Online Campagne Manager (SRM COM B) - Dag
Startdata en plaatsen
placeAmsterdam 11 apr. 2025 tot 5 sep. 2025 |
placeEindhoven 11 apr. 2025 tot 5 sep. 2025 |
placeRotterdam 11 apr. 2025 tot 5 sep. 2025 |
placeUtrecht 11 apr. 2025 tot 5 sep. 2025 |
placeZwolle 11 apr. 2025 tot 5 sep. 2025 |
Beschrijving
Je bent marketing- of communicatieprofessional en (mede)verantwoordelijk voor de marketing van de website binnen je organisatie. Je wilt campagnes vanuit operationeel niveau benaderen.
Deze opleid...
De juiste inzet van een marketingcampagne kan jouw merk of product écht op de kaart zetten. Maar wat is hiervoor nodig? Tijdens de vakopleiding Online Campagne Manager (SRM COM B) leer je als marketingprofessional een campagne opzetten, voorbereiden en uitvoeren. Je ontdekt hoe je jouw website hoog laat scoren in Google zodat je vindbaar bent voor je doelgroep en je gaat aan de slag met de social-mediadoelen van je organisatie. Vervolgens leer je werken met Google Analytics om informatie over j…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je bent marketing- of communicatieprofessional en
(mede)verantwoordelijk voor de marketing van de website binnen je
organisatie. Je wilt campagnes vanuit operationeel niveau
benaderen.
Deze opleid...
De juiste inzet van een marketingcampagne kan jouw merk of product écht op de kaart zetten. Maar wat is hiervoor nodig? Tijdens de vakopleiding Online Campagne Manager (SRM COM B) leer je als marketingprofessional een campagne opzetten, voorbereiden en uitvoeren. Je ontdekt hoe je jouw website hoog laat scoren in Google zodat je vindbaar bent voor je doelgroep en je gaat aan de slag met de social-mediadoelen van je organisatie. Vervolgens leer je werken met Google Analytics om informatie over je websitebezoekers inzichtelijk te maken. Door te kijken waarom, hoe en voor wie je als organisatie social media gebruikt, kun je kanalen als Facebook en X effectief inzetten om contact te leggen met potentiële klanten.
Deze vakopleiding Online Campagne Manager (SRM COM B) is gericht op het ontwikkelen van een marketingcampagne met aandacht voor de online hulpmiddelen die hiervoor beschikbaar zijn, zoals social media en Google Analytics. Je gaat aan de slag met het formuleren van een campagneplan en je verdiept je in uiteenlopende selectiecriteria per middel, doelgroep, data en creatie. Je leert hoe je het aantal kwalitatieve bezoekers van je website kunt vergroten en je verdiept je in het activeren en monitoren van een social-mediakanaal. Daarnaast breid je je kennis van Google Analytics 4 uit, zodat je het gedrag van je online klanten inzichtelijk kunt maken.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Masterclass SEA Advanced (SRM B)
(2 bijeenkomsten)
o Strategisch opzetten van campagnes
o Optimaliseren van kwaliteitsscore
o Cross-device campagnes optimaliseren
o Geavanceerde targeting
o Advertentie-extensies optimaal inzetten
o Handmatige versus geautomatiseerde biedstrategieën
o Google Display Netwerk en remarketing
o Sturen op de juiste KPI's
Masterclass Social Media (SRM B)
(4 bijeenkomsten)
o Social-mediadoelen voor de organisatie
o Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
o Activeren van jouw social-mediaomgeving
o Social media monitoring tools
o Communitymanagement
o Organisatorische consequenties
o Social business
o Leidraad intern beleid
Masterclass Google Analytics Advanced (SRM B)
(2 bijeenkomsten)
o Achtergrond Google Analytics 4
o Inrichten Analytics
o Rapportage en analyse
o Doelen, doelgroepen en KPI’s
o Aandacht voor privacy
o Conversion modelling
o Optimalisatierapportage en -analyse
o Rapportages op maat maken met de Analysehub
Masterclass Campagnes Aansturen (SRM B)
(4 bijeenkomsten)
o Campagneontwikkeling
o Campagnestrategieën opzetten
o Campagneplanning
o Briefing en mediaplan opstellen
o Campagnemanagement
o Tussentijds optimaliseren van je campagne
o Effectiviteit van campagnes
o Gebruiken van de juiste KPI’s
4 maanden
Vakopleiding
SRM-COMBOCM|Online Campagne Manager (SRM COM B)
Brand Owner
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.