Social Media Marketing - Dag

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.129 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7,5
Gemiddeld cijfer voor Social Media Marketing - Dag
Gebaseerd op 14 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Social Media Marketing - Dag

"Een duidelijke structuur (canvas) helpt enorm om snel inzicht te krijgen in waar het eigenlijk om gaat. En daarnaast de praktijkvoorbeelden in iedere les maken de lesstof leuk en begrijpelijk." - 22-01-2018 00:00

"Een duidelijke structuur (canvas) helpt enorm om snel inzicht te krijgen in waar het eigenlijk om gaat. En daarnaast de praktijkvoorbeelden … alles lezen - 22-01-2018 00:00

Startdata en plaatsen

Rotterdam
27 sep. 2019 tot 1 nov. 2019
Amsterdam
17 jan. 2020 tot 21 feb. 2020
Eindhoven
17 jan. 2020 tot 21 feb. 2020
Rotterdam
17 jan. 2020 tot 21 feb. 2020
Utrecht
17 jan. 2020 tot 21 feb. 2020
Zwolle
17 jan. 2020 tot 21 feb. 2020
Amsterdam
6 mei. 2020 tot 10 jun. 2020
Eindhoven
6 mei. 2020 tot 10 jun. 2020
Rotterdam
6 mei. 2020 tot 10 jun. 2020
Utrecht
6 mei. 2020 tot 10 jun. 2020
Zwolle
6 mei. 2020 tot 10 jun. 2020

Beschrijving

Deze training is speciaal bedoeld voor iedereen die in zijn werk te maken heeft met online marketing. Je bent bijvoorbeeld werkzaam als marketeer of communicatiemedewerker. Daarbij heb je de ambiti...

In deze boeiende training leer je hoe je met social media jouw specifieke doelgroepen optimaal kunt bereiken en raken. Je verdiept je in recente ontwikkelingen en leert welke kansen je hieruit kunt grijpen. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om een social strategieplan te ontwerpen en diverse social campagneconcepten aan te dragen. Aan de hand van social-mediametingen, leer je jouw campagnes nog beter afstemmen op jouw specifieke doelgroepen. Zo draag jij optimaal bij aan de realisatie van jouw …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social Media Marketing, Social Media, Online marketing, SEO en Google Analytics.

Deze training is speciaal bedoeld voor iedereen die in zijn werk te maken heeft met online marketing. Je bent bijvoorbeeld werkzaam als marketeer of communicatiemedewerker. Daarbij heb je de ambiti...

In deze boeiende training leer je hoe je met social media jouw specifieke doelgroepen optimaal kunt bereiken en raken. Je verdiept je in recente ontwikkelingen en leert welke kansen je hieruit kunt grijpen. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om een social strategieplan te ontwerpen en diverse social campagneconcepten aan te dragen. Aan de hand van social-mediametingen, leer je jouw campagnes nog beter afstemmen op jouw specifieke doelgroepen. Zo draag jij optimaal bij aan de realisatie van jouw online marketingdoelstellingen. Met de praktijkgerichte aanpak van SRM, pas je wat je leert direct toe binnen je werk. Je merkt dan ook meteen resultaat. SRM is niet voor niets de opleider voor marketingprofessionals.

Trainingen

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Social Media Marketing' van SRM.

Tijdens deze training maak jij je social-mediamarketing volledig eigen. Je leert hoe je social-mediadoelen kunt stellen en deze doelen op verschillende wijzen effectief en efficiënt kunt bereiken. Zo ontwikkel je vaardigheden om een community op te richten, leer je hoe je traffic kunt stimuleren of de naamsbekendheid kunt verhogen. Op basis hiervan kun jij een weloverwogen beslissing nemen tussen betaalde ads en organische campagnes, die samen leiden tot de ultieme social-mediamix. In deze social-mediamix neem je onder andere op welk kanaal je benut, op welk moment en met welke boodschap. Daarbij leer je met welke tools je het effect van social inspanningen kunt monitoren. Zo kun je campagnes tussentijds bijsturen en bereik je het gewenste effect op jouw doelgroepen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Social Media Strategie

(3 dagen)
o Relevante social-medianetwerken
o Aanpak en structurele inzet van social media
o Do's en don'ts in social media
o Welke content werkt wel en welke niet?
o Risico's
o De rol van social media op consumentengedrag
o Social-mediadoelen voor de organisatie
o Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
o Activeren van jouw social-mediaomgeving
o Social-mediamonitoringstools
o Communitymanagement
o Organisatorische consequenties
o Social business
o Leidraad intern beleid

