SRM B Marketingcommunicatie - Virtual Classroom
Startdata en plaatsen
placeVirtual Classroom 19 sep. 2023 tot 2 mrt. 2024 |
placeVirtual Classroom 22 sep. 2023 tot 2 mrt. 2024 |
placeVirtual Classroom 6 feb. 2024 tot 22 jun. 2024 |
placeVirtual Classroom 9 feb. 2024 tot 22 jun. 2024 |
Beschrijving
Je werkt binnen de marketingcommunicatie en wilt je kennis van operationele marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je bent bijvoorbeeld communicatieadviseur, mark...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je werkt binnen de marketingcommunicatie en wilt je kennis van operationele marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je bent bijvoorbeeld communicatieadviseur, mark...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst
en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en
interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je
kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan
opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je
veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een
werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies
over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning
mochten er problemen zijn.
Ben jij op zoek naar verdere verdieping bij het bepalen van jouw
marketingcommunicatiestrategie? Groei door in dit vakgebied met
deze veelgekozen vakopleiding van SRM. Het programma is
praktijkgericht en behandelt alle essentiële en actuele thema’s. Je
gaat marketingstrategieën analyseren, merkidentiteit bepalen en
nadenken over de positionering. Daarna stel je
marketingcommunicatiestrategieën vast en met behulp van online en
offline middelen weet jij de doelgroep te bereiken. Zo verhoog jij
jouw professionele kennis en vaardigheden en word je van maximale
meerwaarde voor jouw organisatie. Je schrijft aan het einde van de
opleiding een...
Met deze SRM-opleiding ontwikkel je je tot marketingcommunicatieprofessional. Het programma combineert 3 hoofdlijnen: verdieping van jouw vakkennis, versterking van je vaardigheden en het verbeteren van jouw output. Je gaat op praktijkgerichte wijze een vertaalslag maken van de marketingstrategie naar marketingcommunicatie. Je verdiept je in de customer journey en leert consumentengedrag kennen en beïnvloeden. Je stelt de doelgroep vast en bepaalt de belangrijkste marketingcommunicatiebarrière die je met marketingcommunicatie wilt oplossen. Ook ga je aan de slag met het formuleren van consumer insights die de input vormen voor creatieve concepten. Ten slotte bepaal je de marketingcommunicatiestrategie en kies je welke middelen je inzet, zowel online als offline. Je sluit de opleiding af door alle opgedane kennis te gebruiken bij het schrijven van een marketingcommunicatieplan voor je eigen organisatie.
Tijdens deze opleiding ga je aan de slag met alle stappen van
het strategisch marketingcommunicatieplan.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Marketingcommunicatie B1: strategie, doelgroepen en insights
o De rol van marketingcommunicatie binnen organisaties
o Marketinganalyse
o Marketingdoelstelling en marketingstrategie
o Marketingdoelgroepen en behoeften
o Merkidentiteit en positionering
o Marketingcommunicatiedoelgroep
o De marketingcommunicatiebarrière
o Consumer insights
Marketingcommunicatie B2: boodschap, creatief concept en
middelen
o Marketingcommunicatiedoelstellingen
o Propositie en marketingcommunicatievormen
o Bereik: owned, paid en earned reach
o Merkbelofte en creatief concept
o Marketingcommunicatiemiddelen
o Integratie van online en offline middelen, budget
o Funnels en conversies
o Marketingcommunicatieonderzoek
Live businesscase (optioneel)
o Actuele real life marketingcommunicatiecase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak van marketing en
marketingcommunicatiestrategie
o Challenge met pitch voor real life opdrachtgever
Eindopdracht
De eindopdracht bestaat uit het schrijven van een strategisch
marketingcommunicatieplan voor jouw eigen organisatie of een
organisatie uit je netwerk. Het plan moet zich toespitsen op een of
meerdere productgroepen. Tijdens een mondeling examen ga je je plan
vervolgens verdedigen.
De opleiding SRM B Marketingcommunicatie duurt 6 maanden. De
opleiding wordt overdag gegeven. Je kunt kiezen uit 2 varianten: 1
keer per 2 weken een volledige dag les of elke week een les op de
woensdagochtend. De dagopleiding omvat 7,5 lesdagen van 10.00 uur
tot 16:00 uur. De woensdagopleiding telt 15 lessen van 09.00 uur
tot 12.00 uur.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet
je (voor beide opleidingsvarianten) rekening houden met 1 extra
weekend: vrijdag van 10.00 uur tot 22.00 uur en zaterdag van 10.00
uur tot 16.00 uur.
Vakopleiding
SRM-MKCBL|SRM B Marketingcommunicatie
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.