NIMA B Digital Marketing - Avond

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.130 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

place Amsterdam
15 feb. 2021 tot 26 mei. 2021
place Den Haag
15 feb. 2021 tot 26 mei. 2021
place Rotterdam
15 feb. 2021 tot 26 mei. 2021
place Arnhem
16 feb. 2021 tot 25 mei. 2021
place Eindhoven
16 feb. 2021 tot 25 mei. 2021
place Utrecht
16 feb. 2021 tot 25 mei. 2021
place Zwolle
16 feb. 2021 tot 25 mei. 2021

Beschrijving

Ben je betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie? Dan is deze opleiding geschikt voor jou. Je wilt meer kennis van het online gebied en het opste...

De veranderende markt vraagt van jou als marketeer dat je volledig op de hoogte bent van kansen en mogelijkheden die online marketing te bieden heeft. Wil je daarom je kennis en inzichten actualiseren op het gebied van online marketing? In de opleiding NIMA B Digital Marketing komt de kern van digital marketing aan bod en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Na afloop van deze opleiding beschik je over de kennis en vaardigheden om met succes geïntegre…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: NIMA Marketing-B, NIMA e-Marketing B, Digital Marketing, Online marketing en NIMA.

Ben je betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie? Dan is deze opleiding geschikt voor jou. Je wilt meer kennis van het online gebied en het opste...

De veranderende markt vraagt van jou als marketeer dat je volledig op de hoogte bent van kansen en mogelijkheden die online marketing te bieden heeft. Wil je daarom je kennis en inzichten actualiseren op het gebied van online marketing? In de opleiding NIMA B Digital Marketing komt de kern van digital marketing aan bod en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Na afloop van deze opleiding beschik je over de kennis en vaardigheden om met succes geïntegreerde marketingplannen op te stellen. Daarnaast word je uitstekend voorbereid op de officiële NIMA-examens. Door de praktijk- en resultaatgerichte aanpak kun je de leerstof direct toepassen in je eigen werk. Bovendien is er in veel organisaties een grote behoefte aan goed opgeleide online marketeers met strategische marketingkennis. Met deze opleiding behaal je een officieel NIMA-diploma. Een zeer waardevolle toevoeging op je cv.

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor de opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.

Het NIMA-examen bestaat uit 2 delen: een schriftelijk deel (B1) en een mondeling deel (B2). De examens voor het diploma NIMA B Digital Marketing worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl.
De examens leg je af bij NIMA. Als je hiervoor een voldoende behaalt, ontvang je het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Digital Marketing ’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.

Je wordt door ervaren marketingprofessionals actief en praktijkgericht voorbereid op het NIMA-examen. De onderwerpen die aan bod komen zijn voor jou herkenbaar, doordat de theorie direct wordt gekoppeld aan actuele voorbeelden. Je verdiept je onder andere in belangrijke begrippen als marktonderzoek, segmentatie en positionering en gaat aan de slag met het opzetten van een marketingstrategie en -actieplan. Ook krijg je zicht op de customer journey, leer je digitale marketingactiviteiten monitoren en bijsturen en schrijf je een digital marketingplan.

In 2 modules ontwikkel jij je tot digital marketing specialist. Je verdiept je in onderwerpen als de marketingmix, segmentatie en customer journey om de digitale marketingstrategie van je organisatie te kunnen verbeteren. De opgedane kennis en ervaringen breng je samen in een digitaal marketingplan voor je eigen organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing B1

(10 bijeenkomsten)
o De ondernemingsstrategie en het marketingplanningsproces
o Mission statement en business definition
o Analyse/marktonderzoek van de externe omgeving
o Inzicht in consumentengedrag
o Analyse interne omgeving
o Van SWOT-analyse tot centraal probleem
o Van centraal probleem naar opties: het formuleren van nieuw strategisch beleid
o Segmentatie, targeting, positionering

Digital marketing B2

(8 bijeenkomsten)
o Technologische trends zoals: Internet of Things, robotisering en 3D-printing en digitale marketing
o Segmentering
o Personalisatie voor organisatie en klant
o Klantprofielen op basis van data-analyse
o SMART online doelstellingen formuleren
o De waardepropositie
o De customer journey
o Naadloze aansluiting on- en offline touchpoints (omnichannel)
o De rol van cocreatie, crowdsourcing, coproductie, co-innovatie, mass customization, individual customization, crowdfunding binnen het productrealisatieproces
o (Mobiele) websites en apps binnen het productrealisatieproces
o Dynamic/yield pricing, realtimepricing
o E-fulfillment binnen het distributiebeleid
o De impact van een platformstrategie
o De effectieve mix van online marketingcommunicatie-instrumenten
o Retargeten via o.a.audience, contextual, geografische, sociodemografische of behavioural targeting
o De rol van contentmarketing
o Klantrelatie, retentie en eCRM
o Service via (mobiele) website, apps, e-mail en social media
o Wetgeving AVG
o Monitoring, realtime data en bijsturen
o Accountability: zijn de doelen behaald

De opleiding NIMA B Digital Marketing duurt 9 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 9 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. De opleiding wordt ook via e-learning verzorgd met contact en begeleiding op afstand.

Vakopleiding

SRM-NDMB3|NIMA B Digital Marketing

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.