SRM C Brandmanagement - Dag
"Volg alsjeblieft NOOIT een opleiding via SRM. Ze zijn onderdeel van NCOI en de organisatie daarachter is echt vreselijk. De communicatie is ronduit slecht (veelal te laat, onvolledig een geen vast contactpersoon). Ik moest helaas mijn opleiding pauzeren en later zelfs afbreken vanwege een burn-out én long-covid. Ik heb nagenoeg de hele opleiding moeten betalen en amper iets kunnen volgen. Ik heb gevraagd of ik alsnog de boeken mocht ontvangen van de modules die ik niet heb kunnen volgen. Deze bleken niet meer te bestellen... De opleiding is binnen een jaar compleet veranderd. Waanzin! Daarnaast kiezen ze locaties uit met extreem hoge parkeerkosten, wat ik nogal schandalig vind als je al zoveel betaald voor een opleiding. Er zitten een aantal goede docenten tussen, maar je moet geluk hebben dat je de juiste treft. Boeven-organisatie is het. Nogmaals, mocht je een studie hier overwegen: doe het niet. " - 08-10-2021 11:50
"Volg alsjeblieft NOOIT een opleiding via SRM. Ze zijn onderdeel van NCOI en de organisatie daarachter is echt vreselijk. De communicatie is … alles lezen - 08-10-2021 11:50
Startdata en plaatsen
SRM biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Almere / Lelystad, Amersfoort, Amsterdam, Haarlem, Haarlemmermeer, Hilversum, Leiden, Utrecht, Zaanstad
Beschrijving
Je kent het werkterrein goed en wilt uitgroeien tot een expert op merk- en marketingcommunicatiegebied. Je komt in je praktijk regelmatig in aanraking met vraagstukken rond merkmanagement en wilt j...
Ben je werkzaam in een uitdagende marketing- of marketingcommunicatiefunctie en kom je regelmatig in aanraking met vraagstukken rondom merkmanagement ? Zoek je zowel vanuit de theorie als de praktijk naar een fundamenteel en actueel inzicht in de relatie tussen marketing, (digital) branding en de marketingcommunicatiestrategie? Kies dan voor deze SRM C Brandmanagement, dé marketingcommunicatie- en merkenopleiding. Met het uitdagende programma til je je kennis, inzicht en vaardigheden naar het h…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je kent het werkterrein goed en wilt uitgroeien tot een expert op merk- en marketingcommunicatiegebied. Je komt in je praktijk regelmatig in aanraking met vraagstukken rond merkmanagement en wilt j...
Ben je werkzaam in een uitdagende marketing- of marketingcommunicatiefunctie en kom je regelmatig in aanraking met vraagstukken rondom merkmanagement ? Zoek je zowel vanuit de theorie als de praktijk naar een fundamenteel en actueel inzicht in de relatie tussen marketing, (digital) branding en de marketingcommunicatiestrategie? Kies dan voor deze SRM C Brandmanagement, dé marketingcommunicatie- en merkenopleiding. Met het uitdagende programma til je je kennis, inzicht en vaardigheden naar het hoogste niveau. Daarmee verkrijg je een sterk onderscheidende positie op de arbeidsmarkt.
