Master in Marketingmanagement (MMM) - E-learning

Type product
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.131 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeE-learning
21 sep. 2020 tot 1 mrt. 2022
placeE-learning
30 nov. 2020 tot 1 mrt. 2022
placeE-learning
22 feb. 2021 tot 1 okt. 2022
placeE-learning
10 mei. 2021 tot 1 okt. 2022

Beschrijving

Ben je ambitieus en wil je opgeleid worden op Masterniveau in strategisch marketingmanagement? Dan sluit deze Master van onze businesspartner NCOI daar naadloos op aan. Het programma wordt voorname...

Als marketingmanager ben je verantwoordelijk voor de innovatie en waardecreatie van jouw organisatie. Meer dan ooit draait het in de marketing om het personaliseren van content, het verhogen van het engagement met de doelgroep via online kanalen en het genereren van conversie. In deze NVAO-geaccrediteerde Master leer je onder leiding van ervaren topdocenten uit de praktijk hoe je data science inzet om de klantbeleving te vergroten en strategische inzichten vertaalt in praktische toepassingen. O…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing management, NIMA Marketing-A, NIMA Marketing-B, NIMA Marketing-C en Reputatiemanagement.

Ben je ambitieus en wil je opgeleid worden op Masterniveau in strategisch marketingmanagement? Dan sluit deze Master van onze businesspartner NCOI daar naadloos op aan. Het programma wordt voorname...

Als marketingmanager ben je verantwoordelijk voor de innovatie en waardecreatie van jouw organisatie. Meer dan ooit draait het in de marketing om het personaliseren van content, het verhogen van het engagement met de doelgroep via online kanalen en het genereren van conversie. In deze NVAO-geaccrediteerde Master leer je onder leiding van ervaren topdocenten uit de praktijk hoe je data science inzet om de klantbeleving te vergroten en strategische inzichten vertaalt in praktische toepassingen. Ook onderzoek je hoe je trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing analyseert en gebruikt om de positionering van jouw organisatie te versterken. Deze Master wordt uitgevoerd in samenwerking met onze businesspartner NCOI en is speciaal ontwikkeld voor werkenden en is goed te combineren met je werk en privéleven.


Als je alles met succes hebt afgerond, ontvang je het officiële Mastergetuigschrift ‘Master in Marketingmanagement’ van onze businesspartner NCOI University of Business Studies. Je mag je dan Master in Marketingmanagement noemen en de graad MA (Master of Arts) voeren. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die gelden voor Masteropleidingen. Zie Erkenningen voor meer opleidingsinformatie.

In de opleiding ga je op Masterniveau aan de slag met opdrachten en cases uit de praktijk. Dit doe je onder leiding van docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen je daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kun je de opdrachten in jouw huidige organisatie toepassen, zodat je studie direct rendement heeft.
Elke Masterclass rond je steeds in 8 avonden of 4 dagen af. Je wordt tijdens de opleiding ondersteund door onze gebruiksvriendelijke online leeromgeving. Je kunt kiezen uit een dagvariant van 1 dag per 2 weken of een avondvariant van 1 avond per week. Ook kun je deze opleiding online volgen via e-learning. Zie Studeren op afstand.
Naast de algemene onderdelen volg je een keuzeprogramma waarin je je verdiept in een richting die jou aanspreekt. Zo ontwikkel jij je niet alleen tot een breed onderlegde professional op het gebied van marketingmanagement, maar ook tot een specialist in het deelgebied van jouw keuze. Kijk voor een volledig overzicht van de specialisatiemogelijkheden in het programma.




o Masterclass Strategisch Marketingmanagement 6 EC
(8 bijeenkomsten)

  • Organisatiestrategie en marketing
    o Strategie vertalen naar marketingbeleid
    o Marketingproces
    o Strategische marketingplanning
    o Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
    o Analyse businessmarkten en -koopgedrag
    o Concurrentieanalyse
    o Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
    o Distributiestrategieën
    o Marketingcommunicatie
    o Strategisch merkenbeleid
    o Inzet van media (RTV, online, print)
    o Direct marketing

  • o Masterclass Online Marketing 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
  • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
    o Strategische aspecten van digitale marketing
    o Online branding
    o Digitale instrumenten en tactieken
    o Online klantacquisitie en CRM
    o Marketingdata en automated marketing
    o Implementatie van de digitale marketingstrategie
    o Social business en integratie

  • o Masterclass Communicatiestrategie 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
  • Positionering, branding en communicatie
    o Marketingcommunicatie en -instrumenten­
    o Branding en creatieve ontwikkeling
    o Customer journey en persona: onderzoek naar consument en markt
    o Communicatieonderzoek
    o Online marketingcommunicatie
    o Public relations en voorlichting
    o Sponsoring en promoties
    o Direct-marketingcommunicatie
    o Persoonlijke verkoop en evenementen
    o On- en offline en geïntegreerde aanpak
    o Mediatypen en mediaspecialismen
    o Mediaplan en mediaselectie
    o Geïntegreerde marketingcommunicatie

  • o Masterclass Customer Insights en Koopgedrag 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
  • Begrijpen van gedrag van consumenten
    o Omgevingsinvloeden
    o Psychologische aspecten van consumenten­gedrag
    o Motivatietheorie
    o Individuele besluitvorming
    o Probleemherkenning en zoeken naar informatie
    o Het proces na aankoop
    o Consumentendiversiteit
    o Sociale klassen en lifestyles
    o Sociale invloeden op ­consumentengedrag
    o Consumentenanalyse en strategie
    o Consumentengedrag, marketing en ethiek
    o (Online) marktonderzoek en ethiek



  • o 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
  • Big-data-analytics in onze maatschappij
    o Inzet van big data in jouw organisatie
    o Big-datastrategie
    o Customer journey
    o Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
    o Eigen data en open source data
    o Van data naar inzicht
    o Analytics en slimme tools
    o Predictive analytics in marketing
    o Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
    o Privacy, wet- en regelgeving
    o Best practices (do’s and dont’s)

  • o Masterclass Productdevelopment 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
  • Kerninzicht in innovatiestrategie
    o Marktdynamiek en internationale ontwikkeling
    o Technologische ontwikkeling en kortere productlevenscycli
    o Ingrediënten van de winnende businessstrategie
    o Productdevelopment en executievermogen
    o Implementatie van innovatiestrategie
    o Managen van innovatie
    o Disruptive businessmodels
    o Digital disruption
    o Digitale transformatie en innovatieve marketingstrategieën

  • o Specialisaties Master in Marketingmanagement (MMM) 6 EC
  • Masterclass Financieel Management
    o Masterclass Strategisch Management
    o Masterclass Strategisch Sales- en Accountmanagement
    o Masterclass Business Development
    o Masterclass E-commerce
    o Masterclass Persoonlijk Leiderschap

  • o Praktijkopdracht 5 EC
    o Afstudeeropdracht 13 EC

24 maanden

Master

SRM-MAMM5|Master in Marketingmanagement (MMM)

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.