SRM D Executive Master Digital Transformation & Leadership - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

SRM D Executive Master Digital Transformation & Leadership - Dag

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.136 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
11 feb. 2022 tot 29 okt. 2022
placeEindhoven
11 feb. 2022 tot 29 okt. 2022
placeRotterdam
11 feb. 2022 tot 29 okt. 2022
placeUtrecht
11 feb. 2022 tot 29 okt. 2022
placeZwolle
11 feb. 2022 tot 29 okt. 2022

Beschrijving

Je ziet de mogelijkheden van technologische ontwikkelingen en wilt weten hoe je deze binnen je organisatie kunt inzetten. Je bent werkzaam als online marketingmanager of directeur, innovatiemanager...

Vanuit je senior commerciële rol binnen je organisatie weet jij dat er onbeperkte mogelijkheden zijn door het inzetten van huidige en nieuwe technologieën zoals beter gebruik van data, betere of slimmere processen en nieuwe verdienmodellen. Jij wilt volledig op de hoogte zijn van technologische mogelijkheden, een actieve rol spelen in het op gang brengen van innovatie en een klimaat scheppen waarbij er ruimte is voor innovatie. Het initiëren en implementeren van nieuwe initiatieven vergt overtu…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Digitaal Leiderschap / Strategie, Digitale transformatie, Leiderschap, Innovatiemanagement en Innovatie.

Je ziet de mogelijkheden van technologische ontwikkelingen en wilt weten hoe je deze binnen je organisatie kunt inzetten. Je bent werkzaam als online marketingmanager of directeur, innovatiemanager...

Vanuit je senior commerciële rol binnen je organisatie weet jij dat er onbeperkte mogelijkheden zijn door het inzetten van huidige en nieuwe technologieën zoals beter gebruik van data, betere of slimmere processen en nieuwe verdienmodellen. Jij wilt volledig op de hoogte zijn van technologische mogelijkheden, een actieve rol spelen in het op gang brengen van innovatie en een klimaat scheppen waarbij er ruimte is voor innovatie. Het initiëren en implementeren van nieuwe initiatieven vergt overtuigingskracht, goede afstemming met verschillende interne stakeholders en moet begeleid worden door de commerciële elite op D-niveau.


Het examen bestaat uit twee delen: een eindopdracht waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk en daarnaast de beoordeling van jouw presentatie van de oplossing van de live businesscase. Slaag je voor beide onderdelen, dan ontvang je het zeer gewaardeerde SRM-diploma 'SRM D Executive Master Digital Transformation & Leadership'.

In deze Executive Master volg je een combinatie aan trainingen op het gebied van leiderschap, marketing, business intelligence en innovatiemanagement. Je praktijkomgeving staat daarbij centraal. Hoe steekt jouw organisatie nu in elkaar? En welke middelen kun je gebruiken om processen of producten verder te optimaliseren?
De trainingen worden verzorgd door docenten uit de praktijk. Aan de hand van concrete voorbeelden leggen zij de stof uit. Ook denken ze graag met je mee over de toepassing van de theorie in jouw praktijk. Tijdens de opleiding vinden er tevens twee gastlessen plaats door ervaren professionals binnen het vakgebied, zoals topmanagers uit het bedrijfsleven.

Aan de hand van onderwerpen als strategische aspecten van digitale marketing, technologie- en markttrends en effectief leiderschap ontwikkel je je tot daadkrachtig leidinggevende of adviseur bij veranderingen in je organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Startdag: Kick-off SRM D Executive Master Digital Transformation & Leadership

(1 dag)

o Kennismaking medestudenten
o Persoonlijke leerdoelen en ambities
o Opbouw opleiding en samenhang lessen
o Introductie docenten van modules
o Verkenning werkveld
o Uitleg afronding opleiding: starten met integrale eindopdracht
o Gastles door topmanager uit het bedrijfsleven

Masterclass Innovatiemanagement van Producten, Diensten en Businessmodels

(3 dagen)

o Procesmodellen van innovatie
o Context en concepten van innovatie
o Artificial intelligence (AI), deep learning en machine learning
o Businessmodel-, product-, dienst- en procesinnovatie
o Innovatiestrategie en leiderschap
o Business model canvas
o Duurzaam innoveren
o Design thinking
o Customer journey mapping
o Lean startup en agile marketing
o Risico, sturing en financiering
o Competenties en onderzoek

Masterclass Digitale Transformatie

(3 dagen)

o Missie, visie en digitale strategische omgeving
o Technologie- en markttrends
o Digitale strategie en organisatietransformatie
o Impact van digitalisering op processen, producten en diensten en nieuwe businessopportuniteiten
o Veranderstrategieën
o Veranderprocessen en -fases
o Projectmanagement
o Effectief leiderschap bij verandering

Masterclass Business Intelligence en Big Data

(3 dagen)

o Inzet van big data in je organisatie
o Big-datastrategie
o Customer journey mapping
o Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
o Datakwaliteit, eigen data en open-sourcedata
o Van data naar, visualisatie en inzicht
o Growth hacking
o Predictive analytics en forecasting
o Hyperpersonaliseer
o Privacy, wet- en regelgeving

Masterclass Communicatie van Innovatie

(4 dagen)

o Nieuwe context van innovatie
o Communicatie als conversatie
o Veranderende waarden en voorkeuren
o Communicatie integreren in innovatieprocessen
o Immersion van innovatie
o 4 C’s: customer experience, conversatie, content en collaboratie
o Creativiteit in communicatie
o Het nieuwe communicatieplan

Extra: gastcolleges

(Halve dagen gedurende de opleiding)

o Gastcollege bij start opleiding
o Extra gastcollege over actueel onderwerp

Live businesscase

(5 bijeenkomsten)

o Actuele - real life - businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor - real life - opdrachtgever

Integrale eindopdracht

(3 bijeenkomsten: 1 startbijeenkomst, 1 bijeenkomst in het midden van de opleiding en 1 bijeenkomst aan het eind)

o Voorbereiding en begeleiding door examencoach bij eindopdracht afronding opleiding SRM D Executive Master Digital Transformation & Leadership
o Schrijven van een integrale eindopdracht

Het programma SRM D Executive Master Digital Transformation & Leadership duurt 9 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd en heeft 19 lesdagen van 09.30 uur tot 16.30 uur, 2 gastlessen van 3 uur en 3 bijeenkomsten voor de begeleiding van de eindopdracht. De live businesscase duurt 2 dagen: van vrijdag 09.30 uur tot zaterdag 16.30 uur, met overnachting op locatie.

Vakopleiding

SRM-EMDLL|SRM D Executive Master Digital Transformation & Leadership

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.