SRM Executive Master Digital Marketeer C - Virtual Classroom

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtual Classroom
17 sep. 2021 tot 22 apr. 2022
placeVirtual Classroom
10 dec. 2021 tot 15 jul. 2022
placeVirtual Classroom
18 mrt. 2022 tot 30 sep. 2022

Beschrijving

Je bent (online) marketeer en je wilt meer uit je relatie met klanten halen. Je werkt bijvoorbeeld in een functie als brandmanager, contentmarketeer, contentstrateeg, productmanager, online markete...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: MBA Marketing, Digital Marketing, Online marketing, NIMA Marketing-A en NIMA Marketing-B.

Je bent (online) marketeer en je wilt meer uit je relatie met klanten halen. Je werkt bijvoorbeeld in een functie als brandmanager, contentmarketeer, contentstrateeg, productmanager, online markete...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Je wilt strategische online marketingkennis vergaren, zodat je vanuit een helikopterview kunt kijken naar de marketingprocessen binnen je eigen organisatie, zoals klantbehoeften, oriëntatie, service, retentie en touchpoints. Ook wil je weten hoe je online middelen en technieken kunt inzetten om de customer value te laten stijgen. Daarvoor moet je op de hoogte blijven van de actuele ontwikkelingen in het vakgebied. In dit programma verwerf je inzicht in de motieven van je doelgroep en ontdek je hoe je hen met de juiste marketingmix en afstemming van kanalen kunt activeren. Ook leer je data verzamelen en analyseren om je klanten beter te...


Het examen bestaat uit twee delen: een eindopdracht waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk en daarnaast de beoordeling van jouw presentatie van de oplossing van de live businesscase. Slaag je voor beide onderdelen, dan ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM C Executive Master Digital Marketeer'.

Dit programma is een combinatie van 5 Mastertrainingen waarin je steeds meer inzicht verwerft in je doelgroep en de wijze waarop je de marketingstrategie van je organisatie het beste kunt vormgeven. Zo onderzoek je welke data er nu al binnen de organisatie aanwezig zijn en ontwikkel je de kennis en vaardigheden om met data processen of klantcontact te verbeteren. Inzicht in de customer
journey en de geïntegreerde marketingcommunicatieaanpak is daarbij een must. Want hoe kun je de klantreis en de buyer journey optimaliseren als je niet weet wat er bij de klant leeft en als je de organisatie niet eenduidig en overtuigend weet te presenteren? Tevens houd je je bezig met technologische ontwikkelingen als gamification, voice en marketing automation en wat zij voor je organisatie kunnen betekenen. Tijdens de opleiding vinden er twee gastlessen plaats door ervaren professionals binnen het vakgebied zoals topmanagers uit het bedrijfsleven. Door het brede spectrum aan inzichten wat je tijdens dit programma opdoet zorg jij er zo voor dat de customer value toeneemt.

Met dit programma ontwikkel je je tot digital marketeer op C-niveau. Je verdiept je in onderwerpen als klanttevredenheid, consumentengedrag, big data en businessmodellen en leert hoe je de opgedane inzichten binnen je eigen werkomgeving kunt inzetten.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Startdag: Kick-off naar Digital Marketeer

(1 dag)
o Kennismaking medestudenten
o Persoonlijke leerdoelen en ambities
o Opbouw opleiding en samenhang lessen
o Introductie docenten van modules
o Digital marketing: verkenning werkveld
o Uitleg afronding opleiding: starten met integrale eindopdracht
o Gastles door topmanager uit het bedrijfsleven

Masterclass Consumer Behaviour

(3 dagen)
o Begrijpen van gedrag van consumenten
o Anticiperen op veranderend consumentengedrag
o Omgevingsinvloeden
o Psychologische aspecten van consumentengedrag
o Motivatietheorie
o Individuele besluitvorming
o Probleemherkenning en zoeken naar informatie
o Het proces na aankoop
o Consumentendiversiteit
o Sociale invloeden op consumentengedrag
o Consumentengedrag, marketing en ethiek
o (Online) marktonderzoek en ethiek
o Consumentenanalyse en strategie

