Professional Master Strategie, Marketing en Communicatie - E-learning

Type product
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.129 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

E-learning
23 sep. 2019 tot 18 apr. 2020
E-learning
2 dec. 2019 tot 27 jun. 2020
E-learning
24 feb. 2020 tot 1 okt. 2020
E-learning
6 mei. 2020 tot 1 dec. 2020

Beschrijving

Je beschikt over HBO- of WO-werk- en -denkniveau en je wilt nieuwe, praktische kennis opdoen op het gebied van strategie, marketing en communicatie. Je bent bijvoorbeeld communicatiemanager, bedrij...

Wil je op grond van strategie, marktanalyse en de nieuwste trends een effectief marketing- en communicatiebeleid vormgeven voor jouw organisatie? Volg dan deze Professional Master. Je ontwikkelt de juiste strategie en implementeert dit in het marketingbeleid. Hiermee zet je een krachtige identiteit neer van jouw onderneming en verbeter je de marktpositie.

Masterdeelprogramma

De Professional Master Strategie, Marketing en Communicatie duurt 9 maanden. Het programma wordt zowel overdag als in de …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: MBA Marketing, Marketingcommunicatie, Communiceren, NIMA Marketing-A en NIMA Marketing-B.

Je beschikt over HBO- of WO-werk- en -denkniveau en je wilt nieuwe, praktische kennis opdoen op het gebied van strategie, marketing en communicatie. Je bent bijvoorbeeld communicatiemanager, bedrij...

Wil je op grond van strategie, marktanalyse en de nieuwste trends een effectief marketing- en communicatiebeleid vormgeven voor jouw organisatie? Volg dan deze Professional Master. Je ontwikkelt de juiste strategie en implementeert dit in het marketingbeleid. Hiermee zet je een krachtige identiteit neer van jouw onderneming en verbeter je de marktpositie.

Masterdeelprogramma

De Professional Master Strategie, Marketing en Communicatie duurt 9 maanden. Het programma wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 12 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 24 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. Het programma wordt ook via e-learning verzorgd met contact en begeleiding op afstand.

Je rondt elke Masterclass af met een praktijkgerichte eindopdracht. Behaal je voor alle eindopdrachten een voldoende, dan ontvang je het diploma ‘Professional Master Strategie, Marketing en Communicatie’.
Deze Professional Master maakt deel uit van diverse NVAO-geaccrediteerde Masteropleidingen van onze businesspartner NCOI. Bijvoorbeeld de Master in Marketingmanagement (MMM). Wil je verder studeren en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden voor Master? Dan ontvang je mogelijk vrijstelling voor de gelijke onderdelen in de Masteropleiding. Zo houd je met deze Professional Master zicht op een verkort programma richting een volledige Mastergraad.

In dit programma verdiep je je op Masterniveau in de onderwerpen strategie, marketing en communicatie. Je gaat aan de slag met het opstellen van een strategisch plan en het vertalen hiervan naar een marketingbeleid en communicatieplan. Hiervoor kijk je naar het gehele marketingproces, je analyseert de markt en doelgroep en speelt in op de resultaten hiervan door nieuwe producten of campagnes te ontwikkelen. Je betrekt hierbij verschillende communicatiestrategieën en geeft op grond hiervan vorm aan een effectief corporate communicatieplan. Kortom, een compleet en doelgericht programma op het gebied van strategie, marketing en communicatie.
Tijdens het programma koppel je de theorie aan de praktijk met behulp van praktijkopdrachten, die je zoveel mogelijk in je eigen werkomgeving uitvoert. Je wordt hierbij begeleid door vakkundige docenten. Ook kun je gebruikmaken van actuele literatuur en onze online leeromgeving. Hierin vind je alle relevante informatie rondom jouw studie en kun je communiceren met docenten en medestudenten.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Strategisch Management

(8 bijeenkomsten)
o Strategische visie en missie
o De context van strategisch management
o Strategisch management in een veranderende omgeving
o Strategische ‘mapping’ van interne en externe omgeving
o Gap-analyse en strategische opties
o Strategische doelstellingen
o Strategieontwikkeling en -selectie
o Duurzame concurrentievoordelen
o Kerncompetenties
o Implementatie en organisatie
o Strategisch plan

Masterclass Strategisch Marketingmanagement

(8 bijeenkomsten)
o Organisatiestrategie en marketing
o Strategie vertalen naar marketingbeleid
o Het marketingproces
o Strategische marketingplanning
o Marktanalyse, -segmentatie en doelgroep
o Positioneren en differentiëren
o New productdevelopment
o Marketingcommunicatie en brandmanagement
o Inzet van media (RTV, print, online)
o Internet en social media
o Online marketing en communicatie

Masterclass Corporate Communication

(8 bijeenkomsten)
o Corporate communication
o Strategieën communicatiemanagement
o Corporate identity, branding en reputation
o Storytellling
o Crisiscommunicatie
o Leiderschaps- en veranderingscommunicatie
o Corporate social responsibility
o Communicatieconcepten
o Communicatiestrategieontwerp
o Crossmediamogelijkheden en mediamix
o Rol van internet en social media
o Strategisch plan

SRM-MPSMC5|Professional Master Strategie, Marketing en Communicatie

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.