NIMA/MOA Customer insight

Niveau
Totale lesduur
Startdatum en -plaats

Startdata en plaatsen

  • Amsterdam, 10 april 2017 tot 10 oktober 2017

Beschrijving

NIMA/MOA Customer insight

Kennis van consumenten (of afnemers in B2B-markten) is eigenlijk dé grondstof voor iedere marketeer. Het mooie is dat er vandaag de dag ongelooflijk veel informatie beschikbaar is over het online en offline gedrag van klanten. Met enige inspanning weten we wie onze klanten zijn, wat ze doen, waar ze zijn, wat ze (willen) kopen en via welke media we ze kunnen bereiken. Customer insight omvat overigens meer dan het klassieke gebied van informatie. 'Insight' omvat ook psychologische gebieden: wat klanten denken, wat ze voelen en hoe dit hun gedrag beïnvloedt. Al deze informatie komt niet alleen uit het klassieke marktonderzoek, maar vooral uit het gebruik van data die…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

NIMA/MOA Customer insight

Kennis van consumenten (of afnemers in B2B-markten) is eigenlijk dé grondstof voor iedere marketeer. Het mooie is dat er vandaag de dag ongelooflijk veel informatie beschikbaar is over het online en offline gedrag van klanten. Met enige inspanning weten we wie onze klanten zijn, wat ze doen, waar ze zijn, wat ze (willen) kopen en via welke media we ze kunnen bereiken. Customer insight omvat overigens meer dan het klassieke gebied van informatie. 'Insight' omvat ook psychologische gebieden: wat klanten denken, wat ze voelen en hoe dit hun gedrag beïnvloedt. Al deze informatie komt niet alleen uit het klassieke marktonderzoek, maar vooral uit het gebruik van data die vanuit steeds meer bronnen beschikbaar zijn. Bovendien komt ook nog onze toegenomen kennis op het terrein van neuromarketing om de hoek kijken.

Allemaal heel interessant, maar de grote vraag is: hoe ga je met al deze informatie om? Hoe voorkom je dat je verzuipt? Om maar eens een concreet voorbeeld te noemen: AH is er in de eerste 15 jaar van het bestaan van de Bonuskaart niet in geslaagd meer te doen dan de miljoenen Bonuskaarthouders een identieke aanbiedingen te doen. Een waardeloos gebaar naar de echte trouwe klanten van AH! Maar er zijn ook goede voorbeelden te noemen. Het enorme succes van het Amsterdamse Booking.com is in essentie gebaseerd op het verzamelen en analyseren van een enorme hoeveelheid data en dat weten om te zetten in kennis over klantengedrag. Met deze kennis zijn de juiste klantgerichte acties bedacht en uitgevoerd.

De opleiding NIMA/MOA Customer Insight verschaft je de kennis en de vaardigheden om met alle bovengenoemde data ook daadwerkelijk aan de slag te gaan. Het verzamelen van veel informatie is geen doel maar een middel. Customer insight draait om het omzetten van deze informatie naar kennis van en inzicht in het gedrag van klanten/afnemers. Dit inzicht leidt tot acties die de concurrentiepositie van een merk zullen versterken.

Voor wie is de opleiding bedoeld?

Je bent - op een of andere manier - betrokken bij het voorbereiden van het commerciële beleid van een merk, productgroep of business unit. Je bent marktonderzoeker, Customer insight manager, Brand manager, marketeer of onlinemarketingspecialist. Maar het kan ook zijn dat je vanuit een afdeling automatisering nauw betrokken bent bij het verzamelen en analyseren van data. Of je bent als dienstverlenend bedrijf toeleverancier van een marketingafdeling. Je hebt voldoende praktische ervaring op het gebied van marketing en/of aanverwante (commerciële) bedrijfsfuncties. Je wilt in jouw kennis investeren, haar verdiepen en verbreden, en al doende jouw blik verruimen.

Direct rendement

  • Je professionaliseert je als specialist op het gebied van Customer insight
  • Je leert hoe je het inzicht in het gedrag van afnemers kan gebruiken om de marktpositie te versterken
  • Je versterkt jouw strategisch en analytisch denken
  • Je wisselt ervaringen uit met andere deelnemers: hun bijdrage inspireert je ertoe buiten jouw kaders te denken
  • Je stelt met hulp van een SRM-coach een op customer insight gebaseerd commercieel plan op voor een business unit of een productgroep (of dienst) binnen jouw eigen organisatie
  • Je krijgt les van praktijkprofessionals met jarenlange ervaring

Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneren wij € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)