Online Fundamentals Advanced - Dag

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.130 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
20 dec. 2019 tot 13 mrt. 2020
Amsterdam
27 mei. 2020 tot 30 sep. 2020
Eindhoven
27 mei. 2020 tot 30 sep. 2020
Rotterdam
27 mei. 2020 tot 30 sep. 2020
Utrecht
27 mei. 2020 tot 30 sep. 2020
Zwolle
27 mei. 2020 tot 30 sep. 2020

Beschrijving

Je bent (online) marketeer en hebt ervaring met de inzet van online marketingkanalen. Je wilt jouw kennis naar een hoger niveau tillen door je te specialiseren in deze online middelen. Dat maakt ju...

In dit online tijdperk is de concurrentiestrijd heftiger dan ooit. De opbouw van een duurzaam concurrentievoordeel is noodzakelijk om te overleven. En daar is meer voor nodig dan de inzet van online instrumenten. In deze opleiding Online Fundamentals Advanced van SRM leer jij hoe je jouw organisatie een onderscheidende positie op de markt bezorgt. Hiervoor verdiep je je nog verder in online mediakanalen en de individuele functionaliteiten en voordelen hiervan. Ook ga je praktisch aan de slag me…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Overtuigen, Presenteren, Adviesvaardigheden, Mondelinge communicatie en Beïnvloeden.

Je bent (online) marketeer en hebt ervaring met de inzet van online marketingkanalen. Je wilt jouw kennis naar een hoger niveau tillen door je te specialiseren in deze online middelen. Dat maakt ju...

In dit online tijdperk is de concurrentiestrijd heftiger dan ooit. De opbouw van een duurzaam concurrentievoordeel is noodzakelijk om te overleven. En daar is meer voor nodig dan de inzet van online instrumenten. In deze opleiding Online Fundamentals Advanced van SRM leer jij hoe je jouw organisatie een onderscheidende positie op de markt bezorgt. Hiervoor verdiep je je nog verder in online mediakanalen en de individuele functionaliteiten en voordelen hiervan. Ook ga je praktisch aan de slag met de user experience. Je krijgt inzicht in de klantreis en kun jij met de inzet van online mediakanalen jouw specifieke doelgroepen tot in detail targeten. Met de kennis en vaardigheden die je tijdens deze advanced opleiding opdoet, weet je met de inzet van online marketingkanalen effectief touchpoints te raken. Zo zorg jij voor maximaal rendement op jouw online marketinginspanningen. Dat maakt SRM al meer dan 60 jaar toonaangevend opleider voor marketingprofessionals.


Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde direct kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Online Fundamentals Advanced' van SRM.

Als marketeer ben je natuurlijk thuis in het jargon, daarom maak je tijdens deze opleiding direct een verdiepingsslag. Je brengt jouw doelgroep in kaart en krijgt aan de hand van tools meer inzicht in hun customer en user journey. Hoe kun je jouw advertenties of websites beter afstemmen op hun online gedrag? En hoe zorg je ervoor dat je met jouw boodschap de juiste touchpoints in de customer journey raakt? Deze en vele andere vragen komen aan bod. Met de kennis die je hierbij opdoet, leer je gebruiksvriendelijke content creëren waarmee je effectiever aanstuurt op conversies. Daarbij verdiep je je verder in de individuele voordelen van online marketingkanalen, zodat je een ultieme online mediamix kunt samenstellen. Bovendien beschik je over de kennis om jouw doelgroep met de juiste boodschap, op het juiste moment en via het juiste kanaal te benaderen. Je zorgt voor de maximale afstemming tussen online mediakanalen en kunt zo nog meer invloed uitoefenen op kennis, houding en gedrag van jouw doelgroepen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics Advanced

(1 dag)
o Tracking van websites, mobile devices, gameconsoles en infokiosks
o Meerdere domeinen bijhouden
o Praktische configuratieopties voor organische zoekbronnen
o Verwerking van sessie en campagne time-outs
o Verwijzingsuitsluitingen en uitsluitingen van zoektermen
o Aangepaste dimensies en relevante statistieken
o Demografische rapporten en remarketinglijsten
o Event tracking
o Cross domain tracking
o E-commerce tracking analytics
o Geoptimaliseerde e-commerce met Universal Analytics
o Data van KPI’s meten, interpreteren en analyseren
o Aangepaste rapportages

User Experience Advanced

(1 dag)
o Wie is je doelgroep en het online gedrag
o Persona en Value Proposition Canvas
o Formulierontwerp en conversie
o Psychologie en persuasion
o Welke user journey doorloopt de doelgroep?
o User journey in kaart brengen
o Verbeter de performance van jouw website
o Analyse en bijsturen

Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)
o Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
o De techniek achter SEO
o Contentoptimalisatie
o Geavanceerde linkbuilding
o Optimaliseren van vindbaarheid
o Opzetten van een SEO-strategie
o Uitvoeren van een SEO-strategie
o Van basis SEO-strategie naar SEO-expertstrategie
o Meten is weten
o ROI van SEO
o Slim ingezette technieken voor SEO
o Praktijkvoorbeelden uit diverse branches B2B en B2C

Google Ads Advanced

(1 dag)
o Strategisch opzetten van campagnes
o Optimaliseren van kwaliteitsscore
o Analytics
o Nieuwe ontwikkelingen en tools
o Geoptimaliseerde campagnes
o Google Shopping
o Google Display Netwerk en Remarketing
o Google mobile campagnes

E-mailmarketing Advanced

(1 dag)
o Actuele state-of-the-art-ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing
o E-mailmarketing binnen de marketingstrategie
o Doelstellingen en KPI's
o Het neerzetten van een goede e-mailstrategie
o Mobile first design
o E-mailmarketing automation
o Smart data
o E-mailbestand opbouwen, verrijken en onderhouden
o Databasemanagement en -analyse
o E-mailmarketing funnel
o Conversieoptimalisatie binnen e-mailmarketing
o Rendementsverhogende factoren en effectieve A/B-testing

Social Media Campagnes

(3 dagen)
o Social-campagneconcepten
o Branding
o Campagnedoelstellingen
o Contentplanning
o Budgetplanning
o Tone of voice
o Leer de targetmogelijkheden
o Het managen van een actieve campagne
o Het meten van een social campagne
o Social influencers inzetten
o Effectief personaliseren van communicatie
o Social-advertisingcampagne opzetten op onder andere Facebook, LinkedIn, Instagram en Snapchat

Online Advertising Advanced

(1 dag)
o Analyse en strategie
o Native social advertising
o Trends en mogelijkheden in zoekadvertenties
o Programmatic social en video
o Effectieve campagnestructuur en bidmanagement
o Campagnemanagement op strategisch en tactisch niveau
o Gevorderde online advertising technieken
o Tooling: DSP's en de power editor van Facebook
o Nieuwste inzichten en toepassingen
o Best practices

Conversion Optimization Advanced

(2 dagen)
o Verschil tussen B2B- en B2C-optimalisatie
o De rol van Conversion Rate Optimization (CRO) binnen het strategisch perspectief
o Online persuasion
o Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
o Usability en afhakers
o Clickratio versus conversie
o Landingspagina's optimaliseren
o Verschillende online marketingmiddelen samenvoegen
o Optimaliseren door middel A/B-testing en mulitvariate testing

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

De opleiding Online Fundamentals Advanced duurt 4 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 11 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur.

Vakopleiding

SRM-OFDA|Online Fundamentals Advanced

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.