SRM Executive Master Brandmanagement C - Dag

Niveau
Tijdsduur
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

SRM biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Almere / Lelystad, Amersfoort, Amsterdam, Haarlem, Haarlemmermeer, Hilversum, Leiden, Utrecht, Zaanstad

Beschrijving

Je kent het werkterrein goed en wilt uitgroeien tot een expert op merk- en marketingcommunicatiegebied. Je komt in je praktijk regelmatig in aanraking met vraagstukken rond merkmanagement en wilt j...

Ben je werkzaam in een uitdagende marketing- of marketingcommunicatiefunctie en kom je regelmatig in aanraking met vraagstukken rondom merkmanagement en marketingcommunicatie? Zoek je vanuit verschillende invalshoeken (zowel theorie als praktijk) naar een fundamenteel en actueel inzicht in de rol van strategisch merk- en marketingcommunicatiemanagement? En wil je deze inzetten bij het bepalen van de marketing- en communicatiestrategie? Kies dan voor deze SRM Executive Master Brandmanagement C, …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketingstrategie, NIMA Marketing-A, NIMA Marketing-B, Online marketing en Marketing management.

Je kent het werkterrein goed en wilt uitgroeien tot een expert op merk- en marketingcommunicatiegebied. Je komt in je praktijk regelmatig in aanraking met vraagstukken rond merkmanagement en wilt j...

Ben je werkzaam in een uitdagende marketing- of marketingcommunicatiefunctie en kom je regelmatig in aanraking met vraagstukken rondom merkmanagement en marketingcommunicatie? Zoek je vanuit verschillende invalshoeken (zowel theorie als praktijk) naar een fundamenteel en actueel inzicht in de rol van strategisch merk- en marketingcommunicatiemanagement? En wil je deze inzetten bij het bepalen van de marketing- en communicatiestrategie? Kies dan voor deze SRM Executive Master Brandmanagement C, dé marketingcommunicatie- en merkenopleiding. Met dit programma til je je kennis naar het hoogste niveau. Daarmee verkrijg je een sterk onderscheidende positie op de arbeidsmarkt.


Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werkomgeving. Bij succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Executive Master Brandmanagement C'.
Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

In dit programma benader je marketingcommunicatie vanuit het hoogste niveau. Je verdiept je in de belangrijkste trends, ontwikkelingen en invloed hiervan op merken en marketingcommunicatie. Je leert hoe je organisatie zich kan onderscheiden van concurrenten en ontwikkelt vaardigheden om dit te verwerken in een heldere brandingstrategie. Hierbij verdiep je je in de elementen die een rol spelen bij het bepalen van de merkidentiteit en positionering zoals merkessentie, merkbelofte, bewijsvoering en merkpersoonlijkheid. Met de kennis en vaardigheden die je opdoet, kun je een krachtige en effectieve marketingstrategie formuleren die volledig aansluit op de organisatiestrategie.

Je houdt je bezig met voor brandmanagement relevante onderwerpen. Zo verdiep je je onder meer in de positionering en vergelijk je je organisatie op deelaspecten met die van de concurrenten. Je weet wat er binnen de organisatie speelt en in de omgeving ervan en gebruikt deze kennis om je organisatie stevig in de markt te zetten.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Strategisch Marketingplan

(3 dagen)
o Strategisch kader
o Visie, missie en strategie
o Organisatiestrategie en marketing
o Branding en positionering
o Strategische marketing
o Markt- en concurrentieanalyse
o Beoordelen van strategische opties
o Key marketingmodellen in vogelvlucht
o Van strategie naar marketingplanning
o Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
o Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen en budget
o Van strategisch marketingplan naar marketingjaarplan en marketingpraktijk

Masterclass Branding en Positionering

(2 dagen)
o Strategisch kader
o Bepalende invloedsfactoren
o Organisatiestrategie en marketingstrategie
o Strategisch denkvermogen, merken en positionering
o Beleidsbeslissingen en merkwaarde
o Merkidentiteit
o Productmerken, submerken en corporate merken
o Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
o Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
o Managen van een merkenportfolio
o Implementatie van de communicatiestrategie

Masterclass Organisational Branding

(2 dagen)
o De organisatie als merk
o Cultuuraspecten en identiteit
o Identiteit en imago
o Interne en externe alignment
o Het merk als verbinder
o Merkregie
o Interne communicatie
o Employer branding
o Organisational branding bij fusie en overname
o Veranderingsmanagement en communicatie
o Organisational branding en businessplanning

Masterclass Online Branding

(2 dagen)
o Customer journey en customer experience
o Bouwstenen van succesvolle branding
o Online branding strategie
o Thought leadership en content
o Meten impact van online branding op relevante KPI's
o Onderscheidend vermogen
o Effectieve associaties in het online tijdperk
o Branding als dialoog
o Branding als middel: koppeling met de rest van de funnel
o Randvoorwaarden online branding

Big Data Analyse en Visualisatie

(2 dagen)
o Big-datastrategie
o Vertaling naar (digital) marketingcampagnes
o Voorbeeldcases uit de praktijk
o Trends en ontwikkelingen
o Data, big data en de rol binnen marketing
o Privacy en dataverzameling en -gebruik
o Gestructureerde en ongestructureerde data
o Databronnen: webdata en social data
o Van data naar inzichten
o Data-analyse
o Informatie interpreteren
o Van informatie naar inzicht naar actie
o Verschillende datavisualisatievormen
o Effectief presenteren van gegevens
o Het creëren van betere stuurinformatie
o De werking van onze visuele waarneming
o Tips voor krachtige management dashboards

Live businesscase (optioneel)

(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)
o Actuele - real life businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor real life opdrachtgever

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Deze SRM Executive Master Brandmanagement C duurt 8 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. Dit dagprogramma heeft 11 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur. Je kunt dit programma ook via e-learning volgen met contact en begeleiding op afstand.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live businesscase.

Vakopleiding

SRM-EMMCL|SRM Executive Master Brandmanagement C

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.