Social Media Campagnes

(3 dagen)
o Social-campagneconcepten
o Branding
o Campagnedoelstellingen
o Contentplanning
o Budgetplanning
o Tone of voice
o Leer de targetmogelijkheden
o Het managen van een actieve campagne
o Het meten van een social campagne
o Social influencers inzetten
o Effectief personaliseren van communicatie
o Social-advertisingcampagne opzetten op onder andere Facebook, LinkedIn, Instagram en Snapchat

SRM-SOMM|Social Media Marketing

7,5
Gemiddeld cijfer voor Social Media Marketing - Dag
Gebaseerd op 14 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Social Media Marketing - Dag

"Een duidelijke structuur (canvas) helpt enorm om snel inzicht te krijgen in waar het eigenlijk om gaat. En daarnaast de praktijkvoorbeelden in iedere les maken de lesstof leuk en begrijpelijk." - 22-01-2018 00:00

"Een duidelijke structuur (canvas) helpt enorm om snel inzicht te krijgen in waar het eigenlijk om gaat. En daarnaast de praktijkvoorbeelden … alles lezen - 22-01-2018 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Social Media Marketing - Dag

"Interessante topics en de case in het weekend is erg interessant. Maar ik zou ook wel graag meer de diepte in gegaan zijn, inkopen advertisement Facebook, targetingmogelijkheden, welke kpi�s stel je daarbij? Dat was nu 1 les, super interessant. Ik merkte aan de hele groep dat hiervan meer had gemogen!" - 20-01-2018 00:00

"Interessante topics en de case in het weekend is erg interessant. Maar ik zou ook wel graag meer de diepte in gegaan zijn, inkopen advertise… alles lezen - 20-01-2018 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Vroon-Haas, Annemiek (A.M.G.)
7
Social Media Marketing - Dag

"Ik ben met name heel enthousiast over het weekend en het resultaat met de case die we behandeld hebben, Ik ben deze nu in de praktijk aan het toetsen en hoop dat ik dit dan kan uitvoeren. dus van Theorie naar Praktijk!" - 11-01-2018 00:00

"Ik ben met name heel enthousiast over het weekend en het resultaat met de case die we behandeld hebben, Ik ben deze nu in de praktijk aan he… alles lezen - 11-01-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Peeters, Sander (S.M.)
9
Social Media Marketing - Dag

"De Masterclass Social media marketing is eigenlijk een korte opleiding in het opzetten van een digitale strategie, waarbij social uiteraard een belangrijke rol speelt. Door de goede combi van theorie en praktijk krijg je hands-on ervaring in het opzetten van strategie en (niet onbelangrijk) hoe die het beste doorgevoerd kan worden in je organisatie." - 06-01-2018 00:00

"De Masterclass Social media marketing is eigenlijk een korte opleiding in het opzetten van een digitale strategie, waarbij social uiteraard … alles lezen - 06-01-2018 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Social Media Marketing - Dag

"Tijdens de normale lessen heb ik de cijfers wat lager gegeven omdat ik de connectie miste tussen de grote lijnen die werden uitgelegd en het vertalen naar de praktijk. Het afrondingsweekend heeft mij doen inzien dat hetgeen dat we aan lesmateriaal hadden gekregen voldoende was om het te kunnen vertalen naar de praktijk. Daarom een ruime voldoende voor deze opleiding. " - 14-08-2017 00:00

"Tijdens de normale lessen heb ik de cijfers wat lager gegeven omdat ik de connectie miste tussen de grote lijnen die werden uitgelegd en het… alles lezen - 14-08-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Social Media Marketing - Dag

"Prima praktijkgerichte opleiding waarbij de verschillende invalshoeken van de docenten echt meerwaarde gaven aan de lesstof. Enige kritische noot: de te grote hoeveelheid groepen die de drie docenten tijdens het Do iT-weekend moesten begeleiden. Anders zou ik deze Masterclass zeker een tien hebben gegeven!" - 12-08-2017 00:00

"Prima praktijkgerichte opleiding waarbij de verschillende invalshoeken van de docenten echt meerwaarde gaven aan de lesstof. Enige kritische… alles lezen - 12-08-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Brounts, Donna (D.C.)
9
Social Media Marketing - Dag

