SRM Online Communicatieadviseur A en B - Virtual Classroom

Tijdsduur
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

SRM biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Almere / Lelystad, Amersfoort, Amsterdam, Haarlem, Haarlemmermeer, Hilversum, Leiden, Utrecht, Zaanstad

Beschrijving

Je bent werkzaam in het communicatievak of je bent betrokken bij communicatieprojecten. Je wilt je ontwikkelen tot communicatieprofessional door bekend te raken met alle benodigde kennis en vaardig...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Internet management, Communicatie advies, Adviesvaardigheden, Communicatieve vaardigheden en Communicatiestijlen.

Je bent werkzaam in het communicatievak of je bent betrokken bij communicatieprojecten. Je wilt je ontwikkelen tot communicatieprofessional door bekend te raken met alle benodigde kennis en vaardig...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Als communicatieadviseur is het je taak om een perfecte communicatiestrategie te bedenken. Vaak is dit offline geen probleem, maar wordt dit online als een obstakel gezien in verband met gecompliceerde regels. Hoe pak je dit als professional aan? Tijdens deze opleiding leer je unieke content te creëren om de juiste doelgroep aan te trekken. Ook krijg je handvatten aangereikt om kritisch te kijken naar de communicatieaanpak en deze waar nodig te verbeteren. De SRM-opleidingen Online Communicatieadviseur A (junior) en B (medior) worden ook los aangeboden.


Je rondt deze opleiding af met een praktijkgerichte opdracht, waarin je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen in de praktijk. Deze opdracht licht je vervolgens mondeling toe. Na succesvolle afronding van beide onderdelen ontvang je het diploma ‘SRM Online Communicatieadviseur A en B’ van SRM, dé opleider voor online marketingprofessionals.

Gedurende de opleiding breid je je kennis en vaardigheden als communicatieadviseur uit op professioneel niveau. Het complete programma is er zo op gebouwd dat je geleidelijk naar dit niveau toewerkt. Aan de hand van diverse praktijkopdrachten leg je direct verband tussen de theorie en je persoonlijke werkomgeving. Zo leer je onder begeleiding van ervaren communicatiedeskundigen SEO-technieken toe te passen in teksten om zo beter vindbaar te worden. Ook raak je bekend met diverse online communicatiemiddelen om zo feilloos het beste advies te kunnen geven over ingewikkelde cases.

Als online communicatieadviseur is het van belang om de communicatie tussen de organisatie en de buitenwereld als een geoliede machine te laten verlopen. Tijdens deze opleiding leer je alle kneepjes van het vak om hierin te slagen. Zo ga je aan de slag met het gericht schrijven van een goed vindbare tekst en leer je effectief gebruikmaken van communicatiekanalen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics

(2 dagen)
o Doelstellingen en KPI’s
o Rapportage en analyse
o Interpreteren en analyseren van data

Google Ads

(1 dag)
o Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
o Budgetten en biedingen
o Targeting van de juiste doelgroep

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)
o Zoekmachinemarketing
o Zoekwoorden en zoekwoordenstrategieën
o SEO versus UX

Online Advertising

(2 dagen)
o Online advertising in de customer journey
o Landelijke en regionale targeting
o Meten en ROI social advertising

Social Media Advertising

(1 dag)
o Social media advertising en strategie
o Online tekst, graphics en video
o Optimalisatie van campagnes

Contentcreatie en Storytelling

(2 dagen)
o Contentmanagement
o Storytellingprincipes
o Social sharing

Conversieoptimalisatie (CRO)

(2 dagen)
o Methoden voor conversieoptimalisatie
o Conversiegericht schrijven
o Je conversieratio meten en analyseren

Google Analytics Advanced

(1 dag)
o Doelen, doelgroepen en KPI’s
o Van data naar inzichten
o Optimalisatie rapportage en analyse

Google Ads Advanced

(1 dag)
o Strategisch opzetten van campagnes
o Geavanceerde targeting
o Sturen op de juiste KPI's

Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)
o Contentoptimalisatie
o Geavanceerde linkbuilding
o Opzetten van een SEO-strategie

Online Advertising Advanced

(3 dagen)
o Customer journey en touchpoints
o Inzichten verzamelen over doelgroep
o Opzet en bijsturen campagnes

Conversion Optimization Advanced

(3 dagen)
o De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
o CRO-methodieken
o CRO tools en data

Customer Journey

(1 dag)
o Customer journey en customer experience
o Customer journey mapping
o Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen

Contentstrategie

(1 dag)
o Contentstrategie en doelgroepen
o Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
o Content door de gehele customer journey

Social Media Strategie

(3 dagen)
o Aanpak en structurele inzet van social media
o Do's en don'ts in social media
o Welke content werkt wel en welke niet?

Professioneel Adviseren

(3 dagen)
o De rol van de adviseur
o Adviescompetenties en -stijlen
o Fases in het adviesproces

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht en een mondeling examen.

Het programma SRM Online Communicatieadviseur A en B duurt 16 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 28 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur.

Vakopleiding

SRM-OCAB|SRM Online Communicatieadviseur A en B

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.