SRM Online Marketeer B - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

2
Gemiddeld cijfer voor SRM Online Marketeer B - Dag
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Christine T
2
SRM Online Marketeer B - Dag

"De organisatie van deze opleiding is niet op orde. Zelden zoiets meegemaakt.

Docenten wisten niet dat aan hun module deelnemers van de master interne communicatie deelnamen en probeerden ter plekke hun programma op ons aan te passen (en soms hadden we gewoon pech en deden ze dat niet). Soms waren ze eigenlijk gericht op managers, soms op externe communicatie.

Eén module was opgebouwd rondom een persoonlijkheidstest, maar de uitnodiging daarvoor ontvingen we pas na herhaaldelijk aandringen. Helaas was de module toen al afgelopen.

Modules sloten niet op elkaar aan en al helemaal niet op het eindexamen, omdat geen van de docenten iets wist over het gehele programma en al helemaal niet over van de inhoud/vorm van het examen. Ook SRM zelf kon daar tot het laatste moment niets over vertellen. De eindopdracht kwam voor de deelnemers totaal uit de lucht vallen.

Bij elke stap denkbaar ging het mis. Ik zou hier wel dertig van dit soort voorbeelden kunnen noemen. Zelfs bij de stappen bedoeld om eerdere fouten op te lossen ging het mis. Chaos, dus.

Ondanks dat heb ik tijdens de opleiding leuke contacten opgedaan en zeker ook interessante lessen gehad waarvan ik wat heb opgestoken. De investering in tijd en geld was dus niet totaal weggegooid.

Toch adviseer ik iedereen die twijfelt, elders een opleiding te kiezen. Hier hebben ze hun zaakjes niet voor elkaar sinds ze zijn opgegaan in het NCOI en dat kost je als deelnemer onnodig veel energie.
" - 14-10-2020 15:47

"De organisatie van deze opleiding is niet op orde. Zelden zoiets meegemaakt. Docenten wisten niet dat aan hun module deelnemers van de ma… alles lezen - 14-10-2020 15:47

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
5 mrt. 2021 tot 19 nov. 2021
placeEindhoven
5 mrt. 2021 tot 19 nov. 2021
placeRotterdam
5 mrt. 2021 tot 19 nov. 2021
placeUtrecht
5 mrt. 2021 tot 19 nov. 2021
placeZwolle
5 mrt. 2021 tot 19 nov. 2021

Beschrijving

Je bent (online) marketeer en hebt ervaring met de inzet van online marketingkanalen. Je wilt jouw kennis naar een hoger niveau tillen door je te specialiseren in deze online middelen. Dat maakt ju...

In dit online tijdperk is de concurrentiestrijd om de aandacht van je doelgroep heftiger dan ooit. Je online onderscheiden op basis van het kiezen van de juiste kanalen en de invulling van beeld en boodschap is extreem belangrijk. Het standaard inzetten van online instrumenten is niet voldoende. In deze opleiding SRM Online Marketeer B van SRM leer je hoe je de aandacht van je targetgroep te pakken krijgt en de juiste boodschap overbrengt. Hiervoor verdiep je je nog verder in online mediakanale…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Internet management, Online marketing, SEO, Google Analytics en Copywriting.

Je bent (online) marketeer en hebt ervaring met de inzet van online marketingkanalen. Je wilt jouw kennis naar een hoger niveau tillen door je te specialiseren in deze online middelen. Dat maakt ju...

In dit online tijdperk is de concurrentiestrijd om de aandacht van je doelgroep heftiger dan ooit. Je online onderscheiden op basis van het kiezen van de juiste kanalen en de invulling van beeld en boodschap is extreem belangrijk. Het standaard inzetten van online instrumenten is niet voldoende. In deze opleiding SRM Online Marketeer B van SRM leer je hoe je de aandacht van je targetgroep te pakken krijgt en de juiste boodschap overbrengt. Hiervoor verdiep je je nog verder in online mediakanalen en de individuele functionaliteiten en voordelen hiervan. Je krijgt inzicht in de klantreis en kunt met de inzet van online mediakanalen je specifieke doelgroepen tot in detail targeten. Met de kennis en vaardigheden die je tijdens deze advanced opleiding opdoet, weet je met de inzet van online marketingkanalen effectief touchpoints te raken. Zo zorg je voor maximaal rendement op je online marketinginspanningen. Dat maakt SRM al meer dan 60 jaar toonaangevend opleider voor marketingprofessionals.


Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde direct kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Online Marketeer B'.

Als marketeer ben je natuurlijk thuis in het jargon, daarom maak je tijdens deze opleiding direct een verdiepingsslag. Je brengt jouw doelgroep in kaart en krijgt aan de hand van tools meer inzicht in hun customer en user journey. Hoe kun je jouw advertenties of websites beter afstemmen op hun online gedrag? En hoe zorg je ervoor dat je met jouw boodschap de juiste touchpoints in de customer journey raakt? Deze en vele andere vragen komen aan bod. Met de kennis die je hierbij opdoet, leer je gebruiksvriendelijke content creëren waarmee je effectiever aanstuurt op conversies. Daarbij verdiep je je verder in de individuele voordelen van online marketingkanalen, zodat je een ultieme online mediamix kunt samenstellen. Bovendien beschik je over de kennis om jouw doelgroep met de juiste boodschap, op het juiste moment en via het juiste kanaal te benaderen. Je zorgt voor de maximale afstemming tussen online mediakanalen en kunt zo nog meer invloed uitoefenen op kennis, houding en gedrag van jouw doelgroepen.

