SRM A Online Communicatie Professional - Virtual Classroom

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

SRM A Online Communicatie Professional - Virtual Classroom

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.136 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtual Classroom
17 dec. 2021 tot 27 mei. 2022
placeVirtual Classroom
18 mrt. 2022 tot 12 aug. 2022

Beschrijving

Je bent werkzaam in het communicatievak of betrokken bij communicatieprojecten. Daarbij heb je de behoefte aan actuele kennis en inzicht met bijbehorende vaardigheden die voor elke online communica...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Je bent werkzaam in het communicatievak of betrokken bij communicatieprojecten. Daarbij heb je de behoefte aan actuele kennis en inzicht met bijbehorende vaardigheden die voor elke online communica...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Deze uitdagende opleiding tot online communicatieprofessional brengt je weer helemaal bij op online gebied. Je legt de fundering voor al je online communicatie-inspanningen door praktisch uitvoerbare inzichten op te doen, zodat je de online fundamentals beheerst. Op praktijkgerichte wijze ga je aan de slag met alle vormen van online communicatie, waaronder SEO, contentcreatie en social media. Uiteraard word je hierin volledig ondersteund door een ervaren communicatieprofessional die de theorie vertaalt naar de voor jou herkenbare praktijk. Je leert hoe je gebruiksvriendelijke en creatieve content ontwerpt, waarmee je het aantal convers...


Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je de theorie kunt toepassen in je praktijkomgeving. Bij succesvolle afronding van deze opdracht ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM A Online Communicatieprofessional' van SRM, al 60 jaar dé opleider voor marketing- en communicatieprofessionals.

Tijdens deze opleiding doe je inzichten op in alle aspecten van online communicatie. Je gaat aan de slag met het creëren van effectieve content voor websites en social-mediakanalen. Zo leer je hoe je teksten maakt voor je website die zowel vindbaar (SEO) als overtuigend (conversiegedreven) zijn en afgestemd op de doelgroep. Ook ga je tijdens de opleiding aan de slag met de customer journey en leer je een aanpak te ontwikkelen voor de online kanalen van je organisatie. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om de resultaten van online communicatie-uitingen te analyseren en interpreteren vanuit Google Analytics. Op deze manier zie je direct het resultaat van je waardevolle toevoeging.

Wil jij beschikken over vaardigheden en inzichten in recente trends en ontwikkelingen binnen de online communicatie? Tijdens deze opleiding wordt er uitgebreid aandacht besteed aan de voordelen van verschillende online communicatiekanalen en je leert conversiegericht schrijven. Ook ga je onder begeleiding van een ervaren professional analyses maken en interpreteren vanuit Google Analytics.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kick-off/Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
o Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
o Onderwerpkeuze eindopdracht
o Informatie over individuele begeleiding

Customer Journey

(1 dag)
o Customer experience
o Customer journey mapping
o Doelgroepanalyse
o Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
o Analyse en optimalisatie
o Funneloptimalisatie
o Touchpoints en kanalen
o Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
o Nieuwe klantprocessen bedenken
o Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren
o Customer journey uitdenken implementeren in je organisatie

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)
o Wat is zoekmachinemarketing?
o Betaalde en/of organische vindbaarheid
o Zoekmachinemarketing en siteontwerp
o Ontwikkelingen van de SERP
o SEO eigen site
o Zoekwoorden kiezen
o Zoekwoordenstrategieën
o Zoekwoorden in domeinnamen en URL’s
o SEO page scan tools
o Interne links en navigatiestructuur
o Indexatie verbeteren
o Checklist indexatiecomponenten
o Linkpopulariteit en doorklikpopulariteit
o Linkbuilding
o SEO versus UX
o Techniek
o Omgaan met automatisch gegenereerde URL's
o Websitesnelheid
o Contentmanagementsystemen
o Spam
o Resultaten meten
o Google Analytics
o Google Search Console
o SEO Monitoring

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
o Onderwerpkeuze integrale eindopdracht
o Voortgang integrale eindopdracht
o Voorbereiden eindopdracht met examencoach

Online Advertising

(2 dagen)
o Online advertising in de customer journey
o Verschillende soorten advertising
o Welke rollen spelen de creatives?
o Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Google Ads en YouTube advertising
o Realtime advertising
o Landelijke en regionale targeting
o Synergiekanalen
o Resultaat van online advertising
o Hoe meet je online advertising?
o Meten en ROI social advertising
o Efficiënt budgetteren: kosten en planning
o Inzicht in actuele privacywetgeving
o Datagebruik en codes

Schrijven voor Social Media

(2 dagen)
o Do’s en don’ts voor goede social posts op: LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram
o Impact van de tone of voice
o Tone of voice voor jouw doelgroep
o Formeel of informeel/u of je
o Humor op social media, kan dat?
o Cialdini: verleidingsprincipes om mensen te activeren
o Schrijfstijlen voor social media
o 8 stijlmiddelen voor goede posts
o Aansluiten bij de behoefte van de doelgroep
o Het creëren van engagement
o Content posten, reageren en engagen
o Call-to-actions
o Beeld en video op Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram
o Belang van algoritme
o Content recyclen
o Plaatsing van content inplannen
o Contentkalender
o Verschil tussen organische berichten en advertenties op social media
o Resultaten meten en bijstellen

Contentcreatie en Storytelling

(2 dagen)
o Contentmanagement
o Hoe stel je een effectieve crossmediale contentformule op?
o Hoe staat het met je contentstrategie?
o Hoe creëer je unieke en relevante content?
o Hoe krijg je inzicht in het herkennen van en de kwaliteit van content?
o Storytellingprincipes
o De kracht van verhalen
o Aanpak van storytelling: hoe te beginnen?
o Doelgroep en keuzeplatform
o Content voor verschillende platformen
o Deelbare content
o Websites en blogs
o Foto- en videocontent
o Storytelling met social media
o Tools
o Hulpmiddelen voor het presenteren van digitale content
o Social sharin
o Concrete tools

Conversieoptimalisatie (CRO)

(2 dagen)
o Methoden voor conversieoptimalisatie
o Conversiegericht schrijven
o Je conversieratio meten en analyseren
o Interpreteren van je Google Analytics-data
o Belangrijke KPI's
o A/B- en multivariate testen
o Psychologische principes van usability
o CRO-piramide
o Expertreviews en usabilityonderzoek
o Optimaliseren voor mobiel gebruik

Google Analytics

(2 dagen)
o Doelstellingen en KPI’s
o Juist inrichten van Google Analytics
o Juiste instellingen op account-, property- en weergaveniveau selecteren
o Klikpaden en bezoekersstromen
o De juiste rapportages vinden in Google Analytics
o Interpreteren en analyseren van data
o Delen van rapportages met stakeholders

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
o Voortgang integrale eindopdracht
o Voorbereiden eindopdracht met examencoach
o Begeleiding door examencoach

De opleiding SRM A Online Communicatieprofessional duurt 6 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 12 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur.

Vakopleiding

SRM-OCSL|SRM A Online Communicatie Professional

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.