"De Masterclass social media heeft me de juiste tools gegeven om de koers te bepalen van onze social strategie. De trainers zijn professionals met passie voor hun vak. " - 11-07-2017 00:00

"De Masterclass social media heeft me de juiste tools gegeven om de koers te bepalen van onze social strategie. De trainers zijn professional… alles lezen - 11-07-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Social Media Marketing - Dag

"Ik vond de cursus erg leuk en leerzaam. De leraar was zeer kundig en pakkend. Ik had zelf graag iets meer ingegaan op social als reclamekanaal. We hebben hier een halve dag les over gehad van Jorn en dat vond ik het meest interessante onderdeel voor mij. Weekend was top maar beetje raar en jammer dat onze eigen leraar (Paul Blok) dit niet begeleidde." - 04-07-2017 00:00

"Ik vond de cursus erg leuk en leerzaam. De leraar was zeer kundig en pakkend. Ik had zelf graag iets meer ingegaan op social als reclamekana… alles lezen - 04-07-2017 00:00

starstar_halfstar_borderstar_borderstar_border
Anoniem
3
Social Media Marketing - Dag

"De kwaliteit van de masterclass vond ik tegenvallen. Het was erg praktisch, terwijl ik van tevoren had aangegeven strategisch verder te willen komen. Het bleef veelal hangen bij de basics. Ik hoop dat dit te maken heeft met het feit dat de masterclass snel gevuld werd doordat scholingsvoucher van het UWV hiervoor gebruikt werd en er daardoor halsoverkop meer masterclasses met andere docenten dan gebruikelijk werden gegeven. Ik had meer van SRM verwacht. " - 04-07-2017 00:00

"De kwaliteit van de masterclass vond ik tegenvallen. Het was erg praktisch, terwijl ik van tevoren had aangegeven strategisch verder te will… alles lezen - 04-07-2017 00:00

starstarstar_borderstar_borderstar_border
Anoniem
4
Social Media Marketing - Dag

"Ik vond de lesstof teveel afwijken van het eigenlijke lesprogramma dat in eerste instantie werd aangeboden. Het was echt de werkwijze van Paul zelf en geen theoretische onderbouwing verder." - 04-07-2017 00:00

"Ik vond de lesstof teveel afwijken van het eigenlijke lesprogramma dat in eerste instantie werd aangeboden. Het was echt de werkwijze van Pa… alles lezen - 04-07-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Social Media Marketing - Dag

"Ik heb de cursus als zeer positief en leerzaam ervaren. Ook met name het weekend was zeer interessant en heb ik veel van opgestoken. 1 klein puntje is dat het onderdeel advertising voor mij nog wel meer aandacht kon krijgen, door daar wellicht twee lessen aan te besteden. " - 22-05-2017 00:00

"Ik heb de cursus als zeer positief en leerzaam ervaren. Ook met name het weekend was zeer interessant en heb ik veel van opgestoken. 1 klein… alles lezen - 22-05-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Social Media Marketing - Dag

"Interessant training, goed ingestoken, praktisch. Goed verzorgd weekend, goede docenten. De opbouw van de lessen was prima, de locaties ook. Soms wat laat op de avond. " - 22-05-2017 00:00

"Interessant training, goed ingestoken, praktisch. Goed verzorgd weekend, goede docenten. De opbouw van de lessen was prima, de locaties ook.… alles lezen - 22-05-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Gielen, Marjan (M.C.)
8
Social Media Marketing - Dag

"De lessen waren goed opgebouwd, praktisch ingestoken en gegeven door een enthousiaste docenten. Zeer waardevol om direct toe te passen in de praktijk." - 15-05-2017 00:00

"De lessen waren goed opgebouwd, praktisch ingestoken en gegeven door een enthousiaste docenten. Zeer waardevol om direct toe te passen in de… alles lezen - 15-05-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Joan Vuijst
8
Social Media Marketing - Dag

"Een mooie verdieping op bestaande kennis. Theorie en praktijk goed gemixt. Gewerkt aan echte cases van deelnemers, dus heel realistisch en toepasbaar." - 13-05-2017 00:00

"Een mooie verdieping op bestaande kennis. Theorie en praktijk goed gemixt. Gewerkt aan echte cases van deelnemers, dus heel realistisch en t… alles lezen - 13-05-2017 00:00

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.