NIMA B Consumentenmarketing - Zaterdag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
20 feb. 2021 tot 12 feb. 2022
placeEindhoven
20 feb. 2021 tot 12 feb. 2022
placeRotterdam
20 feb. 2021 tot 12 feb. 2022
placeUtrecht
20 feb. 2021 tot 12 feb. 2022
placeZwolle
20 feb. 2021 tot 12 feb. 2022

Beschrijving

Je bent (mede)verantwoordelijk voor de marketing van een consumentenmerk of -product. Of je bent betrokken bij het commercieel beleid hiervan. Je werkt op operationeel en tactisch (planmatig) nivea...

NIMA B Consumentenmarketing is al jarenlang de belangrijkste opleiding voor iedereen die zich verder wil ontwikkelen op het gebied van consumentenmarketing. De opleiding is volledig actueel en gaat in op alle moderne manieren waarop organisaties de consument kunnen benaderen zoals communicatiekanalen en on- en offline marketingchannels. Juist de directe relatie met de consument wordt steeds belangrijker door de sterkere communicatie via online kanalen. Daarnaast leer je een concreet marketingpl…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: NIMA e-Marketing B, NIMA Marketing-B, NIMA, NIMA Marketing-A en Online marketing.

Je bent (mede)verantwoordelijk voor de marketing van een consumentenmerk of -product. Of je bent betrokken bij het commercieel beleid hiervan. Je werkt op operationeel en tactisch (planmatig) nivea...

NIMA B Consumentenmarketing is al jarenlang de belangrijkste opleiding voor iedereen die zich verder wil ontwikkelen op het gebied van consumentenmarketing. De opleiding is volledig actueel en gaat in op alle moderne manieren waarop organisaties de consument kunnen benaderen zoals communicatiekanalen en on- en offline marketingchannels. Juist de directe relatie met de consument wordt steeds belangrijker door de sterkere communicatie via online kanalen. Daarnaast leer je een concreet marketingplan schrijven, implementeren en evalueren. Je wordt uitstekend voorbereid op de officiële NIMA-examens.

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor deze opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.

Het NIMA-examen bestaat uit 2 delen: een schriftelijk deel (B1) en een mondeling deel (B2). De examens voor het diploma NIMA B Consumentenmarketing worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl.
De examens leg je af bij NIMA. Je behaalt het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Consumentenmarketing’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.

Je wordt door ervaren marketingprofessionals op een praktijkgerichte en actieve manier uitstekend voorbereid op het landelijke NIMA-examen. Op zeer praktijkgerichte wijze ga je aan de slag met de kern van consumentenmarketing. Je verdiept je onder andere in marktsegmentatie en positionering en je krijgt zicht op de marketingmix. Daarnaast doe je uitgebreide kennis op over het gedrag van consumenten en ga je aan de slag met het schrijven van een marketingplan. De onderwerpen die aan bod komen zijn voor jou herkenbaar, doordat de theorie direct wordt gekoppeld aan actuele voorbeelden.

Nieuw! Extra NIMA Persoonscertificering

Na het behalen van je diploma NIMA B Marketing via SRM mag je een jaar lang gratis de internationaal erkende marketingtitel Senior Marketing Professional (SMP) achter je naam voeren. Hiermee maak je jouw kwaliteiten zichtbaar voor de buitenwereld en onderscheid je je van collega-marketeers.
o Na het behalen van je diploma meld je je aan via https://www.nima.nl/persoonstitels/senior-marketing-professional/. Je naam wordt vervolgens geregistreerd in het NIMA-diplomaregister, zodat je kunt aantonen dat je een internationaal erkend Senior Marketing Professional (SMP’er) bent
o Je mag de afkorting SMP achter je naam zetten en het officiële SMP logo gebruiken
o De titel is een garantie voor een goede en actuele vakbekwaamheid en hoge kennis en ervaring op het gebied van marketing


Om tot een marketingplan te komen verdiep je je in de ondernemingsstrategie, marktkansen en klantonderzoek. Je ontdekt welke onderzoeksmethoden je kunt gebruiken en hoe je tot een positionering komt die bij jouw organisatie past. Met de kennis en vaardigheden die je in deze twee modules opdoet, ben je uitstekend voorbereid op het afsluitende NIMA-examen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing B1

(10 bijeenkomsten)
o Ondernemingsstrategie en portfoliomanagement
o Mission statement en business definition
o Strategische positie
o Analyse/marktonderzoek van de externe omgeving
o Inzicht in consumentengedrag
o Analyse van de interne omgeving
o Van SWOT-analyse tot centraal probleem
o Van centraal probleem naar opties: het formuleren van een strategisch beleid
o Segmentatie, targeting en positionering

Consumentenmarketing B2

(8 bijeenkomsten)
o Van strategisch beleid naar operationeel marketingplan
o Een operationeel marketingplan opstellen
o Missie en visie van de organisatie
o De waardestrategie
o Corebusiness
o Marktpositie (structuur en omvang van de markt)
o De belangrijkste trends in B2C-marketing
o Concurrentie
o Segmenteren tot duidelijk herkenbare en aansprekende deelsegmenten of doelgroepen
o De positionering van het product of de dienst bepalen
o Marketingdoelstellingen SMART formuleren
o De marketingmix uitwerken
o Het operationeel B2C-marketingplan financieel onderbouwen
o Het marketingplan evalueren

Live businesscase (optioneel)

(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)
o Actuele - real life - businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor - real life - opdrachtgever

Deze opleiding NIMA B Consumentenmarketing duurt 9 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 9 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. De opleiding is ook via e-learning te volgen met contact en begeleiding op afstand.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je voor alle varianten rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live businesscase.

Vakopleiding

SRM-NCBL3|NIMA B Consumentenmarketing

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.