SRM Online Marketeer A en B - Virtual Classroom

Tijdsduur
Locatie
Online
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: Virtual Classroom
4 dec. 2020 tot 29 apr. 2022
computer Online: Virtual Classroom
5 mrt. 2021 tot 29 apr. 2022

Beschrijving

Vanuit je rol als marketing- en/of communicatieprofessional zie je dat online ontwikkelingen elkaar in rap tempo opvolgen. Deze unieke opleiding van SRM biedt je de kans om je kennis van online mar...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Internet management, Online marketing, SEO, Google Analytics en Copywriting.

Vanuit je rol als marketing- en/of communicatieprofessional zie je dat online ontwikkelingen elkaar in rap tempo opvolgen. Deze unieke opleiding van SRM biedt je de kans om je kennis van online mar...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Online marketing is naast een snel groeiend en veranderend vakgebied ook een lastig domein. Het vereist veel specifieke kennis. Kies daarom voor deze vakopleiding SRM Online Marketeer A en B van SRM: de meest praktische, intensieve en leerzame online marketingopleiding van Nederland. Hierin staat niet de theorie, maar je eigen praktijk centraal. Je ontwikkelt vaardigheden om verkeer te genereren naar je website met behulp van SEO, SEA, social media, e-mailmarketing en online advertising. Gedurende de opleiding werk je naast de bijeenkomsten aan diepgaande online marketinganalyses. Aan de hand van deze analyses ontstaan concrete actieli...


Je rondt deze opleiding af met een praktijkgerichte eindopdracht, waarin je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Na succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Online Marketeer A en B' van SRM, dé opleider voor online marketingprofessionals.

Online marketing leer je niet slechts uit boeken, maar vooral in de praktijk. Gedurende de opleiding pas je alles wat je leert direct toe in je eigen praktijk. Op deze manier leer je het snelste en pluk je meteen de vruchten van je inspanningen. Je leert hoe je online doelstellingen SMART formuleert en je website verleidelijker maakt voor je doelgroep. Vervolgens leer je hoe je verkeer naar je website genereert met behulp van SEO, SEA, social media, e-mailmarketing en verscheidene vormen van online advertising. Daarbij leer je ook het verkeer te laten doen wat jij wilt dat het doet: jouw doelstellingen behalen. Na het behalen van je diploma ben je een waardige sparringpartner van de online marketingspecialist en weet je welke online middelen je wanneer moet inzetten om je doelstellingen te behalen.

Tijdens deze unieke vakopleiding doe je diepgaande kennis op het gebied van online marketing op. Na afloop weet jij als online marketingspecialist welke online marketingactiviteiten je moet inzetten om je doelstellingen te behalen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics

(2 dagen)
o Doelstellingen en KPI’s
o Werken met standaardrapportages
o Interpreteren en analyseren van data

Google Ads

(1 dag)
o Basisprincipes Google Ads
o Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
o Budgetten en biedingen
o Campagnes opzetten

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)
o Betaalde en/of organische vindbaarheid?
o Zoekmachinemarketing en siteontwerp
o Zoekwoorden en zoekwoordenstrategieën

Online Advertising

(2 dagen)
o Online advertising in de customer journey
o Verschillende soorten advertising
o Resultaat van online advertising

Social Media Advertising

(1 dag)
o Social media (advertising) strategie
o Advertentiemogelijkheden per kanaal
o Targets, KPI's en benchmarks
o Optimalisatie van campagnes

E-mailmarketing

(1 dag)
o Plaats van e-mailstrategie binnen de online strategie
o Doelstellingen en KPI's van e-mailcampagnes
o Opzetten van e-mailcampagnes

Conversieoptimalisatie (CRO)

(2 dagen)
o Methoden voor conversieoptimalisatie
o Conversiegerichte teksten beoordelen
o Je conversieratio meten en analyseren

Google Analytics Advanced

(1 dag)
o Doelen, doelgroepen en KPI’s
o Van data naar inzichten
o Aangepaste rapportages

Google Ads Advanced

(1 dag)
o Strategisch opzetten van campagnes
o Optimaliseren van kwaliteitsscore van advertenties en zoekwoorden
o Nieuwe ontwikkelingen en handige tools
o Geavanceerde targeting

Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)
o Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
o Geavanceerde linkbuilding
o Optimaliseren van vindbaarheid
o Opzetten en uitvoeren van een SEO-strategie
o Meten is weten

Online Advertising Advanced

(3 dagen)
o Trends en ontwikkelingen in online advertising
o Customer journey en touchpoints
o Opzet en bijsturen van online advertising campagnes

E-mailmarketing Advanced

(2 dagen)
o E-mailmarketing binnen de marketingstrategie
o Doelstellingen en KPI's
o Conversieoptimalisatie binnen e-mailmarketing

Conversion Optimization Advanced

(3 dagen)
o Mogelijkheden en valkuilen van CRO
o De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
o Het opzetten van een CRO-programma

Customer Journey

(1 dag)
o Customer experience
o Customer journey mapping
o Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen

Social Media Strategie

(3 dagen)
o Aanpak en structurele inzet van social media
o Do's en don'ts in social media
o Social-mediadoelen voor de organisatie

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

De opleiding SRM Online Marketeer A en B duurt 16 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 25 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur.

Vakopleiding

SRM-OMB|SRM Online Marketeer A en B

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.