstrategie - Dag

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.129 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Marketingstrategie - Dag
Gebaseerd op 10 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingstrategie - Dag

"Ik vond het op zich een goede training, veel nieuwe dingen geleerd, en fijn dat het gericht is op de eigen praktijk/organisatie. Ik had nog wel meer 1 op 1 feedback willen hebben op mijn plan. Maar dat zegt meer over mij dan over de training :). Wel super dat ik ook na afloop van de training nog feedback kan vragen (customer intimacy = top!). Dus wel likely dat ik het zou aanbevelen maar met de kanttekening dat je "zelf flink aan de bak" moet. " - 16-02-2018 00:00

"Ik vond het op zich een goede training, veel nieuwe dingen geleerd, en fijn dat het gericht is op de eigen praktijk/organisatie. Ik had nog… alles lezen - 16-02-2018 00:00

Startdata en plaatsen

Amsterdam
4 sep. 2019 tot 11 sep. 2019
Eindhoven
4 sep. 2019 tot 11 sep. 2019
Rotterdam
4 sep. 2019 tot 11 sep. 2019
Utrecht
4 sep. 2019 tot 11 sep. 2019
Zwolle
4 sep. 2019 tot 11 sep. 2019
Amsterdam
6 jan. 2020 tot 13 jan. 2020
Eindhoven
6 jan. 2020 tot 13 jan. 2020
Rotterdam
6 jan. 2020 tot 13 jan. 2020
Utrecht
6 jan. 2020 tot 13 jan. 2020
Zwolle
6 jan. 2020 tot 13 jan. 2020
Amsterdam
24 apr. 2020 tot 1 mei. 2020
Eindhoven
24 apr. 2020 tot 1 mei. 2020
Rotterdam
24 apr. 2020 tot 1 mei. 2020
Utrecht
24 apr. 2020 tot 1 mei. 2020
Zwolle
24 apr. 2020 tot 1 mei. 2020

Beschrijving

Je bent (mede)verantwoordelijk voor of betrokken bij de marketingstrategie van jouw organisatie. Vanuit je ambitie wil je beter in staat zijn mee te denken over de marketingstrategie van jouw organ...

Als marketingprofessional heb je de ambitie om de marketingstrategie van jouw organisatie sterker aan te scherpen. Je houdt het gedrag van concurrenten goed in de gaten en ziet kansen in (digitale) ontwikkelingen. Je ontwikkelt de vaardigheden om met jouw kennis en inzichten een strategisch marketingplan voor jouw organisatie te ontwikkelen. Zo kun jij na afloop een succesvolle marketingstrategie ontwerpen, die je doorvertaalt naar de organisatie. Daarmee ben je direct van meerwaarde voor jouw …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketingstrategie, NIMA Marketing-A, NIMA Marketing-B, Marketing management en Growth Hacking.

Je bent (mede)verantwoordelijk voor of betrokken bij de marketingstrategie van jouw organisatie. Vanuit je ambitie wil je beter in staat zijn mee te denken over de marketingstrategie van jouw organ...

Als marketingprofessional heb je de ambitie om de marketingstrategie van jouw organisatie sterker aan te scherpen. Je houdt het gedrag van concurrenten goed in de gaten en ziet kansen in (digitale) ontwikkelingen. Je ontwikkelt de vaardigheden om met jouw kennis en inzichten een strategisch marketingplan voor jouw organisatie te ontwikkelen. Zo kun jij na afloop een succesvolle marketingstrategie ontwerpen, die je doorvertaalt naar de organisatie. Daarmee ben je direct van meerwaarde voor jouw organisatie.

Trainingen

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Marketingstrategie' van SRM. Met dit certificaat ontvang je mogelijk vrijstelling binnen de Executive Master Marketing Management van SRM.

Tijdens deze zeer praktijkgerichte training ga je direct aan de slag met de marketingstrategie van jouw organisatie. Je brengt voor jouw organisatie de markt in kaart, waarbij je goed in beeld krijgt welke strategische ontwikkelingen in de markt zich voortdoen. Zo ben je volledig op de hoogte van wat er speelt en weet jij hoe je jouw concurrenten voorblijft. Door de aanpak van bevlogen praktijkprofessionals met ruime ervaring in de marketing maak je in korte tijd een stevige ontwikkeling door. De theorie met actuele marketingmodellen wordt continu afgewisseld met praktische toepassingen en cases. Zo kun je wat je leert direct toepassen binnen jouw werkomgeving en merk je meteen jouw toegevoegde waarde.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Strategisch kader

o Visie, missie en strategie
o Organisatiestrategie en marketing
o Branding en positionering

Strategische analyse

o Markt- en concurrentieanalyse
o Beoordelen van strategische opties
o Opzetten van businesscases

Van strategie naar marketingplanning

o Strategie vertalen naar marketingbeleid
o Uitwerken van marketingplanning
o Implementatie van de marketingstrategie

SRM-MRKS|Marketingstrategie

8
Gemiddeld cijfer voor Marketingstrategie - Dag
Gebaseerd op 10 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingstrategie - Dag

"Ik vond het op zich een goede training, veel nieuwe dingen geleerd, en fijn dat het gericht is op de eigen praktijk/organisatie. Ik had nog wel meer 1 op 1 feedback willen hebben op mijn plan. Maar dat zegt meer over mij dan over de training :). Wel super dat ik ook na afloop van de training nog feedback kan vragen (customer intimacy = top!). Dus wel likely dat ik het zou aanbevelen maar met de kanttekening dat je "zelf flink aan de bak" moet. " - 16-02-2018 00:00

