Masterclass Medialogica - Virtual Classroom
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Je werkt als communicatiemanager en wilt grip krijgen op hoe het krachtenveld van social media, fake news en influencers jouw doelgroep beïnvloedt.
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je werkt als communicatiemanager en wilt grip krijgen op hoe het krachtenveld van social media, fake news en influencers jouw doelgroep beïnvloedt.
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst
en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en
interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je
kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan
opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je
veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een
werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies
over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning
mochten er problemen zijn.
In toenemende mate bepalen social media, fake news en influencers
wat belangrijk en/of relevant is. En traditionele media
communiceren steeds vaker het nieuws dat online trending is. Voor
organisaties en communicatieteams is het daarom belangrijker dan
ooit om te monitoren wat trending is en hierop in te spelen. In de
Masterclass Medialogica van SRM krijg je waardevolle inzichten over
de actuele ontwikkelingen op het gebied van online communicatie, de
impact daarvan op organisaties en de dilemma's die dit oplevert. Na
afloop van deze Masterclass heb je goed zicht op de rol van
algoritmen en (social-)medialogica in communicatie en de ge...
Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Masterclass Medialogica' van SRM.
Tijdens deze training doe je nieuwe inzichten op over de media- en informatierevolutie en hoe die het communicatievak beïnvloedt. Je verdiept je in de macht en onmacht van media en verschillende vormen van fake nieuws. Je leert het krachtenveld kennen dat consumenten beïnvloedt en voor emoties en polarisatie in de publieke opinie kan zorgen. Na afloop van deze training heb je als communicatiespecialist waardevolle tools in handen om met dit krachtenveld en de daaruit volgende dilemma's te kunnen omgaan in de praktijk.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Masterclass Medialogica
o Media- en informatierevolutie
o Informatie-emancipatie: iedereen communiceert
o Macht en onmacht media
o Journalistiek, nepnieuws, hoax’s, deep fake, waarheiderosie
o Agendasetting in politiek en maatschappelijk krachtenveld
o Community’s en bubbels, emotie en polarisatie (iedereen een
mening)
o De nieuwe informatieconsument 2.0
o Praktijk: Dilemma’s voor communicatie: hoax, fake news,
privacy
1 dagen
Trainingen
SRM-MCMEDL|Masterclass Medialogica
Brand Owner
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.