Tijdens deze opleiding ga je je verdiepen in diverse onderdelen van online marketing. Onder begeleiding van een ervaren professional ontwikkel je specialistische vakkennis over onder andere e-mailmarketing, contentmarketing, sociale-mediamarketing en zoekmachinemarketing.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics Advanced

(1 dag)
o Doelen, doelgroepen en KPI’s
o Structuur Analytics account
o Meerdere domeinen bijhouden
o Verwerking van sessies en campagne time-outs
o SEO-rapportages
o Mogelijkheden van (aangepaste) segmenten
o Demografische rapporten en remarketinglijsten
o Event tracking, e-commerce, attributie en alerts/intelligence
o Aangepaste en multi-channel rapportages

Google Ads Advanced

(1 dag)
o Strategisch opzetten van campagnes
o Ideale accountstructuur voor je account
o Optimaliseren van kwaliteitsscore van advertenties en zoekwoorden
o Cross-device campagnes optimaliseren
o Geavanceerde targeting, biedstrategieën en Google Display Netwerk
o Sturen op de juiste KPI’s
o Handmatige werkzaamheden versus automatisering, continue optimalisatie

Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)
o Contentoptimalisatie en geavanceerde linkbuilding
o Optimaliseren van vindbaarheid, sitesnelheid en crawl budget
o Opzetten en uitvoeren van een SEO-strategie
o SEO bij websitemigraties en slim ingezette technieken
o SEO-analyse van marktleiders

Online Advertising Advanced

(3 dagen)
o Trends en ontwikkelingen in online advertising (inclusief mobiel)
o Customer journey, touchpoints en formuleren van KPI’s
o Inzichten verzamelen over doelgroep en het targets van de juiste info
o Meten, bijsturen en budgetteren van online advertising campagnes
o Het opstellen van een briefing en het maken van een dashboard

E-mailmarketing Advanced

(2 dagen)
o Conversieoptimalisatie, neerzetten van een goede marketing- en e-mailstrategie
o Databasemanagement en -analyse, doelstellingen en KPI’s
o E-mail, tools en technische en juridische ontwikkelingen binnen marketing automation
o Rendementsverhogende factoren en effectieve A/B-testing

Conversion Optimization Advanced

(3 dagen)
o Mogelijkheden, tools, valkuilen en opzetten van CRO
o Verschil tussen B2B- en B2C-optimalisatie
o Landingspagina’s optimaliseren versus full-funneloptimalisatie
o Optimaliseren door middel van A/B-testing en multivariate testing
o CRO-piramide, expertreviews en usabilityonderzoek
o Usability, analyseren van webdata en testresultaten

Customer Journey

(1 dag)
o Customer experience en journey mapping
o Doelgroepanalyse en (funnel)optimalisatie
o Nieuwe en bestaande klantprocessen bedenken, analyseren en verbeteren
o Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
o Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren
o Customer journey denken implementeren in je organisatie

Social Media Strategie

(3 dagen)
o Relevante social-medianetwerken
o Aanpak, structurele inzet en de rol van social media
o De rol van social media op consumentengedrag
o Social-mediadoelen voor de organisatie
o Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
o Activeren van jouw social-mediaomgeving
o Communitymanagement en organisatorische consequenties
o Social business en leidraad intern beleid

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

De opleiding SRM Online Marketeer B duurt 9 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 15 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur.

Vakopleiding

SRM-OFDA|SRM Online Marketeer B

2
Gemiddeld cijfer voor SRM Online Marketeer B - Dag
Gebaseerd op 1 ervaring
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Christine T
2
SRM Online Marketeer B - Dag

"De organisatie van deze opleiding is niet op orde. Zelden zoiets meegemaakt.

Docenten wisten niet dat aan hun module deelnemers van de master interne communicatie deelnamen en probeerden ter plekke hun programma op ons aan te passen (en soms hadden we gewoon pech en deden ze dat niet). Soms waren ze eigenlijk gericht op managers, soms op externe communicatie.

Eén module was opgebouwd rondom een persoonlijkheidstest, maar de uitnodiging daarvoor ontvingen we pas na herhaaldelijk aandringen. Helaas was de module toen al afgelopen.

Modules sloten niet op elkaar aan en al helemaal niet op het eindexamen, omdat geen van de docenten iets wist over het gehele programma en al helemaal niet over van de inhoud/vorm van het examen. Ook SRM zelf kon daar tot het laatste moment niets over vertellen. De eindopdracht kwam voor de deelnemers totaal uit de lucht vallen.

Bij elke stap denkbaar ging het mis. Ik zou hier wel dertig van dit soort voorbeelden kunnen noemen. Zelfs bij de stappen bedoeld om eerdere fouten op te lossen ging het mis. Chaos, dus.

Ondanks dat heb ik tijdens de opleiding leuke contacten opgedaan en zeker ook interessante lessen gehad waarvan ik wat heb opgestoken. De investering in tijd en geld was dus niet totaal weggegooid.

Toch adviseer ik iedereen die twijfelt, elders een opleiding te kiezen. Hier hebben ze hun zaakjes niet voor elkaar sinds ze zijn opgegaan in het NCOI en dat kost je als deelnemer onnodig veel energie.
" - 14-10-2020 15:47

"De organisatie van deze opleiding is niet op orde. Zelden zoiets meegemaakt. Docenten wisten niet dat aan hun module deelnemers van de ma… alles lezen - 14-10-2020 15:47

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.