SRM B Marketingcommunicatie (zonder Live Businesscase) - Virtual Classroom

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

SRM B Marketingcommunicatie (zonder Live Businesscase) - Virtual Classroom

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.141 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtual Classroom
19 sep. 2023 tot 6 feb. 2024
placeVirtual Classroom
22 sep. 2023 tot 26 jan. 2024
placeVirtual Classroom
6 feb. 2024 tot 4 jun. 2024
placeVirtual Classroom
9 feb. 2024 tot 31 mei. 2024

Beschrijving

Je werkt binnen de marketingcommunicatie en wilt je kennis van operationele marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je bent bijvoorbeeld communicatieadviseur, mark...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Business Case Management, Marketingcommunicatie, Management Algemeen, Projectmanagement en Casemanagement.

Je werkt binnen de marketingcommunicatie en wilt je kennis van operationele marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je bent bijvoorbeeld communicatieadviseur, mark...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Ben jij op zoek naar verdere verdieping bij het bepalen van jouw marketingcommunicatiestrategie? Groei door in dit vakgebied met deze veelgekozen vakopleiding van SRM. Het programma is praktijkgericht en behandelt alle essentiële en actuele thema’s. Je gaat marketingstrategieën analyseren, merkidentiteit bepalen en nadenken over de positionering. Daarna stel je marketingcommunicatiestrategieën vast en met behulp van online en offline middelen weet jij de doelgroep te bereiken. Zo verhoog jij jouw professionele kennis en vaardigheden en word je van maximale meerwaarde voor jouw organisatie. Je schrijft aan het einde van de opleiding een...



Met deze SRM-opleiding ontwikkel je je tot marketingcommunicatieprofessional. Het programma combineert 3 hoofdlijnen: verdieping van jouw vakkennis, versterking van je vaardigheden en het verbeteren van jouw output. Je gaat op praktijkgerichte wijze een vertaalslag maken van de marketingstrategie naar marketingcommunicatie. Je verdiept je in de customer journey en leert consumentengedrag kennen en beïnvloeden. Je stelt de doelgroep vast en bepaalt de belangrijkste marketingcommunicatiebarrière die je met marketingcommunicatie wilt oplossen. Ook ga je aan de slag met het formuleren van consumer insights die de input vormen voor creatieve concepten. Ten slotte bepaal je de marketingcommunicatiestrategie en kies je welke middelen je inzet, zowel online als offline. Je sluit de opleiding af door alle opgedane kennis te gebruiken bij het schrijven van een marketingcommunicatieplan voor je eigen organisatie.

Tijdens deze opleiding ga je aan de slag met alle stappen van het strategisch marketingcommunicatieplan.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketingcommunicatie B1: strategie, doelgroepen en insights


o De rol van marketingcommunicatie binnen organisaties
o Marketinganalyse
o Marketingdoelstelling en marketingstrategie
o Marketingdoelgroepen en behoeften
o Merkidentiteit en positionering
o Marketingcommunicatiedoelgroep
o De marketingcommunicatiebarrière
o Consumer insights

Marketingcommunicatie B2: boodschap, creatief concept en middelen


o Marketingcommunicatiedoelstellingen
o Propositie en marketingcommunicatievormen
o Bereik: owned, paid en earned reach
o Merkbelofte en creatief concept
o Marketingcommunicatiemiddelen
o Integratie van online en offline middelen, budget
o Funnels en conversies
o Marketingcommunicatieonderzoek

Live businesscase (optioneel)


o Actuele real life marketingcommunicatiecase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak van marketing en marketingcommunicatiestrategie
o Challenge met pitch voor real life opdrachtgever

Eindopdracht

De eindopdracht bestaat uit het schrijven van een strategisch marketingcommunicatieplan voor jouw eigen organisatie of een organisatie uit je netwerk. Het plan moet zich toespitsen op een of meerdere productgroepen. Tijdens een mondeling examen ga je je plan vervolgens verdedigen.

De opleiding SRM B Marketingcommunicatie duurt 6 maanden. De opleiding wordt overdag gegeven. Je kunt kiezen uit 2 varianten: 1 keer per 2 weken een volledige dag les of elke week een les op de woensdagochtend. De dagopleiding omvat 7,5 lesdagen van 10.00 uur tot 16:00 uur. De woensdagopleiding telt 15 lessen van 09.00 uur tot 12.00 uur.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je (voor beide opleidingsvarianten) rekening houden met 1 extra weekend: vrijdag van 10.00 uur tot 22.00 uur en zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur.

Vakopleiding

SRM-MKCB|SRM B Marketingcommunicatie (zonder Live Businesscase)

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.