Masterclass Customer Relationship Management (CRM)

(3 dagen)
o Customer lifecycle analyse en klanttevredenheid (NPS)
o Analyse en CRM-uitdaging vaststellen
o Vertalen van klantwaardeanalyse naar een CRM-strategie
o Klantwaarde managementstrategie
o Implementatie
o Succesvol customer relationship management
o Strategie planmatig uitwerken naar maatregelen op het vlak van organisatie, cultuur, technologie/ICT
o Customer centric strategie en planning
o CRM en marketing automation
o Customer databronnen en datamanagement
o Verandermanagement en plateauplanning
o Kritische succesfactoren
o Juridische aspecten

Masterclass Media Planning (offline en online)

(3 dagen)
o Positionering, branding en communicatie
o Buyer journey, customer journey en persona's: onderzoek naar consument en markt
o Marketingcommunicatie en -instrumenten
o Online marketingcommunicatie
o Nieuwe mediatoepassingen: voice, gamification, augmented reality, virtual reality
o Public relations en voorlichting
o Sponsoring en promoties
o Direct-marketingcommunicatie
o Persoonlijke verkoop en evenementen
o Geïntegreerde on- en offline aanpak
o Mediatypen en mediaspecialismen
o Mediaplan, mediaselectie en executie
o Budget en accountability

Masterclass Strategische Online Marketing

(3 dagen)
o Strategische aspecten van digitale marketing
o Strategische aspecten en businessmodellen
o Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
o (Online) marktonderzoek
o Online marketing en traditionele marketingmix
o (Online) branding
o Crossmediale optimalisatie/cross channel management
o Digitale instrumenten en tactieken
o Toekomst van social media en community's
o Augmented/mix & virtual reality
o Voice en Internet of Things
o Chatbots & live chat
o Mobile first
o Marketingdata en marketing automation
o Relatiegerichte marketing
o Social business en integratie
o Online klantacquisitie, e-commerce en CRM
o Implementatie van de geïntegreerde marketingstrategie
o Agile marketing

Masterclass Business Intelligence en Big Data

(3 dagen)
o Big-data-analytics in onze maatschappij
o Inzet van big data in je organisatie
o Big-datastrategie
o Customer journey mapping
o Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
o Analytics en slimme tools
o Datakwaliteit, eigen data en open-sourcedata
o Social listening en analytics
o Van data naar visualisatie en inzicht
o Growth hacking
o Predictive analytics/modelling en forecasting in marketing
o Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
o Privacy, wet- en regelgeving

Extra: gastcolleges

(Halve dagen gedurende de opleiding)
o Gastcollege bij start opleiding
o Extra gastcollege over actueel onderwerp

Live Businesscase Weekend

(Vrijdagochtend tot en met zaterdagmiddag, met overnachting op locatie)
o Actuele - real life - strategische businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Leiderschap en samenwerking
o Multidisciplinaire aanpak (online) marketing, communicatie marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor real life opdrachtgever

Integrale eindopdracht

(In totaal 3 bijeenkomsten van 3 uur)
o Voorbereiden eindopdracht met examencoach
o Begeleiding door examencoach
o Je rondt dit programma af met een eindopdracht

Het programma SRM C Executive Master Digital Marketeer duurt 8 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 16 lesdagen van 09.30 uur tot 16.30 uur, 2 gastlessen van 3 uur en 3 bijeenkomsten voor de begeleiding van de eindopdracht. De live businesscase duurt 2 dagen: van vrijdag 09.30 uur tot zaterdag 16.30 uur, met overnachting op locatie.

Vakopleiding

SRM-EMDM|SRM Executive Master Digital Marketeer C

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.