NIMA B Digital Marketing (met Live Businesscase) - Dag

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.129 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
13 mrt. 2020 tot 11 sep. 2020
Eindhoven
13 mrt. 2020 tot 11 sep. 2020
Rotterdam
13 mrt. 2020 tot 11 sep. 2020
Utrecht
13 mrt. 2020 tot 11 sep. 2020
Zwolle
13 mrt. 2020 tot 11 sep. 2020

Beschrijving

Ben je betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie? Dan is deze opleiding zeer geschikt voor jou.

De veranderende markt vraagt van jou als marketeer dat je volledig op de hoogte bent van kansen en mogelijkheden die online marketing te bieden heeft. Wil je daarom jouw kennis en inzichten actualiseren op het gebied van digital marketing? In de opleiding NIMA B Digital Marketing komt de kern van digital marketing aan bod en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Na afloop van deze opleiding beschik je over de kennis en vaardigheden om met succes effectieve e-marketingplannen op te stellen. Daarnaast word…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Business Case Management, NIMA e-Marketing B, Digital Marketing, NIMA Marketing-B en Online marketing.

Ben je betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie? Dan is deze opleiding zeer geschikt voor jou.

De veranderende markt vraagt van jou als marketeer dat je volledig op de hoogte bent van kansen en mogelijkheden die online marketing te bieden heeft. Wil je daarom jouw kennis en inzichten actualiseren op het gebied van digital marketing? In de opleiding NIMA B Digital Marketing komt de kern van digital marketing aan bod en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Na afloop van deze opleiding beschik je over de kennis en vaardigheden om met succes effectieve e-marketingplannen op te stellen. Daarnaast word je uitstekend voorbereid op de officiële NIMA-examens. Door de praktijk- en resultaatgerichte aanpak kun je de leerstof direct toepassen in je eigen werk. Bovendien is er in veel organisaties een grote behoefte aan goed opgeleide online marketeers. Met deze opleiding behaal je een officieel NIMA-diploma. Een zeer waardevolle toevoeging op jouw cv.

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor de opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.

Het NIMA-examen bestaat uit 2 delen: een schriftelijk deel (B1) en een mondeling deel (B2). De examens voor het diploma NIMA B Digital Marketing worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl.
De examens leg je af bij NIMA. Als je hiervoor een voldoende behaalt, ontvang je het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Digital Marketing’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.

Je wordt door ervaren marketingprofessionals actief en praktijkgericht voorbereid op het NIMA-examen. De onderwerpen die aan bod komen zijn voor jou herkenbaar, doordat de theorie direct wordt gekoppeld aan actuele voorbeelden. Je verdiept je onder andere in belangrijke begrippen als marktonderzoek, segmentatie en positionering en gaat aan de slag met het opzetten van een marketingstrategie en -actieplan. Ook krijg je zicht op de customer journey, leer je digitale marketingactiviteiten monitoren en bijsturen en schrijf je een e-marketingplan.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketingmanagement B

(10 bijeenkomsten)
o Ondernemingsstrategie en portfoliomanagement
o Mission statement en businessdefinition
o Strategische positie
o Marketingmix
o Analyse van de externe omgeving
o Marktonderzoek
o Analyse van de interne omgeving
o Kostprijs- en beslissingscalculaties
o Haalbaarheidsanalyses
o Marketingstrategie en -planning
o Doelstellingen en marketingstrategie
o Segmentatie, targeting en positionering
o Marketingactieplan

Digital marketing

(8 bijeenkomsten)
o Maatschappelijke en technologische trends
o Waardecreatie en waardepropositie
o Customer journey
o Klantrelatie en eCRM
o Product-, prijs-, distributie- en communicatieproces
o Monitoren en bijsturen van digitale marketingactiviteiten
o Schrijven van een e-marketingplan

Live Businesscase

(5 bijeenkomsten)
o Actuele - real life - businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor - real life - opdrachtgever

Deze opleiding NIMA B Digital Marketing duurt 9 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 11 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur, waarvan 1 bijeenkomst aansluitend een avondprogramma heeft. De avondopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur en 2 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur, waarvan 1 bijeenkomst ook een avondprogramma heeft.

Vakopleiding

SRM-NDMBL3|NIMA B Digital Marketing (met Live Businesscase)

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.