SRM C - Vakdiploma Marketing specialisatie Leiderschap - Virtual Classroom

SRM C - Vakdiploma Marketing specialisatie Leiderschap - Virtual Classroom

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.142 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Je werkt voor een bedrijf als marketingprofessional of -adviseur, of je hebt een eigen marketingbedrijf. Je wilt je graag verdiepen in de strategische marketing met aandacht voor jouw rol als leider.

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing, Leiderschap, Online marketing, Marketing en Sales en Campagnes.

Je werkt voor een bedrijf als marketingprofessional of -adviseur, of je hebt een eigen marketingbedrijf. Je wilt je graag verdiepen in de strategische marketing met aandacht voor jouw rol als leider.

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.

Tijdens deze leiderschapsspecialisatie van de opleiding SRM C – Vakdiploma Marketing ontwikkel je je als marketingleider op strategisch niveau. Je adviseert op directieniveau over essentiële zaken, zoals het opzetten van een marketingstrategie, het uitdragen en communiceren over een organisatiemissie en -visie en het benutten van de meest actuele trends op digitaal vlak en op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI). Daarnaast verdiep je je in je eigen leiderschapsstijl, zodat je op motiverende wijze anderen in jouw organisatie kunt aansturen en beïnvloeden. Kortom, met deze specialisatie ontwikkel je jezelf niet alleen tot market...

In dit praktijkgerichte programma SRM C - Vakdiploma Marketing specialisatie Leiderschap (SRM MKT C) krijg je inzicht in jouw rol als leider binnen marketing. Je verdiept je in jouw leiderschapsstijl en besteedt veel aandacht aan je persoonlijke ontwikkeling op het gebied van leiderschap. Daarnaast ga je op gevorderd niveau aan de slag met de belangrijkste onderwerpen op marketinggebied. Je analyseert je doelgroep en de manier waarop je wilt dat deze doelgroep met jouw merk in contact komt. Je neemt het consumentengedrag onder de loep, waarna je nadenkt over de juiste branding en positionering van het merk. Je verdiept je in de online wereld, inclusief de toekomst van media en communities. Dit is slechts een greep uit de leerstof van de modules. Het programma neemt je volledig mee in de marketingwereld, waardoor jij na afloop weet te adviseren op strategisch niveau.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Marketingstrategie (SRM C)

o Visie, missie en strategie
o SWOT-, markt- en concurrentieanalyse
o Concurrentieanalyse
o Segmentatie, targeting en positionering
o Marketingmix
o Marketingdoelen
o Contentcreatie
o Meetbare KPI's en monitoring

Masterclass Branding en Positionering (SRM C)

o Organisatiestrategie en marketingstrategie
o Strategisch denkvermogen, merken en positionering
o Beleidsbeslissingen en merkwaarde
o Merkidentiteit
o Productmerken, submerken en corporate merken
o Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
o Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
o Managen van een merkenportfolio
o Brand equity

Masterclass Contentstrategie (SRM C)

o Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
o Meetbare doelstellingen
o Doelgroepen en persona's
o Kiezen van content
o Contentstrategiepiramide
o KPI's voor content
o Contentkalender en planning
o Analyse en evaluatie

Masterclass Marketing en Media (SRM C)

o Media en middelen
o Kanalenmix
o Emailmarketing
o Conversational commerce
o Influencer marketing
o Affiliate marketing

Masterclass Data en AI voor Marketing (SRM C)

o Update trends in data, tech, online, AI, GPT
o Social media, platformen en community's
o Business Intelligence, management data & datawarehousing
o Customer Journey en Marketing KPI's
o Artificial Intelligence, algoritmen en bias
o (Generatieve) AI, marketing en contentcreatie
o Strategische AI Marketing Canvas
o Dashboarding en datavisualisatie

Masterclass Marketing Leiderschap (SRM C)

o Adviseren op directieniveau/marketing
o Leiderschap en marketingmanagement
o Stakeholdermanagement
o Persoonlijk leiderschap
o Leiderschapsstijlen
o Motiveren en beïnvloeden

9 maanden

Vakopleiding

SRM-CVAKMKTSL|SRM C - Vakdiploma Marketing specialisatie Leiderschap

Brand Owner

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.