Deze SRM-opleiding is geheel gericht op jouw ambitie om je te ontwikkelen tot merkspecialist op strategisch niveau. Het uitgekiende programma combineert drie vakgebieden: marketing, marketingcommunicatie en (digital) branding. Je verdiept je in de belangrijkste trends en ontwikkelingen en beoordeelt de invloed hiervan op merken en marketingcommunicatie. Je leert hoe je organisatie zich kan onderscheiden van concurrenten en ontwikkelt vaardigheden om dit te verwerken in een heldere brandingstrategie. Hierbij verdiep je je in de elementen die een rol spelen bij het bepalen van de merkidentiteit en positionering. Met de kennis en vaardigheden die je opdoet, kun je een krachtige en effectieve (digital) brandingstrategie formuleren die goed aansluit op de organisatiestrategie. Tijdens de opleiding vinden er tevens twee gastlessen plaats door ervaren professionals binnen het vakgebied, zoals topmanagers uit het bedrijfsleven.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Startdag: ‘Kick-off naar brandmanager’
(1 dag)
o Kennismaking medestudenten
o Persoonlijke leerdoelen en ambities
o Opbouw opleiding en samenhang lessen
o Introductie docenten van modules
o Brandmanager: verkenning werkveld
o Uitleg afronding opleiding: starten met integrale
eindopdracht
o Gastles door topmanager uit het bedrijfsleven
Masterclass Consumer Behaviour
(3 dagen)
o Customer journey
o Anticiperen op veranderend consumentengedrag
o Psychologische aspecten van consumentengedrag
o Motivatietheorie
o Individuele besluitvorming
o Probleemherkenning en zoeken naar informatie
o Het proces na aankoop
o Sociale invloeden op consumentengedrag
o Consumentenanalyse en strategie
Masterclass Marketingstrategie
(1 dag)
o Visie, missie en strategie
o Organisatiestrategie en marketing
o Markt- en concurrentieanalyse
o Beoordelen van strategische opties
o Key marketingmodellen in vogelvlucht
o Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
o Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen
o Relatie tussen marketingstrategie, branding en
marketingcommunicatie
Masterclass Branding en Positionering
(4 dagen)
o Organisatiestrategie en marketingstrategie
o Strategisch denkvermogen, merken en positionering
o Beleidsbeslissingen en merkwaarde
o Merkidentiteit
o Productmerken, submerken en corporate merken
o Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
o Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
o Managen van een merkenportfolio
o Brand equity
Masterclass Digital Branding
(2 dagen)
o Customer journey en customer experience
o Bouwstenen van succesvolle branding
o Digital branding strategie
o Thought leadership en content
o Meten impact van online branding op relevante KPI's
o Effectieve associaties in het online tijdperk
o Branding als dialoog
o Branding als middel: koppeling met de rest van de funnel
o Randvoorwaarden online branding
Masterclass Brandmanagement
(3 dagen)
o Managen merkportfolio
o Organisational branding
o Reputatiemanagement
o Employer branding/alignment
o Customer insights en data
o Managing brand performance
Extra: gastcolleges
(Halve dagen gedurende de opleiding)
o Gastcollege bij start opleiding
o Extra gastcollege over actueel onderwerp
Live businesscase
(Vrijdagochtend tot en met zaterdagmiddag, met overnachting op
locatie)
o Actuele real life strategische businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Leiderschap en samenwerking
o Multidisciplinaire aanpak (online) marketing, communicatie en
marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor real life opdrachtgever
Integrale eindopdracht
(3 bijeenkomsten: 1 bij startbijeenkomst, 2 bijeenkomsten van 3 uur
gespreid over de opleiding)
o Voorbereiding en begeleiding bij eindopdracht afronding opleiding
SRM C Brandmanagement
o Schrijven van een integrale eindopdracht
Deze SRM C Brandmanagement duurt 9 maanden. Het programma wordt
overdag verzorgd. Dit dagprogramma heeft 14 bijeenkomsten van 09.30
uur tot 16.30 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet
je rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur (inclusief
overnachting) en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Vakopleiding
SRM-EMMCL|SRM C Brandmanagement
"Volg alsjeblieft NOOIT een opleiding via SRM. Ze zijn onderdeel van NCOI en de organisatie daarachter is echt vreselijk. De communicatie is ronduit slecht (veelal te laat, onvolledig een geen vast contactpersoon). Ik moest helaas mijn opleiding pauzeren en later zelfs afbreken vanwege een burn-out én long-covid. Ik heb nagenoeg de hele opleiding moeten betalen en amper iets kunnen volgen. Ik heb gevraagd of ik alsnog de boeken mocht ontvangen van de modules die ik niet heb kunnen volgen. Deze bleken niet meer te bestellen... De opleiding is binnen een jaar compleet veranderd. Waanzin! Daarnaast kiezen ze locaties uit met extreem hoge parkeerkosten, wat ik nogal schandalig vind als je al zoveel betaald voor een opleiding. Er zitten een aantal goede docenten tussen, maar je moet geluk hebben dat je de juiste treft. Boeven-organisatie is het. Nogmaals, mocht je een studie hier overwegen: doe het niet. " - 08-10-2021 11:50
"Volg alsjeblieft NOOIT een opleiding via SRM. Ze zijn onderdeel van NCOI en de organisatie daarachter is echt vreselijk. De communicatie is … alles lezen - 08-10-2021 11:50
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.