NIMA B Digital Marketing - Avond

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.129 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Rotterdam
23 sep. 2019 tot 15 jun. 2020
Amsterdam
24 feb. 2020 tot 7 sep. 2020
Den Haag
24 feb. 2020 tot 7 sep. 2020
Rotterdam
24 feb. 2020 tot 7 sep. 2020
Arnhem
25 feb. 2020 tot 8 sep. 2020
Eindhoven
25 feb. 2020 tot 8 sep. 2020
Utrecht
25 feb. 2020 tot 8 sep. 2020
Zwolle
25 feb. 2020 tot 8 sep. 2020

Beschrijving

Ben je betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie? Dan is deze opleiding zeer geschikt voor jou.

De veranderende markt vraagt van jou als marketeer dat je volledig op de hoogte bent van kansen en mogelijkheden die online marketing te bieden heeft. Wil je daarom jouw kennis en inzichten actualiseren op het gebied van digital marketing? In de opleiding NIMA B Digital Marketing komt de kern van digital marketing aan bod en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Na afloop van dit programma beschik je over de kennis en vaardigheden om met succes effectieve e-marketingplannen op te stellen. Daarnaast word …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: NIMA Marketing-B, NIMA e-Marketing B, Digital Marketing, Online marketing en NIMA.

Ben je betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie? Dan is deze opleiding zeer geschikt voor jou.

De veranderende markt vraagt van jou als marketeer dat je volledig op de hoogte bent van kansen en mogelijkheden die online marketing te bieden heeft. Wil je daarom jouw kennis en inzichten actualiseren op het gebied van digital marketing? In de opleiding NIMA B Digital Marketing komt de kern van digital marketing aan bod en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Na afloop van dit programma beschik je over de kennis en vaardigheden om met succes effectieve e-marketingplannen op te stellen. Daarnaast word je uitstekend voorbereid op de officiële NIMA-examens. Door de praktijk- en resultaatgerichte aanpak kun je de leerstof direct toepassen in je eigen werk. Bovendien is er in veel organisaties een grote behoefte aan goed opgeleide online marketeers. Met deze opleiding behaal je een officieel NIMA-diploma. Een zeer waardevolle toevoeging op jouw cv.

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor de opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.

De examens leg je af bij NIMA. Als je hiervoor een voldoende behaalt, ontvang je het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Digital Marketing’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.
Het NIMA-examen bestaat uit 2 delen: een schriftelijk deel (B1) en een mondeling deel (B2). De examens voor het diploma NIMA B Digital Marketing worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl.

Je wordt door ervaren marketingprofessionals actief en praktijkgericht voorbereid op het NIMA-examen. De onderwerpen die aan bod komen zijn voor jou herkenbaar, doordat de theorie direct wordt gekoppeld aan actuele voorbeelden. Je verdiept je onder andere in belangrijke begrippen als marktonderzoek, segmentatie en positionering en gaat aan de slag met het opzetten van een marketingstrategie en -actieplan. Ook krijg je zicht op de customer journey, leer je digitale marketingactiviteiten monitoren en bijsturen en schrijf je een e-marketingplan.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketingmanagement B

(10 bijeenkomsten)
o Ondernemingsstrategie en portfolio­management
o Mission statement en businessdefinition
o Strategische positie
o Marketingmix
o Analyse van de externe omgeving
o Marktonderzoek
o Analyse van de interne omgeving
o Kostprijs- en beslissingscalculaties
o Haalbaarheidsanalyses
o Marketingstrategie en -planning
o Doelstellingen en marketingstrategie
o Segmentatie, targeting en positionering
o Marketingactieplan

Digital marketing

(8 bijeenkomsten)
o Maatschappelijke en technologische trends
o Waardecreatie en waardepropositie
o Customer journey
o Klantrelatie en eCRM
o Product-, prijs-, distributie- en ­communicatieproces
o Monitoren en bijsturen van digitale marketingactiviteiten
o Schrijven van een e-marketingplan

SRM-NDMB3|NIMA B Digital Marketing

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.