Online Marketing Manager - Dag

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.131 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
4 sep. 2020 tot 28 mei. 2021
placeEindhoven
4 sep. 2020 tot 28 mei. 2021
placeRotterdam
4 sep. 2020 tot 28 mei. 2021
placeUtrecht
4 sep. 2020 tot 28 mei. 2021
placeZwolle
4 sep. 2020 tot 28 mei. 2021
placeAmsterdam
4 dec. 2020 tot 3 dec. 2021
placeEindhoven
4 dec. 2020 tot 3 dec. 2021
placeRotterdam
4 dec. 2020 tot 3 dec. 2021
placeUtrecht
4 dec. 2020 tot 3 dec. 2021
placeZwolle
4 dec. 2020 tot 3 dec. 2021
placeAmsterdam
5 mrt. 2021 tot 3 dec. 2021
placeEindhoven
5 mrt. 2021 tot 3 dec. 2021
placeRotterdam
5 mrt. 2021 tot 3 dec. 2021
placeUtrecht
5 mrt. 2021 tot 3 dec. 2021
placeZwolle
5 mrt. 2021 tot 3 dec. 2021

Beschrijving

Je ambieert een functie als online marketingmanager, je bent net gestart in deze functie of je wilt je verder ontwikkelen in deze functie. Daarbij wil je je kennis en inzichten op het gebied van on...

Tijdelijk via virtual classroom. Onze klassikale opleidingen/trainingen gaan bij voldoende deelnemers gewoon van start alleen worden de lessen tijdelijk op afstand gegeven. Dit gebeurt d.m.v. virtual classroom of de docent geeft persoonlijk les via telefoon/facetime/skype. Zodra fysieke lessen weer mogelijk zijn gaan we weer over op klassikaal. Kies bij je inschrijving voor een startdatum en leslocatie en je ontvangt bij doorgang alle informatie. Voor meer informatie zie de website.
"Ben jij we…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing management, Online marketing, NIMA Marketing-A, NIMA Marketing-B en NIMA Marketing-C.

Je ambieert een functie als online marketingmanager, je bent net gestart in deze functie of je wilt je verder ontwikkelen in deze functie. Daarbij wil je je kennis en inzichten op het gebied van on...

Tijdelijk via virtual classroom. Onze klassikale opleidingen/trainingen gaan bij voldoende deelnemers gewoon van start alleen worden de lessen tijdelijk op afstand gegeven. Dit gebeurt d.m.v. virtual classroom of de docent geeft persoonlijk les via telefoon/facetime/skype. Zodra fysieke lessen weer mogelijk zijn gaan we weer over op klassikaal. Kies bij je inschrijving voor een startdatum en leslocatie en je ontvangt bij doorgang alle informatie. Voor meer informatie zie de website.
"Ben jij werkzaam als marketingprofessional en ambieer je een functie op managementniveau? Tijdens deze opleiding breng je op praktijkgerichte wijze de huidige marketinginspanningen van je organisatie in kaart. Daarbij doe je nieuwe inzichten op om creatieve oplossingen aan te dragen voor uiteenlopende marketingvraagstukken. Ook krijg je handvatten aangereikt om je online inspanningen te structureren en effectief te vertalen naar een gefundeerde middelenstrategie. Zo ontwikkel je vaardigheden om maximaal rendement uit je marketingeuro te halen. SRM staat niet voor niets bekend als hét opleidingsinstituut voor marketingprofessionals. Met een officieel diploma van SRM geef je je carrière een flinke bo...


Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je eigen praktijkomgeving. Na succesvolle afronding van deze eindopdracht ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Online Marketing Manager' van SRM, toonaangevend binnen de marketingbranche. Daarmee verbreed je je carrièreperspectieven aanzienlijk.

In deze unieke opleiding van SRM word je volledig klaargestoomd voor een functie als online marketingmanager. Je ontwikkelt de vaardigheden om online marketingmiddelen optimaal in te zetten ten behoeve van de marketingdoelstellingen. Zo ontdek je synergieën tussen de verscheidene online marketingmiddelen en leer je hoe je maximaal rendement uit de huidige marketinginspanningen kunt behalen. Ook ontwikkel je vaardigheden om campagnestrategieën te bedenken, te briefen en efficiënt uit te laten voeren door jouw team van marketingprofessionals. Na afloop van deze opleiding kun jij online marketingcampagnes succesvol managen en zorg je voor maximaal rendement.

Tijdens dit programma doorgrond je de werking van de belangrijkste online marketingmiddelen. Na afloop weet je waar je de online marketingspecialisten in je team op kunt aansturen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics

(2 dagen)
o Doelstellingen en KPI’s
o Inrichten Google Analytics
o Klikpaden en bezoekersstromen
o Interpreteren en analyseren van data
o Delen van rapportages met stakeholders

User Experience

(1 dag)
o Het verschil tussen user experience en usability
o Wensen van eindgebruikers
o Belang van beeld, tekst en design
o Het in kaart brengen van je doelgroep
o Soorten UX-testen (cardsorting, eyetracking, A/B-testing, guerillatesting)

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)
o Zoekmachinemarketing en siteontwerp
o Ontwikkelingen van de SERP
o Zoekwoorden en zoekwoordenstrategieën
o Indexatie verbeteren
o Linkbuilding
o SEO versus UX
o Contentmanagementsystemen
o Spam
o Google Analytics en Google Search Console
o SEO monitoring

Google Ads

(1 dag)
o Basisprincipes Google Ads
o Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
o Budgetten en biedingen
o Campagnes opzetten
o Targeting van de juiste doelgroep

E-mailmarketing

(1 dag)
o Plaats van e-mailstrategie binnen de online strategie
o Doelstellingen en KPI's van e-mailcampagnes
o Doelgroepen en segmentaties bepalen
o Werven van e-mailadressen en datahygiëne
o Aan- en afmeldflows
o A/B-testing e-mailcampagnes

Social Media Strategie

(3 dagen)
o Relevante social-medianetwerken
o Risico's
o Social-mediadoelen voor de organisatie
o Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
o Activeren van jouw social-mediaomgeving
o Leidraad intern beleid

Online Advertising

(2 dagen)
o Online advertising in de customer journey
o Creatives
o Realtime advertising
o Synergiekanalen
o Meten en ROI social en online advertising
o Efficiënt budgetteren: kosten en planning
o Inzicht in actuele privacywetgeving

Conversatieoptimalisatie (CRO)

(2 dagen)
o Methoden voor conversieoptimalisatie
o Conversiegerichte teksten beoordelen
o Interpreteren van je Google Analytics data
o Belangrijke KPI's
o A/B- en multivariate testen
o CRO-piramide

Google Analytics Advanced

(1 dag)
o Doelen, doelgroepen en KPI’s
o Van data naar inzichten
o SEO-rapportages
o Demografische rapporten en remarketinglijsten
o Event tracking
o E-commerce

Customer Journey

(1 dag)
o Customer experience
o Customer journey mapping
o Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
o Funneloptimalisatie
o Touchpoints en kanalen

Online Campagnes Aansturen

(3 dagen)
o Aansluiten van online campagnes op branding en positionering
o Online advertising campagnes opzetten, briefen, optimaliseren en evalueren
o Campagnes beoordelen op rendement

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

De opleiding Online Marketing Manager duurt 10 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur.

Vakopleiding

SRM-OMAM|Online Marketing Manager

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.