NIMA B Business Marketing (zonder Live Businesscase) - E-learning

Type product
Startdatum en plaats

NIMA B Business Marketing (zonder Live Businesscase) - E-learning

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.136 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeE-learning
7 feb. 2022 tot 1 jan. 2023

Beschrijving

Je hebt al een aantal jaar ervaring als marketeer in een B2B-omgeving of bent medeverantwoordelijk voor het commerciële beleid van bijvoorbeeld een product of merk. Met deze opleiding versterk en u...

Wil je je organisatie een waardevolle en onderscheidende positie bezorgen in de business-to-businessmarkt? In deze opleiding NIMA B Business Marketing leer je hoe je van strategisch beleid naar een sterk operationeel marketingplan komt. Je start met het analyseren van je eigen organisatie, de markt en het gedrag van consumenten. Vervolgens ga je aan de slag met het opstellen van een operationeel business-to-businessmarketingplan en leer je hoe je dit plan op professionele wijze presenteert aan …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Business Case Management, NIMA e-Marketing B, NIMA Marketing-B, NIMA en Management Algemeen.

Je hebt al een aantal jaar ervaring als marketeer in een B2B-omgeving of bent medeverantwoordelijk voor het commerciële beleid van bijvoorbeeld een product of merk. Met deze opleiding versterk en u...

Wil je je organisatie een waardevolle en onderscheidende positie bezorgen in de business-to-businessmarkt? In deze opleiding NIMA B Business Marketing leer je hoe je van strategisch beleid naar een sterk operationeel marketingplan komt. Je start met het analyseren van je eigen organisatie, de markt en het gedrag van consumenten. Vervolgens ga je aan de slag met het opstellen van een operationeel business-to-businessmarketingplan en leer je hoe je dit plan op professionele wijze presenteert aan je organisatie. Door de praktijk- en resultaatgerichte aanpak zie je direct concrete resultaten in je werk. Met deze opleiding vergroot je je carrièrekansen dan ook aanzienlijk.

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor het programma en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.

Het NIMA-examen bestaat uit 2 delen: een schriftelijk deel (B1) en een mondeling deel (B2). De examens voor het diploma NIMA B Business Marketing worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl.
De examens leg je af bij NIMA. Je behaalt het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Business Marketing’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.

In 2 modules ontwikkel je je tot digital marketingspecialist. Dit doe je zelfstandig via e-learning en via klassikale bijeenkomsten. Na een verdieping in marketing waarin je je verdiept in de ondernemingsstrategie, de markt en de in- en externe factoren verdiep je je in businessmarketing. In deze module werk je toe naar een operationeel marketingplan waarbij je een voorstel doet voor een bedrijfsproces op basis van de sterkten en zwakten van de organisatie en de kansen en bedreigingen vanuit de omgeving.

Nieuw! Extra NIMA Persoonscertificering

Na het behalen van je diploma NIMA B Marketing via SRM mag je een jaar lang gratis de internationaal erkende marketingtitel Senior Marketing Professional (SMP) achter je naam voeren. Hiermee maak je jouw kwaliteiten zichtbaar voor de buitenwereld en onderscheid je je van collega-marketeers.

o Na het behalen van je diploma meld je je aan via https://www.nima.nl/persoonstitels/senior-marketing-professional/. Je naam wordt vervolgens geregistreerd in het NIMA-diplomaregister, zodat je kunt aantonen dat je een internationaal erkend Senior Marketing Professional (SMP’er) bent
o Je mag de afkorting SMP achter je naam zetten en het officiële SMP logo gebruiken
o De titel is een garantie voor goede en actuele vakbekwaamheid en hoge kennis en ervaring op het gebied van marketing


Je werkt in 2 modules toe naar het NIMA-examen. Na een verdieping in marketing waarin je je verdiept in de ondernemingsstrategie, de markt en de in- en externe factoren verdiep je je in businessmarketing. In deze module werk je toe naar een operationeel marketingplan waarbij je een voorstel doet voor een bedrijfsproces op basis van de sterkten en zwakten van de organisatie en de kansen en bedreigingen vanuit de omgeving.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing B1

(3 bijeenkomsten + E-Learning)

o Ondernemingsstrategie en portfoliomanagement
o Mission statement en business definition
o Strategische positie
o Analyse/marktonderzoek van de externe omgeving
o Inzicht in consumentengedrag
o Analyse van de interne omgeving
o Van SWOT-analyse tot centraal probleem
o Van centraal probleem naar opties: het formuleren van een strategisch beleid
o Segmentatie, targeting en positionering

Businessmarketing B2

(3 bijeenkomsten + E-Learning)

o Businessmarketing
o Van strategisch beleid naar operationeel marketingplan
o Een operationeel marketingplan opstellen
o Missie en visie van de organisatie
o De waardestrategie
o Core business
o Marktpositie (structuur en omvang van de markt)
o De belangrijkste trends in B2B-marketing
o Concurrentie
o Segmenteren tot duidelijk herkenbare en aansprekende deelsegmenten of doelgroepen
o De positionering van het product of de dienst bepalen
o Marketingdoelstellingen SMART formuleren
o De marketingmix uitwerken
o Het operationeel B2B-marketingplan financieel onderbouwen
o Het marketingplan evalueren

Live businesscase (optioneel)

(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)

o Actuele – real life – businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor – real life – opdrachtgever

Deze opleiding NIMA B Business Marketing duurt 10 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 10 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur en van 19.00 tot 22.00 uur. De opleiding is ook via e-learning te volgen met contact en begeleiding op afstand.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je voor alle varianten rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live businesscase.
Volg je de opleiding middels e-learning? Dan is het mogelijk om de examentraining alsnog klassikaal of middels virtual classroom te volgen.

Vakopleiding

SRM-NBB3|NIMA B Business Marketing (zonder Live Businesscase)

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.