"Ik vond het op zich een goede training, veel nieuwe dingen geleerd, en fijn dat het gericht is op de eigen praktijk/organisatie. Ik had nog… alles lezen - 16-02-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Buchem-Hermans, Ingrid (I.J.G.G.)
8
Marketingstrategie - Dag

"De cursus is heel praktisch ingestoken. Na een stuk theorie (voorkennis is wel handig gezien het tempo) wordt aan de hand van enkele casussen de theorie uitgewerkt. Verder is er een prima begeleiding door ervaren en deskundige docenten. Praktische cursus waar je iets aan hebt." - 06-08-2017 00:00

"De cursus is heel praktisch ingestoken. Na een stuk theorie (voorkennis is wel handig gezien het tempo) wordt aan de hand van enkele casusse… alles lezen - 06-08-2017 00:00

starstarstarstar_borderstar_border
Anoniem
6
Marketingstrategie - Dag

"in de basis een prima opleiding, maar bij afweging prijs versus kwaliteit komt hij me te duur over. vergelijkbare opleidingen bij SRM lijken veel meer waar voor zijn geld te geven" - 04-08-2017 00:00

"in de basis een prima opleiding, maar bij afweging prijs versus kwaliteit komt hij me te duur over. vergelijkbare opleidingen bij SRM lijken… alles lezen - 04-08-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Marketingstrategie - Dag

"Een zeer leuke, leerzame en praktijkgerichte training, waarin je snel aan de slag gaat met je eigen plan. Er is veel begeleiding en ook flexibiliteit, zowel vanuit SRM als vanuit de trainers. Waar extra individuele begeleiding nodig is, zijn de trainers altijd bereid je te helpen. Verder vind ik het erg sterk dat we van verschillende trainers (3) les hebben gehad. Alle drie erg prettige personen met zeer veel expertise. De uitwerking van het operationele deel van het plan is wat mij betreft te veel in te weinig tijd en maakte het wat onduidelijk. Dit onderdeel is niet de kern van deze training, maar verdient wel iets meer aandacht als het wel in de training wordt aangeboden. Sowieso is het een uitdagende en pittige training; wil je er veel uithalen, dan moet je er ook echt heel wat uren in steken en is veel kennis van het marketingvak nodig." - 03-08-2017 00:00

"Een zeer leuke, leerzame en praktijkgerichte training, waarin je snel aan de slag gaat met je eigen plan. Er is veel begeleiding en ook flex… alles lezen - 03-08-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Marketingstrategie - Dag

"Het is een zeer interessante, praktijkgerichte cursus die zich blijft ontwikkelen. De docenten komen zelf uit het bedrijfsleven en zijn dan ook erg professioneel en weten hoe het in de praktijk werkt. Aan het einde van deze cursus heb je daadwerkelijk een (basis) strategisch plan waarmee je aan de slag kunt. Het is geen Nima C uiteraard, maar wel erg goed." - 28-07-2017 00:00

"Het is een zeer interessante, praktijkgerichte cursus die zich blijft ontwikkelen. De docenten komen zelf uit het bedrijfsleven en zijn dan … alles lezen - 28-07-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingstrategie - Dag

"Ik vond het een goede training en heb er veel van geleerd. Alleen vond ik de planning qua tijd erg krap, zeker als je de opdrachten buiten werktijd moet maken (dit had wel duidelijker gecommuniceerd kunnen worden). Ook sloot een opdracht niet aan op de les die we voorgaand aan de opdracht gehad hadden. De lesstof liep dus twee weken voor op de opdracht. " - 28-07-2017 00:00

"Ik vond het een goede training en heb er veel van geleerd. Alleen vond ik de planning qua tijd erg krap, zeker als je de opdrachten buiten w… alles lezen - 28-07-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Gertsen, Damy (D.)
9
Marketingstrategie - Dag

"De training een Strategisch Marketingplan is een super praktische training. Samen met een kundige docent die tijdens de lessen veel praktijk voorbeelden geeft is het de ideale training voor zij die hun basiskennis van strategische marketing een niveau hoger willen brengen." - 09-02-2016 00:00

"De training een Strategisch Marketingplan is een super praktische training. Samen met een kundige docent die tijdens de lessen veel praktijk… alles lezen - 09-02-2016 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Marketingstrategie - Dag

"In de training krijg je praktische instrumenten aangereikt die veel inzicht in je eigen organisatie geven. " - 29-01-2016 00:00

"In de training krijg je praktische instrumenten aangereikt die veel inzicht in je eigen organisatie geven. " - 29-01-2016 00:00

starstarstarstar_borderstar_border
Anoniem
6
Marketingstrategie - Dag

"De training zelf was erg goed. Veel praktische info die toepasbaar is op de theorie. Punt is wel dat het schrijven van het plan enorm veel tijd in beslag nam. Dat wist ik van tevoren niet. Om die reden geef ik een 6. Had ik het wel geweten, dan had ik een 8 gegeven." - 01-02-2015 00:00

"De training zelf was erg goed. Veel praktische info die toepasbaar is op de theorie. Punt is wel dat het schrijven van het plan enorm veel t… alles lezen - 01-02-2015 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Marketingstrategie - Dag

"De lesstof was duidelijk en goed. Ik had graag wat meer begeleid willen werken naar mijn eigen praktijk situatie." - 16-01-2015 00:00

"De lesstof was duidelijk en goed. Ik had graag wat meer begeleid willen werken naar mijn eigen praktijk situatie. " - 16-01-2015 00:00

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.